Lawaai bij XT '04 bracket

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

En ik was altijd van mening dat betreffende Xt-tandwielen het buiten en middenblad van alu was en dat de laatste dezelfde als een Lx was ben ik hier verkeerd in?
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

Heb dit weekend geen modder gezien,maar idd,heb efkes opgezocht wat één van de mogelijke oplossingen voor CS is en stalen voorblad blijkt één van de mogelijkheden te zijn.Blijkbaar is het alu XT blad wel bekend voor CS...
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

Het lawaai aan u bracket XT 04 ligt volgens mij altijd aan een slechte montage dwz. dat u frame eens deftig moet plan/gefreesd worden.
Nu zal je misschien kunnen denken dat je dit met een vorige bracketas niet had denk dan de XT 04 zeer precies gebouwd is en geen tolleranties toelaat.NIET VERGETEN voor montage een beetje KOPERVET op de schroefdraad te doen.
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Amai, als de XT geen toleranties toelaat, vraag ik me toch sterk af wat de technische vooruitgang is van dat systeem.
Is die overgevoeligheid enkel bij de XT04 aan te treffen, of komt dit bij alle cranks met externe lagers voor?
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

Wel,als het zo ver komt dat ik die bracket moet veranderen had ik graag eens geweten welke bracket duurzamer is...Momenteel rijd ik er nog efkes mee,maar elke keer als die bracket nat is geweest van bv. door een plas te rijden houd ik mijn hart al vast [-o<
Wacko007
Mountainbiker

Post by Wacko007 »

tja, waterdicht zijn die beestje niet echt...
Na een halft jaar mocht ik al mijn bracket vervangen. Het beetje water dat in de brackethuls was gebleven was de oorzaak. Maar dan nog... Een bracket met EXTERNE lagers. Die kan toch niet zoooooveel last hebben van INTERN vocht?!
De lagers waren droog en roest... Wijst dus echt wel op water.
Als je het mij vraagt, is het systeem met externe lagers nog niet echt in orde, toch niet bij Shimano.
Dat zal wel evolueren zeker?

Greetz,

Julien.
Mountainbiker

Post by »

wacko007 wrote:tja, waterdicht zijn die beestje niet echt...
Na een halft jaar mocht ik al mijn bracket vervangen. Het beetje water dat in de brackethuls was gebleven was de oorzaak. Maar dan nog... Een bracket met EXTERNE lagers. Die kan toch niet zoooooveel last hebben van INTERN vocht?!
De lagers waren droog en roest... Wijst dus echt wel op water.
Als je het mij vraagt, is het systeem met externe lagers nog niet echt in orde, toch niet bij Shimano.
Dat zal wel evolueren zeker?

Greetz,

Julien.
Zijn er dan geen alternatieven? (Nen andere groep steken is geen geldig antwoord...)
Post Reply