31/10/2010 scherpenheuvel hapert

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Dirty Daddy
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper Comp 29" 2012, Salsa Spearfisch 1, Specialized Columbus(Race)

Post by Dirty Daddy »

Wegens aanslepende enkel blessure zal ik dit jaar enkel als toeschouwer aanwezig zijn ...Heb hier wel startnummer 6 gratis ter beschikking liggen...Ik ben sowieso aanwezig bij de start in Scherpenheuvel om onze ploegmaten te komen afzetten en ze hopelijk zien te vertrekken...Intresse PB of mail me maar....
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

morgen is het zo ver, eerst mijn starterspaketje afhalen en dan vertrekken voor de 90 km met 1600 andere mtbkers .

hopenlijk slurpt de kempense zandgronden veel nat op :lol:
Nazgul
Mountainbiker
Location: TREK Superfly Elite 29", winterbike TREK X-Caliber 29""

Post by Nazgul »

devil biker wrote:morgen is het zo ver, eerst mijn starterspaketje afhalen en dan vertrekken voor de 90 km met 1600 andere mtbkers .

hopenlijk slurpt de kempense zandgronden veel nat op :lol:
het zal allesinds beter berijdbaar zijn als bierbeek :wink:
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

ben vanmorgen om 7u met de club afgezakt naar scherpenheuvel waar we tegen 8u10 klaar stonden voor de aftrap.
Stonden tegen de baselik, dus stonden redelijk achteraan, en om 8u30 werden we door verschillende poortjes geleid naar de straat en het veld in na dat een aantal mannen ons bandje hadden afgetekend.
Dus met een hele hoop het veld ingedoken (voor de 94 km) waar het al uiteen werd gereten neffe de demer, en daar gas gegeven om een aantal clubgenoten in te halen en dan terug achtergelaten te worden :lol:
De toch zelf was veel baggeren, wat single traks en molshopen (kuiten bijters) maar wel mooi (onderweg een aantal krampen overleefd in mijn kuiten en een aantal keren de man met de hamer tegengekomen ).
Er waren enkele bekende stukken bij voor mij, maar ook onbekende.
En op het einde dus een medaille gekregen van een madam na 94 km afzien.

Dan de bevoorradingen en de seingevers,bepeiling,...
-De bevoorradingen waren aan de geringe kant maar voldoende.
-De seingevers stonden overal waar het nodig was zodat we rap overgestoken waren (danku wel aan al de vrijwilligers voor daar vele uren te staan voor ons) =D> =D> .
- de Bepijling was duidelijk en voldoende en af en toe stond er iemand voor aan te duiden waar we in moesten =D>
De pasta was lekker maar weinig en de douches waren aan de koude kant (van de afspuitstand geen gebruik gemaakt wegens te druk en te weinig spuiten).

conclusie: mooie plezant tocht en zeker voor herhaling vatbaar =D>

grtz devil 8)
fillebiker
Mountainbiker

Post by fillebiker »

volgend jaar zien ze mij dar niet meer!
we waren met een groepje van 4 onderweg en ik stopte aan de 2e bevoorrading maar we kregen gewoon niets! niemand had oren naar onze vraag voor een suikerwafel. en toen ik zelf een wou nemen werd ik weggejaagt! toe maar met het groepje verder gerede maar natuurlijk nen serieuze hongerklop gehad!

Het blijft me de vraag waarom we niets kregen, maar ik kan u vertellen dat ik er niet meer zal komen!
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

fillebiker wrote:volgend jaar zien ze mij dar niet meer!
we waren met een groepje van 4 onderweg en ik stopte aan de 2e bevoorrading maar we kregen gewoon niets! niemand had oren naar onze vraag voor een suikerwafel. en toen ik zelf een wou nemen werd ik weggejaagt! toe maar met het groepje verder gerede maar natuurlijk nen serieuze hongerklop gehad!

Het blijft me de vraag waarom we niets kregen, maar ik kan u vertellen dat ik er niet meer zal komen!
raar, werd telkens goed geholpen en iedereen van onze club trouwens
de bevoorradingen waren niet lek we gewend zijn met belgische organisators (hollanders é of is dat ook een misvatting :lol: )
Hans wynants
Mountainbiker

Post by Hans wynants »

wij zijn met de club ook gestart met een man of 20. de eerste 50 km ging alles beter als ooit!! maar daarna begon ik stilletje te voelen dat ik veel te weinig km in de benen had om dit tegen een voor mij moordend tempo uit te rijden. tot de 2de bevoorrading ging het nog redelijk maar een 30minutjes erna krampen gekregen in beide billen!!! man , heb ik afgezien... was wel niet de enige heb ik de rest van de weg gezien...

met een geluk een wachtende kameraad tegemoet gesukkeld en met de nodige stops toch nog aan de eindmeet geraakt.

de bevoorradingen waren zeer goed, de afspuitstanden aan de eerste BV waren welkom, de helft van onze club had grote problemen met de overbrenging geen tandtandwieltjes meer te zien op de cassette! :lol: .

blij dat ik thuis was en zeer goed geslapen .

vandaag het FIETS van mijn SLIJK gespoten :-D
bikerwalt
Mountainbiker

Post by bikerwalt »

De eerste keer meegereden.Is mij 100% meegevallen, organisatie was af. 's morgensvroeg met de bus van Hapert naar scherpenheuvel, en het vertrek en aankomst was een kippenvel moment met al het volk langs de baan.zeker voor herhaling vatbaar =D> =D>
ral6005
Mountainbiker

Post by ral6005 »

Voor wie de start nog eens wil bezien ik heb een filmke op you tube gezet.

Voor mij was het de 2e maal deze rit, ook ik heb afgezien tijdens deze schoone rit :P ,naar het einde toe ook krampen gehad in de benen :-? maar er toch door gekomen door mijn eige tempo te gaan rijden :-D .
Voor de rest was alles in orde topie =D> =D> =D>
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

ral6005 wrote:Voor wie de start nog eens wil bezien ik heb een filmke op you tube gezet.

Voor mij was het de 2e maal deze rit, ook ik heb afgezien tijdens deze schoone rit :P ,naar het einde toe ook krampen gehad in de benen :-? maar er toch door gekomen door mijn eige tempo te gaan rijden :-D .
Voor de rest was alles in orde topie =D> =D> =D>
nu nog de link naar dat filmpje :-D
Post Reply