Vr 24/12/2010 Menen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
filiep72
Mountainbiker
Location: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Post by filiep72 »

Ik ben ook van de (glij)partij.
aji
Mountainbiker

Post by aji »

Vanmorgen gestart met 6 Mc Bride bikers op een leuke sneeuw TT. We kregen een tof parkoer voorgeschoteld, ferm besneeuwde off road stukken en gladde wegen, maar toch plezier :lol: beleefd aan deze TT.Sorry, maar de bepijling was wat aan de magere kant, toch 3x misreden #-o #-o 35km bij aankomst .Goede bevoorrading, goeie afspuit en warme douches =D> , voor de bevoorrading toch effe onzacht kennis gemaakt met de grond :oops: .Spijtig voor de inrichters voor de kalme opkomst.Wat mij betreft, zeker voor herhaling vatbaar. =D>
NuRf
Mountainbiker
Location: Mudbike: Scott Scale 40 (2006) - Dustbike: Specialized Epic Comp (2011)

Post by NuRf »

Deze morgen omstreeks 8u45 gestart samen met nog een steenbakker gestart.

Temperaturen vielen goed mee, ik had het erger verwacht met die wind enzo.
Na een paar km's zaten we al direct in Frankrijk.
Veel onverharde stukken, alles was wel bijna een echte sneeuw/ijspiste.
Het was opletten dus, vooral als je er wat vertrouwen in begon te krijgen.

De bevoorrading was tamelijk goed voorzien, keuze uit 2warme dranken Oxo soep en gluhwein, spijtig dat er geen sportdrank was...
Enneuh, Oxo soep kan je ook gebruiken om eens ijsklompje van een klik pedaal te spoelen!

Kort na de bevoorrading kreeg mijn gezel problemen met zijn achterste tandwielen, ze kwamen los te zitten.
Beetje verder heeft hij rechtstreeks naar Menen gereden nadat we een pijltje hadden gemist.

Na mijn gezel kwijt gespeeld te hebben alleen de rit verder gezet.
Rijden in diepsneeuw (+-35cm) is niet evident, tis nogal logisch dat je dan de weilanden verkiest.
Nog even verder opeens geen spoor meer van pijltjes, dan nog laatste km's oriëntatie ritje van gemaakt met nog een man of 5...

Ohja, de pijltjes, de plaatsing was niet altijd je dat, maar ze zouden toch beter andere kleuren kiezen.
Witte pijl met rode top is niet altijd evident te vinden in witte landschappen...

Stats 35km ==> AVG 15,4km/h
zanneis
Mountainbiker

Post by zanneis »

NuRf wrote:Deze morgen omstreeks 8u45 gestart samen met nog een steenbakker gestart.

Temperaturen vielen goed mee, ik had het erger verwacht met die wind enzo.
Na een paar km's zaten we al direct in Frankrijk.
Veel onverharde stukken, alles was wel bijna een echte sneeuw/ijspiste.
Het was opletten dus, vooral als je er wat vertrouwen in begon te krijgen.

De bevoorrading was tamelijk goed voorzien, keuze uit 2warme dranken Oxo soep en gluhwein, spijtig dat er geen sportdrank was...
Enneuh, Oxo soep kan je ook gebruiken om eens ijsklompje van een klik pedaal te spoelen!

Kort na de bevoorrading kreeg mijn gezel problemen met zijn achterste tandwielen, ze kwamen los te zitten.
Beetje verder heeft hij rechtstreeks naar Menen gereden nadat we een pijltje hadden gemist.

Na mijn gezel kwijt gespeeld te hebben alleen de rit verder gezet.
Rijden in diepsneeuw (+-35cm) is niet evident, tis nogal logisch dat je dan de weilanden verkiest.
Nog even verder opeens geen spoor meer van pijltjes, dan nog laatste km's oriëntatie ritje van gemaakt met nog een man of 5...

Ohja, de pijltjes, de plaatsing was niet altijd je dat, maar ze zouden toch beter andere kleuren kiezen.
Witte pijl met rode top is niet altijd evident te vinden in witte landschappen...

Stats 35km ==> AVG 15,4km/h
Heb dat hier precies nog ergens gelezen ... :wink:
Tubeken
Mountainbiker

Post by Tubeken »

Deze morgen met de fiets naar Menen getrokken, was al een ijspiste ...

Twas voor mij toch een glijpartij en niet direct n parcour voor mij.
Niet direct voor mannen met macht, techniek kwam er ook aan te pas.
Na de eerste bevoorrading trok er een van ons bendeke zijn derailleur in 't snot, ie heeft gewacht op de pechdienst, wij keerden via de grote weg naar Halluin en uiteindelijk Menen terug.

Thuisgekomen een 42 km op de teller, maar twas schaatsen en das niet voor mij.

Toch =D> =D> =D> voor de organisatie voor het inrichten van deze tocht.
kinse
Mountainbiker

Post by kinse »

mooi parcours, magere bepijling
dat was de rit kort samengevat :wink:

merkwaardig hoe diep je soms in de sneeuw zakte, wist niet dat er op bepaalde plaatsen zoveel lag :roll:

@ nurf: dat pijltjes zoeken komt mij bekend voor op 't laatste (ik reed in Chas Patat tenue)
missie
Mountainbiker

Post by missie »

Vandaag geheel toevallig op een offroad stukje een bordje tegengekomen en besloten om met de crossfiets het parcours af te rijden (jups, ze hangen er dus blijkbaar nog). Alhoewel ik van de streek ben een paar leuke passages ontdekt die ik nog niet kende maar bij momenten was het écht wel zoeken naar een volgend bordje ze. Na anderhalf uur het dan maar opgegeven en terug gekeerd. Leuk parcours maar andere en vooral méér bordjes zouden niet slecht zijn.
vermeulen
Mountainbiker

Post by vermeulen »

missie wrote:Vandaag geheel toevallig op een offroad stukje een bordje tegengekomen en besloten om met de crossfiets het parcours af te rijden (jups, ze hangen er dus blijkbaar nog). Alhoewel ik van de streek ben een paar leuke passages ontdekt die ik nog niet kende maar bij momenten was het écht wel zoeken naar een volgend bordje ze. Na anderhalf uur het dan maar opgegeven en terug gekeerd. Leuk parcours maar andere en vooral méér bordjes zouden niet slecht zijn.
Voor mij hier toch de uitspraak/ef van 2010 :

"iemand die de tocht 2 dagen na datum rijdt en kritiek heeft op de bepijling "
missie
Mountainbiker

Post by missie »

vermeulen wrote:Voor mij hier toch de uitspraak/ef van 2010 :

"iemand die de tocht 2 dagen na datum rijdt en kritiek heeft op de bepijling "
Euh, ik kan met niet voorstellen dat ze slechts de helft van de pijltjes zijn gaan weghalen hé ? Of ge haalt ze allemaal weg of ge laat ze hangen nee ? Tenzij een deel door de kerstman weggehaald werd ?
Post Reply