Ik ga hiervoor geen nieuwe thread opstarten dus ik vraag het hier maar.
Als je pijn hebt vooraan in de knie. Is dat dan omdat schoenplaatjes te veel naar voor/achter staan of omdat zadel te hoog of te laag staat?
kniepijn langst 1 kant
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
- more
- Mountainbiker
- Location: Minerva-XT-Reba Race-HS33-Mavic Crossland-Schwalbe Nobby Nic
heb zoals zovelen ook een knieprobleempje, maar enkel bij de koersfiets, niet bij de mtb.
vorig jaar wel last gehad met de mtb maar heb het volledig kunnen oplossen.
bij de koersfiets al veel verbeterd maar krijg het niet volledig weg en het komt niet altijd voor dat het pijn doet.
het komt meer voor bij langdurig aan lage cadans rijden, dus veel kracht zetten in feite.
ben sinds begin januari dit jaar terug begonnen met de koersfiets op de rollen kwestie van alles weer gewoon te worden en al wat te trainen.
ondertussen een 250km gereden deze maand en pas sinds gisteren kwam die (lichte) pijn terug aan de binnenkant van de rechterknie, zoals aangegeven op foto (neen het zijn mijn benen niet
)

zal toch best ook eens alles laten opmeten denk'k
vorig jaar wel last gehad met de mtb maar heb het volledig kunnen oplossen.
bij de koersfiets al veel verbeterd maar krijg het niet volledig weg en het komt niet altijd voor dat het pijn doet.
het komt meer voor bij langdurig aan lage cadans rijden, dus veel kracht zetten in feite.
ben sinds begin januari dit jaar terug begonnen met de koersfiets op de rollen kwestie van alles weer gewoon te worden en al wat te trainen.
ondertussen een 250km gereden deze maand en pas sinds gisteren kwam die (lichte) pijn terug aan de binnenkant van de rechterknie, zoals aangegeven op foto (neen het zijn mijn benen niet

zal toch best ook eens alles laten opmeten denk'k
Min of meer ook zo'n probleem.
Afgelopen zondag in Hasselt gereden (maar de 20km wegens ziekte de week ervoor) en opt einde wat last van rechterknie. s' Avonds kon ik niet meer trappen, want het deed ongelooflijk veel pijn.
Bizarre: plaatjes dezelfde, schoenen al geruime tijd, nooit last van gehad, knie niet gestoten, geen druk gezet,... Pijn zit ook in de knie. Dag na dag beter. Vandaag bijna geen last meer, maar toch e beetje schrik om er druk op te zetten. Tis even vreemd weggegaan als gekomen eigenlijk.
Mijn verklaring, maar lijkt mij niet bepaald logisch: de koude. Zondag was het vrij koud (kan er al nie zo goed tegen). Zou dat kunnen?
Afgelopen zondag in Hasselt gereden (maar de 20km wegens ziekte de week ervoor) en opt einde wat last van rechterknie. s' Avonds kon ik niet meer trappen, want het deed ongelooflijk veel pijn.
Bizarre: plaatjes dezelfde, schoenen al geruime tijd, nooit last van gehad, knie niet gestoten, geen druk gezet,... Pijn zit ook in de knie. Dag na dag beter. Vandaag bijna geen last meer, maar toch e beetje schrik om er druk op te zetten. Tis even vreemd weggegaan als gekomen eigenlijk.
Mijn verklaring, maar lijkt mij niet bepaald logisch: de koude. Zondag was het vrij koud (kan er al nie zo goed tegen). Zou dat kunnen?
- more
- Mountainbiker
ik ga alleszins morgen met de koersfiets eens langs bij Jowan in kluisbergen voor een "theoretische" opmeting te laten uitvoeren.
heb m'n rechterschoenplaatje ondertussen een heel klein beetje schuin gezet zodat de hiel ietsje dichter bij de kader komt te staan.
daarna 35km op de rollen met af en toe zware belasting en voelt toch al veel beter aan. er is nog wat een raar gevoel daar waar het pijn deed maar denk dat dit nog van de vorige keer is.
we zullen zien wat het geeft morgen.
heb m'n rechterschoenplaatje ondertussen een heel klein beetje schuin gezet zodat de hiel ietsje dichter bij de kader komt te staan.
daarna 35km op de rollen met af en toe zware belasting en voelt toch al veel beter aan. er is nog wat een raar gevoel daar waar het pijn deed maar denk dat dit nog van de vorige keer is.
we zullen zien wat het geeft morgen.
- more
- Mountainbiker
hehe LOL
nee het was al in haar broek ...
ben ondertussen es bij jowan geweest.
was eigenlijk voor niks naar daar gegaan
heeft me opgemeten en de computer laten uitrekenen wat de goeie maten zouden moeten zijn voor de velo.
er komt niks overeen met hoe hij nu staat en toch zit ik er heel correct op, hij zegt het ook (en is niet de enige).
ma bon, die meting is maar theorie he.
schoenplaatjes stonden blijkbaar ook goed, enkel voor de linkervoet (waar ik geen last heb) staat het plaatje een mm verder naar voren.
op aanraden van hem heb'k wel m'n stuur een paar cm lager gezet en heb daarjuist op de rollen gereden (met stukken krachttraining in) en moet zeggen dat het blijkbaar toch help want de pijn is er momenteel niet meer
nee het was al in haar broek ...
ben ondertussen es bij jowan geweest.
was eigenlijk voor niks naar daar gegaan
heeft me opgemeten en de computer laten uitrekenen wat de goeie maten zouden moeten zijn voor de velo.
er komt niks overeen met hoe hij nu staat en toch zit ik er heel correct op, hij zegt het ook (en is niet de enige).
ma bon, die meting is maar theorie he.
schoenplaatjes stonden blijkbaar ook goed, enkel voor de linkervoet (waar ik geen last heb) staat het plaatje een mm verder naar voren.
op aanraden van hem heb'k wel m'n stuur een paar cm lager gezet en heb daarjuist op de rollen gereden (met stukken krachttraining in) en moet zeggen dat het blijkbaar toch help want de pijn is er momenteel niet meer
-
Simp
- Mountainbiker
Als ge zo net pijn hebt op die "bobbel" aan de buitenkant van de knie (is eigenlijk de buitenste kant van de bovenkant van het scheenbeen) dan is het zoiets dat ook veel lopers hebben: dat is eigenlijk omdat er elke keer als ge uw been plooit een pees over die bobbel schuurt. Daar zit normaal wel weefsel tussen die dat schuren moet verhelpen en verlichten, maar trop is teveel en teveel is trop. Volgens mij komt dat doordat uw voetpunt teveel naar binnen staat, ge kunt die "bobbel" ook beter voelen als ge die naar binnen draait, waardoor die pees meer wrijving veroorzaakt bij het erover schuren in die houding. Ooit wel wat meer uitleg over gekregen in een les, het een oor in en ondertussen al het andere weer uit.
- bikingkriekel
- Mountainbiker
- Location: van nicolas touareg en cube hpc elite en onzen tandem
Post by bikingkriekel »
ik heb na een aantal km ook last in men linkerknie : aan de binnenkant nl !
als ik niet fiets ondervindt ik ook geen last !
ik dacht van mss men fiets eens laten uit te meten , ik heb gehoord dat er in tielt winge een vree goeie gast zit : weet iemand het adres van deze gast .
let me know
of misschien zou ik eens voor steunzolen moeten gaan zien omdat men ene been langer is dan het andere .
als ik niet fiets ondervindt ik ook geen last !
ik dacht van mss men fiets eens laten uit te meten , ik heb gehoord dat er in tielt winge een vree goeie gast zit : weet iemand het adres van deze gast .
let me know
of misschien zou ik eens voor steunzolen moeten gaan zien omdat men ene been langer is dan het andere .
Heb vorige zaterdag eens gefietst zonder men schoenen en klikpedaal.
Gewoon op basketsloefkes, en...de pijn die ik anders al had na een drietal km, heb ik nu op mijn 70 km niet gevoeld!!
Dus, mijn conclusie is, dat waarschijnlijk men plaatje teveel naar rechts is gemonteerd. Ga dit eerstdaags terug eens testen, met het plaatje te verdraaien.
Gewoon op basketsloefkes, en...de pijn die ik anders al had na een drietal km, heb ik nu op mijn 70 km niet gevoeld!!
Dus, mijn conclusie is, dat waarschijnlijk men plaatje teveel naar rechts is gemonteerd. Ga dit eerstdaags terug eens testen, met het plaatje te verdraaien.