Bij deze even meegeven dat de eerste bepijlingsronde erop zit.
De stukken die we tot nu gepijld hebben zien er ondanks de regen van het voorbije weekend redelijk uit. Nog wat nat en drassig op sommige plaatsen, maar net zoals bij de voorbije TT's van Zwevezele, Roeselare en Ichtegem zijn dit vooral dreven en boerenslagen die tegen wat water kunnen en onder de dunne modderlaag ligt een harde ondergrond. Bovendien zal het wellicht wat drogen deze week, dus hier verwacht ik geen problemen.
De Spookwegel bij Groenhove (enkel in de grote afstand) is een ander paar mouwen. De gebruikelijke plassen liggen er. We hebben er al wat aan gewerkt om te draineren en het water af te laten. De afgevallen takken zijn grotendeels verwijderd. Het merendeel van het parcours zal na wat dagen drogen zeker te doen zijn. Het enige probleem is de uitgang nabij de Regenbeekweg. Die staat helemaal onder water. Het water liep niet niet in onze laarzen. Traditiegetrouw zakt het water hier erg snel, dus we schrappen de Spookwegel nog zeker niet. Als het water zakt, zal hij er vrijdag wellicht bij zijn, zij het in de strook met keuze makkelijk-moeilijk. In het andere geval wordt hij geschrapt.
Ook nog even meegeven dat we het parcours vandaag ook aangepast hebben. We zaten met een baan die door wegenwerken eenrichtingsverkeer is geworden en die we dus tegenrichting zouden doen. Om problemen met de politie en de veiligheid te vermijden, hebben we à la minute een nieuw parcours bedacht en dat zal wellicht een nieuwe mooie offroadstrook opleveren die ik zelf nog niet in enige Torhoutse TT heb gezien. (en die ik voor vandaag ook nog niet gezien had, met dank dus aan onze penningmeester Ronny)