Zo 17/07/2011 Wijgmaal :: Doorheen het Dijleland

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
punky
Mountainbiker
Location: Cannondale Scalpel 1 & Cannondale F600 Xt Raceface & Kona Cindercone Xt Magura's

Post by punky »

maltje en punky zijn ook op komst
xxbeemerxx
Mountainbiker

Post by xxbeemerxx »

Ik vertrek nu hopelijk ligt het wat deftig erbij :roll:
xxbeemerxx
Mountainbiker

Post by xxbeemerxx »

Juist terug van het modderbad daar voor de 65km 8)
Was op sommige stukken echt niet te rijden het slijk bleef gewoon tussen de vork en de frame zitten :roll:
Heb der zelf iemand zien vallen in die grote plas met heel zen lichaam onder water :lol:
Bevoorrading en bepijling waren in orde.
Mountain JOhler
Mountainbiker

Post by Mountain JOhler »

Veel modder gezien zeker in de 2e helft van de 44km.
Het moet vanacht goed geregend hebben.

2 keer een foute pijl richting tegengekomen, eerste keer niet opgemerkt en toch wel wat hoogtemeters extra mogen doen.

Een bikewash met enkel hoge drukreinigers maakt dat ik deze links heb laten liggen. Ik wil mijn lagers wat soigneren.

Ik kwam op 616 Hm uit.
Espédé
Mountainbiker

Post by Espédé »

ik vond het een prachtige tocht (44km), het parcours was super, stevige klimmetjes, mooie technische stukjes, heel gevarieerd. Hier en daar fameus ploeteren, maar dat vond ik helemaal niet erg, da's eens iets anders. De benen hebben het in elk geval gevoeld.

De bepijling was super, afdalingen en kruispunten waren mooi aangegeven. De bevoorrading vond ik wat aan de magere kant, maar dat werd ruimschoots goedgemaakt door het parcours. Pluim voor de organisatie!
ikke met de fiets
Mountainbiker

Post by ikke met de fiets »

Vandaag voor de 65 geweest, soit, 67 op de teller.
De angekondigde "ongeveer" 700 hm's waren er bij mij 840 ... allemaal OK, want voor mij zeker te doen.

Zelfs al ken ik het parcours en de omstreken waarlangs de tocht flaneerde, zeker genoeg afwisseling door enkele stortbuien / douches, en de nog-meer-modder-bijgevolg #-o .
Op sommige plaatsen wast serieus "stoempen" ... een voorproefje van hoe het binnen enkele maanden zal zijn :roll: .
Heb effe de modder mogen proeven, maar op een héél discrete plek, dus gelukkig geen getuige :-D . De knie vraagt nu wel extra-aandacht.

Voor de rest, super organisatie. Bepijling soms nogal enigmatisch ; op bepaalde plaatsen om de 100 m een pijlke, en soms geen gezien voor meer dan 500 m ... zit ik nog wel goed ? :-k
spaver
Mountainbiker

Post by spaver »

ben er niet meer geraakt deze morgend de wekker stond blijkbaar niet op ach ja de volgende keer dan maar, in plaats gaan zwemmen met de kids en een uurtje op de rollen gereden terwijl naar de tour de frrance gekeken.
phille
Mountainbiker

Post by phille »

euh moddertocht ?

Als de organisatie die 2 stukken er had uitgehaald (en dat was makkelijk geweest zonder echt in te boeten in kms) dan had iedereen hier gezegd : omai ondanks de regen lag het er nog goed bij ...
zero
Mountainbiker

Post by zero »

phille wrote:euh moddertocht ?

Als de organisatie die 2 stukken er had uitgehaald (en dat was makkelijk geweest zonder echt in te boeten in kms) dan had iedereen hier gezegd : omai ondanks de regen lag het er nog goed bij ...
idd ik vond het een mooi tochtje, bij de spitsing gekozen voor de 68km want er was amper modder.
idd 2 modderstroken, de eerste begrijp ik ni waarom da iedereen die in zen tocht wil hebben, bij de minste regen die er valt is het daar glijden dat het ni schoon is. ze zouden beter een alternatief zoeken en eventueel de biker de keuze laten om dat te doen of niet.
als het droog is, is het een aangenaam stukje, maar met het belgisch weer is die kans klein. ben er al 4 keer gepasseerd op een tt en maar 1 keer lag het het er goed bij.
bwjr74
Mountainbiker

Post by bwjr74 »

Die modderstrookjes stoorde mij niet, kwestie van wat afwisseling.
Al had het misschien ook te maken dat ik al eens kennis had gemaakt met de modder : op de verhoogde berm naast de grote plas (in 't begin, net na de mechelse steenweg) verplichtte de put erna ondanks het plankje mijn fiets tot een handenstand en mij tot een zijwaartse rol. Volgende keer gewoon door de plas :)

Ik heb mij dus ook wel geamuseerd, maar 't is dan ook een mooie streek. De bijkomende lus voor de 63 was gewoon 't bloso parcoers van Kortenberrg volgen maar ik had deze nog niet gedaan (en zijn wellicht ook de mooiste stukken daar, want ik herinner mij deze van vorige TT's).
Een paar spuiten meer had zeker gemogen.
Post Reply