Lawaai bij XT '04 bracket
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- Serge R
- Mountainbiker
- Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch
Het lawaai aan u bracket XT 04 ligt volgens mij altijd aan een slechte montage dwz. dat u frame eens deftig moet plan/gefreesd worden.
Nu zal je misschien kunnen denken dat je dit met een vorige bracketas niet had denk dan de XT 04 zeer precies gebouwd is en geen tolleranties toelaat.NIET VERGETEN voor montage een beetje KOPERVET op de schroefdraad te doen.
Nu zal je misschien kunnen denken dat je dit met een vorige bracketas niet had denk dan de XT 04 zeer precies gebouwd is en geen tolleranties toelaat.NIET VERGETEN voor montage een beetje KOPERVET op de schroefdraad te doen.
- Wacko007
- Mountainbiker
tja, waterdicht zijn die beestje niet echt...
Na een halft jaar mocht ik al mijn bracket vervangen. Het beetje water dat in de brackethuls was gebleven was de oorzaak. Maar dan nog... Een bracket met EXTERNE lagers. Die kan toch niet zoooooveel last hebben van INTERN vocht?!
De lagers waren droog en roest... Wijst dus echt wel op water.
Als je het mij vraagt, is het systeem met externe lagers nog niet echt in orde, toch niet bij Shimano.
Dat zal wel evolueren zeker?
Greetz,
Julien.
Na een halft jaar mocht ik al mijn bracket vervangen. Het beetje water dat in de brackethuls was gebleven was de oorzaak. Maar dan nog... Een bracket met EXTERNE lagers. Die kan toch niet zoooooveel last hebben van INTERN vocht?!
Als je het mij vraagt, is het systeem met externe lagers nog niet echt in orde, toch niet bij Shimano.
Greetz,
Julien.
- P°
- Mountainbiker
- Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic
Zijn er dan geen alternatieven? (Nen andere groep steken is geen geldig antwoord...)wacko007 wrote:tja, waterdicht zijn die beestje niet echt...
Greetz,
Julien.