Vr 19/11/2010 Torhout :: Nightbike

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

@slik20, het hele parcours is gedraaid, dus ook de jeneverstand :wink: Geen jenever op de eerste 2km dus...

Bij deze even meegeven dat de eerste bepijlingsronde erop zit.
De stukken die we tot nu gepijld hebben zien er ondanks de regen van het voorbije weekend redelijk uit. Nog wat nat en drassig op sommige plaatsen, maar net zoals bij de voorbije TT's van Zwevezele, Roeselare en Ichtegem zijn dit vooral dreven en boerenslagen die tegen wat water kunnen en onder de dunne modderlaag ligt een harde ondergrond. Bovendien zal het wellicht wat drogen deze week, dus hier verwacht ik geen problemen.

De Spookwegel bij Groenhove (enkel in de grote afstand) is een ander paar mouwen. De gebruikelijke plassen liggen er. We hebben er al wat aan gewerkt om te draineren en het water af te laten. De afgevallen takken zijn grotendeels verwijderd. Het merendeel van het parcours zal na wat dagen drogen zeker te doen zijn. Het enige probleem is de uitgang nabij de Regenbeekweg. Die staat helemaal onder water. Het water liep niet niet in onze laarzen. Traditiegetrouw zakt het water hier erg snel, dus we schrappen de Spookwegel nog zeker niet. Als het water zakt, zal hij er vrijdag wellicht bij zijn, zij het in de strook met keuze makkelijk-moeilijk. In het andere geval wordt hij geschrapt.

Ook nog even meegeven dat we het parcours vandaag ook aangepast hebben. We zaten met een baan die door wegenwerken eenrichtingsverkeer is geworden en die we dus tegenrichting zouden doen. Om problemen met de politie en de veiligheid te vermijden, hebben we à la minute een nieuw parcours bedacht en dat zal wellicht een nieuwe mooie offroadstrook opleveren die ik zelf nog niet in enige Torhoutse TT heb gezien. (en die ik voor vandaag ook nog niet gezien had, met dank dus aan onze penningmeester Ronny)
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Door het natte weer en wegenwerken in Torhout werd een deel van het parcours aangepast. Behoudens nieuwe en voorlopig onvoorziene omleidingen zijn de nieuwe afstanden :

korte afstand : 32 km
grote afstand : 41 km

Bevoorrading:
korte afstand : 15,6km
grote afstand : 24,1 km
met nog 16,5km te gaan daarna.
patje2
Mountainbiker

Post by patje2 »

En de jeneverstand na hoeveel km komt die? En hoveel te slalomen daar na nog
katrien20
Mountainbiker

Post by katrien20 »

Amai, de vele opvallende pijltjes met wapperende gele lintjes kleuren al overal het Torhouts stratenbeeld!!! Het begint hier serieus te kietelen!!!
En morgen wordt de Warande afgepijld... :drunk:
Lichterveldenaere en Ronny staan volledig in om alles super te bepijlen. Een hele week verlof wordt er aan gespendeerd...gewoon super he!!!

Aan iedereen : hartelijk welkom!!!! :-D
spiermassa
Mountainbiker
Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Post by spiermassa »

hopelijk nie te veel water want mijne bike zal vol elektriek hangen ,ik zal gezien worden.

pimp my bike.
Flippen
Mountainbiker

Post by Flippen »

Ik heb ze vandaag ook zien hangen en inderdaad met het zonnetje deze middag boven torhout begon ik al te dromen voor vrijdagavond se!
Lichterveldenaere
Mountainbiker

patje2 wrote:En de jeneverstand na hoeveel km komt die? En hoveel te slalomen daar na nog
Ze staat een goede 3km van het einde en precies op tijd na ongetwijfeld een van de zwaarste offroadstroken van de hele nachttocht! Daarna volgen nog twee vlotte offroadstroken en de onvermijdelijke baan om de startplaats terug te kunnen bereiken. Vooral rechte banen, dus het slalommen zal meevallen :wink: .
amateur-biker
Mountainbiker

Post by amateur-biker »

Als ge rap genoeg vlamt zodat ze niet in uw gat kunnen rijden heb je dan ook een achterlichtje nodig :roll: ? Nee serieus nu, een fluo vestje is ook altijd nuttig op een nachttocht. 'k Ben er bijna klaar voor. Nog de nodige pielen opladen en 't komt in orde.
Ligt dat kleine technische bosje er "goed" bij ? De weersvoorspellingen laten in ieder geval het beste verhopen 8) .
Tot vrijdagavond en zorg ervoor dat er geen jeneverflessen zoek geraken #-o .
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Vandaag dag 2 van de bepijling. De eerste stukken rond Driekoningen en 't Hoge zijn nog heel goed doenbaar. De wegel bij boer Eeclo kende een overstroming, maar die levert geen probleem op. Wel een erosieplaats in de bocht van de afdaling, dus eventjes oppassen en links houden daar. De voetweg naar Wijnendalebos is goed te doen op een natte bocht na (quadsporen?).

Op de Voshok zijn voorlopig geen landerijen in het traject opgenomen. Als het goed droogt, kan er een kortere passage dan anders, opgenomen worden, maar dat zien we pas donderdag. Voorlopig geen velddoorsteken aldaar.

Nabij de Flandria Ranch is het nat, maar ik zie niet echt grote problemen. De voorlaatste offroadstrook nabij Breskens wordt sowieso de zwaarste met een onvermijdelijke velddoorsteek. Er is hier een heel natte plek die we met paletten hopen op te lossen en de doorsteek zal hopelijk iets drogen. Daarna volgt een verdiende verfrissing voor velen.

Wat het technisch bosje, een van de lichtrijke hoogtepunten van vorig jaar, betreft, heb ik jammer genoeg slecht nieuws (vraag van amateurbiker). Het bosje staat helemaal onder water en is onberijdbaar. :cry: Maar veel maakt dat eigenlijk niet uit, want sedert dit jaar is het bosje verboden terrein op bevel van bos & groen voor alle bikers. :evil:
*Tom*
Mountainbiker

Post by *Tom* »

den dezen zal ook terug van de partij zijn
hopelijk kan de spookwegel opgenomen worden in het parcours
das een leuke om door te rijden
ik kom terug samen met mn pa zoals elk jaar en waarschijnlijk komen der nog 2 biker mee om door de velden te ploeteren
dezen avond nog om een nieuw straf lampke gaan want het vorige heeft het begeven

hopelijk gaat de jenever niet zo snel als vorig jaar want wij kunnen maar later starten en vorig jaar was diene stand opgedroogd of verdampt (gene jenever meer te verkrijgen)
Post Reply