Meirhaeghe sluit een comeback niet uit

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
viper
Mountainbiker

Post by viper »

Best een informatieve reactie, die ik graag op het doping topic had gezien. Daar kan info worden uitgewisseld en de geanimeerde discussie opver doping worden verdergezet.

Maar laten we stoppen met al die Meirghaeghe topics, of maak er een waar men hem kan verafgoden of kelderen.

Of zelfs een als hij daadwerkelijk een terugkeer plant, maar dat zal niet voor morgen zijn.

Nu schieten de Meirhaeghe en doping topics als paddestoelen uit de grond en is er niets overzichtelijks meer aan.

Please [-o<
Joris
Mountainbiker

Post by Joris »

speich wrote:... testosteron ... cortisol... synacthène... ferritine...groeihormonen... HGH ... Actovegin... Oxyglobin...nandrolon... neorecormon...medicijnen gebruikt die nog niet op de markt zijn...RSR-13....erg gevaarlijk vanwege het gevaar voor hart- en herseninfarcten...synthetische hemoglobine...hemassist, polyheme; allemaal kunstmatige hemoglobine...Amphetamine...erg schadelijk is
Wat ben ik content dat ik geen beroepsrenner ben. :roll:.
dirtymtbiker
Mountainbiker

Post by dirtymtbiker »

als we elke sportman moesten kennen die op een of andere manier sjoemelt, dan zouden we ons verschrikkelijk verschieten.

de kunst is simpel, pakken en zien dat ge niet wordt gepakt.
Hoe kan dat ????
Als ge een paar goei uitslagen rijdt, door talent en trainen, dan wordt er poen gepakt,beter contract voor volgend jaar, dus nog meer poen.
Dan een topdokter vinden (allé ze komen zelf wel via,via), die zo ver staat
dat hij producten heeft die voorlopig niet op te sporen zijn door de
dopingslaboratoria.
Er wordt met microdosissen gewerkt, die op de dag van wedstrijd
niet op te sporen zijn.

Filip heeft pech gehad door geconfronteerd te worden door een
vliegende controle !!!
Dat is heden de beste dopingcontrole manier, de dag van wedstrijd is
kans nihil iets te vinden of ge moet met producten werken die
al traceerbaar zijn.

Filip , verdient nog een kans zoals anderen, hopelijk is de schorsing
niet te zwaar, dan kan hij nog iets bewijzen op "gewone" manier,want vogens mij had hij niets nodig, gewoon even getwijfeld en laten verleiden.

als er een fons-rekening wordt geopend, een benefiet organisatie is dan
zal ik bijdrage leveren om die boete te helpen betalen, want ik geloof niet
dat Filip zo'n loon heeft als onze leeuw Museeuw.
tenedenaar
Mountainbiker

Post by tenedenaar »

Je kan misschien een standbeeld oprichten met een gleufje erin om geld in te steken.
Laat Meirhaeghe maar eens boeten voor zijn daden. Dat andere dopinggebruikers niet gepakt worden doet niet terzake. Hij wist op voorhand wat de gevolgen konden zijn. Geen medelijden. Uw redenering van eerst aan de top, dan veel geld verdienen om doping te kunnen aanschaffen klopt niet. Bij de elite z/c en in de nevenbonden wordt er ook geslikt en gespoten dat het een lieve lust is. Daar valt nu niet echt enorm veel te verdienen.
Gino
Mountainbiker

Post by Gino »

We want Filip for a "crosske op 't parcour", crosske op't pacour ...........

Wacht maar in Houffa 2005....... daar ga je iets zien !!!! :)
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

Meirhaeghe 15 maanden out 08-10-2004
De Koninklijke Wielerbond schorst mountainbiker Filip Meirhaeghe vijftien maanden.

Meirhaeghe kan ook volgend seizoen niet crossen. (foto photonews)

Bij een controle buiten competitie op 25 juni, 2 dagen voor de Wereldbekermanche in het Canadese Mont Sainte-Anne, werd de 33-jarige Westvlaming positief bevonden op het gebruik van epo (erythropoïetine).

Eerst gaf Meirhaeghe te kennen dat hij zou stoppen met sporten. Later slikte hij zijn woorden weer in. Hij mag nu pas over 15 maanden weer deelnemen aan wedstrijden.

Op een vonnis in de zaak Landuyt (Museeuw, Planckaert, Peers...) is het nog even wachten. Die zaak wordt achter gesloten deuren behandeld.

bron: www.sport.be
JeF GT
Mountainbiker

Post by JeF GT »

LuckyIron wrote:... in het Canadese Mont Sainte-Anne, werd de 33-jarige Westvlaming ????positief bevonden op het gebruik van epo (erythropoïetine).
Xploded
Mountainbiker

Post by Xploded »

LuckyIron wrote: De Koninklijke Wielerbond schorst mountainbiker Filip Meirhaeghe vijftien maanden.
Dat valt nog goed mee! Ik vind het een gulden middenweg, zowel qua straf, als qua come back mogelijkheden.
Dat moet nog te doen zijn, de ergste straf heeft Filip volgens mij toch al achter de rug, die was uit te zitten in Athene, of beter nog bij hem thuis voor de buis. #-o
scott racer
Mountainbiker

Post by scott racer »

:-? Valt nog goe mee ,ondertussen kan hij mss met ons wat TT 's en chrono's rijden kwestie van training hé :wink:
catchup!
Mountainbiker

Post by catchup! »

in jan 2006 mag hij terug koersen. Boete van 5000 zwitserse F.

Peers, Planckaert en Museeuw krijgen 2 jaar effectief aan hun broek.

Logisch toch? :drunk:

Kan iemand eens een lijstje maken van alle profs die nog niet gepakt zijn? Denk dat dat gemakkelijker is dan een lijst van alle dopingzondaars op te maken.
Post Reply