Zo 02/01/2011 Huijbergen (NL)

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
yeli
Mountainbiker

Post by yeli »

Kan er iemand mij de track sturen van deze tocht, we hebben moeten staken na 3km wegens afgebroken remhendel. :(
jww
Mountainbiker

Post by jww »

net terug van de TT van Huijbergen, een heerlijke tocht! ondanks een aantal gladde stukjes niet onder uit gegaan, in het begin ff verkeerd gereden met een troep bikers maar snel weer het officiele parcours gevonden.
yeli wrote:Kan er iemand mij de track sturen van deze tocht, we hebben moeten staken na 3km wegens afgebroken remhendel. :(
Hierbij de route die ik gereden heb: http://www.endomondo.com/routes/5040855
can-driver
Mountainbiker

Post by can-driver »

ook net terug van een zeer mooie en zeer goede tt.
hier en daar een gladde plek, maar een verwittigd man rijd niet roekeloos. prachtige tt, veel bos, heuveltjes, goede bevoorrading, goede afpijling en begeleiding.
niet gevallen, hier en daar MTB voelen schuiven.
het nieuwe jaar weeral goed begonnen.
volgende week in Putte wederom genieten.
captainhook
Mountainbiker

Post by captainhook »

ik heb net mijn mtb schoon voor zover dat die vies was.
schitterende TT gereden goed uitgepijld. =D> =D>
goede bevoorading, leuke klimmetjes en singletracks =D> =D>
was er toch nog een gevallen schijnt een gebroken enkel te zijn
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

Aangekomen in Huijbergen onder een koud winterzonnetje,ingeschreven en de bike op !

Werkelijk prachtige tocht,hoop en al 1km asfalt.Bos in,bos uit,heuveltje op,heuveltje neer :lol: .In de bossen geen tot weinig last van ijs en sneeuw,de boswegels lagen er perfect bij.

Kleine vaststelling : het is droevig gesteld met de techniek van de Vlaming/Nederlander.Manmanman,stilstaan middenin een afdaling,voorrem gebruiken tijdens een afdaling,afstappen voor de beklimming,liefst nog allemaal op een hoopje staan middenin een beklimming #-o ..

Bevoorrading heb ik gelaten voor wat het was,ik genoot meer van de tt en wou niet direct afkoelen.Vooral het terug op gang trekken met deze temperaturen is bijna dodelijk :lol: .

Onderweg een minder gelukkige biker met Ineos trui die blijkbaar een gebroken been had opgelopen (edit:lees net zijn enkel).Zo word je nog eens met de neus op de feiten gedrukt dat het ongeluk in een klein hoekje kan zitten.Het zorgde er in elk geval voor dat de snelheid ook effe naar beneden ging.

Op het einde nog een paar kuitenbijtertjes die je met een goed gevoel naar huis lieten vertrekken.

Toch wel veel opkomst vond ik.Denk ook tarzan gezien te hebben toen ik net aankwam :wink: . Nog zo iemand die dit een ongetwijfeld knappe rit vindt.Het valt me trouwens op dat er veel Waaslanders rondrijden op de Westbrabantse tt's. De keuze tussen week na week dezelfde platgetrapte modderpaden in ons Waasland of deze is snel gemaakt denk ik..

Enfin,denk dat niemand nog moet worden overtuigd,dit was weer een super tt'tje ! Heb uit amusement de Garmin nog eens de route laten uittekenen en nog een extra lusje gedaan.Genieten !
josk
Mountainbiker

Post by josk »

Inderdaad één van de beste toertochten,toch de beste stukken er uit gehaald, weinig ijs(hooguit stroken van een paar honderd meter)het slijk niet teveel opgezocht en toch best pittig met die zandduinen, goede bevoorrading en prachtig weer =D> .Tot volgend jaar.
erwinilse
Mountainbiker

schitterend !

Post by erwinilse »

Schitterende tocht met mooie single tracks, heuveltjes, goede organisatie en trappistjes niet te vergeten.
Affijn alles was top.
Ben benieuwd of er nog 1 tocht deze gaat overtreffen.
Op naar Putte.
CedricVM
Mountainbiker

Post by CedricVM »

jww wrote:net terug van de TT van Huijbergen, een heerlijke tocht! ondanks een aantal gladde stukjes niet onder uit gegaan, in het begin ff verkeerd gereden met een troep bikers maar snel weer het officiele parcours gevonden.
yeli wrote:Kan er iemand mij de track sturen van deze tocht, we hebben moeten staken na 3km wegens afgebroken remhendel. :(
Hierbij de route die ik gereden heb: http://www.endomondo.com/routes/5040855
Kan je die op 1 of andere manier als track loaden? Voor op Garmin...
Roosendaler
Mountainbiker

Post by Roosendaler »

Vanochtend rond 8-en vanuit Roosendaal vertrokken met de fiets achterop de auto. Iets voor Wouwse Plantage vormde zich al een mooie kolonne van auto’s met allemaal mtb’s erop. Dat was dus al een mooi voorteken dat het lekker druk zou worden.

Rond kwart voor negen vertrokken vanaf het gemeenschapshuis. Ik zat nog maar amper op de fiets, of we kregen al gelijk een pittig stukje voorgeschoteld. Na een kort stukje door het bos, volgde een verbindingsstuk richting de achterkant van de Kalmthoutse Heide. Dit verbindingsstuk was toch wel wat aan de slechte kant, laverend tussen de sneeuw – en ijsresten. Het eerste stuk bos dat volgde was lekker te rijden met de harde ondergrond. De tocht vervolgde zich met vele lusjes naar de omgeving van Staartse Duinen. In dit traject zat een toch wel behoorlijk gevaarlijke ijsstrook. Ik deed het blijkbaar niet voorzichtig genoeg, en schoof behoorlijk pittig onderhoud. Ik voelde direct dat er niets gebroken was, maar m’n heup deed toch behoorlijk pijn. Toch maar op de fiets gestapt, en verder weinig meer van gevoeld tijdens het fietsen. Dit deel van het bos bevatte in ieder geval vele leuke singletracks met korte hellingen en afdelingen.

Via een verbindingstuk ging het naar het bosgebied en oosten van de vliegbasis. Het rustpunt bewust overgeslagen, om niet af te koelen, want dat is me bij dit weer al eens funest geworden. (Het rustpunt is tegenwoordig trouwens een veilige boerderij. Dit is het verleden weleens anders geweest. “Op deze boerderij heeft nl. 1 van de belangrijkse informaten van de 20e eeuw gewoond”. (google maar op Dick Stotijn)

De Nootjesberg was vervolgens de eerste scherprechter die hierna tegenkwamen. Dit soort steile afdeling zijn beslist niet mijn ding. Geef mij dan maar bergop. Via weer mooie singletracks ging het las het hekwerk van de vliegbasis. Ter hoogte van Poort Noord (van de vliegbasis) was een man behoorlijk onderuit gegaan. Hij lag behoorlijk te rillen van de kou. Net voordat we de weg moesten oversteken naar de ‘heuvelzone’ van de Tiestenberg afgedraaid om de lus bij de vliegbasis nog een keer te rijden, om lekker wat kilometers te maken. Zo een 2e ronde is altijd iets leuker, omdat je weet wat er gaan komen, er daar dus beter op kunt anticiperen. Toen de km-teller 53 aangaf, volgde het zwaarste stuk van het parcours, nl. een aaneenschakeling van korte klimmetjes. Na afloop was het apart om te voelen dat ik niet echt moe was. Het enige waar ik steeds meer last van krijg, is een bloeduitstorting op m’n bil/heup.

Al met al was het een prachtig parcours. Vele singletracks en weinig asfalt. Lang leve Huijbergen!
Boduognat
Mountainbiker

Re: schitterend !

Post by Boduognat »

erwinilse wrote: Ben benieuwd of er nog 1 tocht deze gaat overtreffen.
Ik denk van wel
Post Reply