Welke kettingbladen?
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Een blad dat kettingbreuk veroorzaakt, kan je wat meer uitleg geven?
- fieldbiker
- Mountainbiker
Post by fieldbiker »
Ik heb Spécialités TA bladen vooraan liggen en die zijn echt super !
Zéér slijtvast èn elegant van uitzicht. Als je naar sommige kamwielen van sommige merken kijkt, dan zijn ze nogal "lomp"; dit is uiteraard een persoonlijk oordeel hé (Coloribus et degistibus non disputantum est).
Fielbiker
Zéér slijtvast èn elegant van uitzicht. Als je naar sommige kamwielen van sommige merken kijkt, dan zijn ze nogal "lomp"; dit is uiteraard een persoonlijk oordeel hé (Coloribus et degistibus non disputantum est).
Fielbiker
-
Van Cot
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word
kan zijn dat ik ook eens BBB's probeer, momenteel zeer tevreden van de stalen suntours, maar dat zijn echte zwaargeiwchten, en dat voel ik met momenten een beetje op een klim, zeker aangezien ik met een koerscassette rijd kan dit vrij lastig zijn in het hageland, mijn volgende cassette moet toch terug een MTB cassette zijn (tenminste 28T).
- Captain Haddock
- Mountainbiker
Post by Captain Haddock »
Als ik 2 kettingbladen moet verwisselen, zou ik persoonlijk meteen de volledige krankset vervangen door bijv. XT voor 120 euro. Voor die prijs heb je meteen drie bladen én een nieuwe bracket met de lagers langs de buitenkant.
Op mtbreview wordt de XT nogal afgebroken vanwege een probleem dat ook bij mij na een goeie 1000 km reeds optreedt: chainsuck.
Als ik de commentaren en waarderingen daar volg, dan lijkt de blackspire super pro (http://www.mtbr.com/reviews/Chainring/p ... 0615.shtml) een goede keuze. Iemand op het forum ervaringen hiermee?
Als ik de commentaren en waarderingen daar volg, dan lijkt de blackspire super pro (http://www.mtbr.com/reviews/Chainring/p ... 0615.shtml) een goede keuze. Iemand op het forum ervaringen hiermee?
-
Guest
Post by Guest »
@pv : je moet wel goed lezen hé. Bijna al die gebruikers hebben de XT's al meer dan een jaar, dus dat wil zeggen dat dat de oude XT's nog zijn. Trouwens, al er niet meer dan 50 reviews zijn voor een product, heeft dat cijfer voor mij geen enkele waarde. Je gaat vaker in de pen kruipen als je een slechte ervaring hebt met een product dan omgekeerd.
Ik heb in elk geval met mijn XT's 2004 nog geen enkel probleem ondervonden ? Jij wel ? Ah ja, je hebt ze waarschijnlijk niet en baseert je commentaar dus op commentaren van anderen.
:-#
Hakke
Ik heb in elk geval met mijn XT's 2004 nog geen enkel probleem ondervonden ? Jij wel ? Ah ja, je hebt ze waarschijnlijk niet en baseert je commentaar dus op commentaren van anderen.
Hakke
XT 2004 of ouder heb ik inderdaad niet op gelet, maar als er 29 gebruikers gemiddeld een 1.83 op 5 geven, terwijl de door mij aangehaalde blackspire van 37 gebruikers een 4.46 krijgt, dan leid ik daar toch uit af dat de blackspire misschien wel beter is dan de XT.Hakke wrote:@pv : je moet wel goed lezen hé. Bijna al die gebruikers hebben de XT's al meer dan een jaar, dus dat wil zeggen dat dat de oude XT's nog zijn. Trouwens, al er niet meer dan 50 reviews zijn voor een product, heeft dat cijfer voor mij geen enkele waarde. Je gaat vaker in de pen kruipen als je een slechte ervaring hebt met een product dan omgekeerd.
Ik heb in elk geval met mijn XT's 2004 nog geen enkel probleem ondervonden ? Jij wel ? Ah ja, je hebt ze waarschijnlijk niet en baseert je commentaar dus op commentaren van anderen.:-#
Hakke
Verder lever ik niet echt commentaar op commentaar, maar vermeld duidelijk waar mijn informatie vandaan komt en voeg er niet zoveel aan toe.
Tenslotte vind ik het nogal flauw dat je mijn woorden in twijfel trekt en de indruk geeft van 'ik heb XT en jij lekker niet en dus weet je niet waar je over spreekt'. Ik heb inderdaad XT kettingbladen (welke bladen komen er trouwens met een Stumpjumper FSR Expert?) en heb er problemen mee, een collega van mij heeft ook XT 2004 en daar ook chainsuck na 1200 km.