Digitale spiegelreflex voor beginner

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
buffel
Mountainbiker

Post by buffel »

wat koop ik best? Nikon 5000d of canon eos 1000d? of spaar ik beter door voor duurder model. Ik zou deze body's willen kopen en dan investeren in een goede lens die ik later nog kan verder gebruiken.
Btw vriend van me heeft canon en misschien kan ik daar soms wel een lens van lenen.
mafrix
Mountainbiker

Post by mafrix »

als je een vriend hebt mt lenzen voor n Canon ... n canon
http://www.fotokonijnenberg.nl/

ik laat beginnende fotogr steeds beginnen met een
spiegel tweedehands voor een max 100 euro.

daarna weet je meestal of ze de interesse kunnen verder zetten of niet.
eerst kijken of de praktijk je wel kan boeien ..

investeringen in je bike blijven prio he :wink:
buffel
Mountainbiker

Post by buffel »

Heb je het dan over een niet digitale spiegel en werk jij bij foto konijnenberg ofzo?
Waar kan ik een spiegel vinden voor max 100euro
Zou graag weten welke een goeie beginners canon is die toch voldoet aan basiseisen voor fotografie maar niet een hoop snufjes die je als beginner toch niet gebruikt
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

buffel wrote:Heb je het dan over een niet digitale spiegel en werk jij bij foto konijnenberg ofzo?
Waar kan ik een spiegel vinden voor max 100euro
Zou graag weten welke een goeie beginners canon is die toch voldoet aan basiseisen voor fotografie maar niet een hoop snufjes die je als beginner toch niet gebruikt
Met een Canon 350d kan je zeker beginnen. Wat lenzen betreft hangt het er een beetje vanaf wat je allemaal wil proberen.
Chimaera
Mountainbiker

Post by Chimaera »

ik heb hier nog een Sony Alpha100 liggen die ik niet meer gebruik. Ik ben met dit leuke toestel begonnen maar heb me in Libanon een Canos eos500D aangeschaft.
mafrix
Mountainbiker

Post by mafrix »

Ik werk niet bij de konijnen, was maar een link voor de best goedkoop
op http://www.2dehands.be/ kan je voor een prikje een spiegel kopen
om te proberen...
Canon EOS 1000D is prima instap
RD
Mountainbiker

Post by RD »

Tja, Canon of Nikon, er zullen altijd wel voor en tegenstanders zijn, persoonlijk werk ik al 15 jaar met Canon, waarom ? Simpelweg omdat ik indertijd een analoge Canon kocht en m’n lenzen kon verder gebruiken Het argument dat Nikon nog steeds dezelfde fitting heeft als 30 jaar geleden klopt maar of dat nu een enrom voordeel is kun je bediscussiëren, Canon heeft nu ook al ruim 20 jaar de Eos vatting, t’is nu niet dat ze die ook om de X jaar veranderen hé, de grotere Mount van een Canon heeft dan ook terug z’n voordelen tov de kleine Nikon. Los daarvan kun je jezelf de vraag stellen wat het voordeel is voor een beginner dat ie op Nikon een 30 jaar oude lens kunt plaatsen, weinig denk ik aangezien je toch met iets nieuws start… Momenteel gebruik ik een 5Dmark2 en een 1Dmark3 met een 10-tal verschillende L-lenzen van 16 tem 500mm , voor elke toepassing wel wat en ik ben daar al jaren heel tevreden over, nog nooit problemen met m’n gear gehad eigenlijk.
Die 1000D die hier voorgesteld wordt zou ik niet doen, zoek dan eerder naar een 450D of 500D als je die nog kan vinden, 3 AF punten op die 1000D is wel heel weinig….
ThaDoc
Mountainbiker

Post by ThaDoc »

RD wrote: Die 1000D die hier voorgesteld wordt zou ik niet doen, zoek dan eerder naar een 450D of 500D als je die nog kan vinden, 3 AF punten op die 1000D is wel heel weinig….
Inderdaad...
mafrix
Mountainbiker

Post by mafrix »

correct :oops:
Fred83
Mountainbiker

Post by Fred83 »

Een 1000D zou ik ook niet kopen en als ge voor nieuw gaat zou ik de 550D nemen.

Als ge interesse hebt, ik ga mijn body 450D misschien verkopen, eveneens mijn lenzen, lowepro trekker draagtas, statief velbon etc..... Alles is nu net 2 jaar en weinig gebruikt.
Post Reply