+1thomasmb wrote:Sukkel
Trainer zoekt mountainbikers om te begeleiden
Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
-
Simp
- Mountainbiker
Is toch standaard. Volledige medische checkup vooraleer iemand echt intensief begint te sporten. Het is nogal vrij onverantwoord om dat niet te doen.Sunn Xtreme wrote:is toch hetzelfde wat ik zeg?
alleen kan je iemand een basisconditie laten opbouwen zonder eerst absoluut een test te moeten doen.
maw : een inspanningstest is geen absolute vereiste om al iets deftigs kunnen op te bouwen..
eenmaal de basis aanwezig is, een test uitvoeren... voordeel hiervan is dat de test een veel duidelijker beeld zal geven van de persoon zijn huidige mogelijkheden, dan wanneer die amper gesport heeft en zich aanmeld voor een test.
of zo ooit iemand zei : 'je koopt toch ook geen grote broek, voor je gegroeid bent?'
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
de inspanningstest behoort niet tot een standaard medische checkup die sporters moeten ondergaan alvoor ze een vergunning bekomen... nooit geweest, nog steeds niet.
zou nochtans voor wedstrijdgerichte sporters echt een standaard moeten zijn. Al zegt dat nog niet veel tot niks over een evenueel fysiek probleem.
verder wil ik hier maar zeggen in een vorig reply, dat het geen zin heeft om een inspanningstest te doen als je niet enige basis hebt...
je stapt er anders naartoe, na 20 minuten is het 'game over', waarop het verslag vernietigend uitpakt, en je de raad krijgt eerst wat meer aan sport te doen, stilletjes te beginnen en na een paar maanden terug te komen om dan van daaruit (en je verbeterde algemene conditie) uiteindelijk een beter beeld te krijgen van hoe er gewerkt kan worden ivm de trainingen.
voor de 'klant' is dat dan een zware opdoffer, vaak vertikt hij het van nog te gaan sporten, met de gedachte dat het geen zin heeft.
ken volk genoeg die zo'n ervaring hebben.. willen gaan sporten, snel 'even testen'...wat inderdaad even was... wel 80-150e moeten betalen voor een binnen - buiten ervaring, met de raad eerst wat meer te sporten om de basisconditie te verhogen, omdat men geen reeel beeld kan krijgen over de werkelijke waarden die men zou moeten hanteren om gericht te kunnen werken. Omdat ze veel te snel verzuren, en pijlsnel hun omslag voorbijsnellen.
al tientallen keren gehoord....
wie wat meer basisconditie heeft en een stapje verder wil, kan zich inderdaad best ook laten testen. Maar men moet zowieso toch een bepaalde basis hebben, wil je niet horen wat je al weet.
zou nochtans voor wedstrijdgerichte sporters echt een standaard moeten zijn. Al zegt dat nog niet veel tot niks over een evenueel fysiek probleem.
verder wil ik hier maar zeggen in een vorig reply, dat het geen zin heeft om een inspanningstest te doen als je niet enige basis hebt...
je stapt er anders naartoe, na 20 minuten is het 'game over', waarop het verslag vernietigend uitpakt, en je de raad krijgt eerst wat meer aan sport te doen, stilletjes te beginnen en na een paar maanden terug te komen om dan van daaruit (en je verbeterde algemene conditie) uiteindelijk een beter beeld te krijgen van hoe er gewerkt kan worden ivm de trainingen.
voor de 'klant' is dat dan een zware opdoffer, vaak vertikt hij het van nog te gaan sporten, met de gedachte dat het geen zin heeft.
ken volk genoeg die zo'n ervaring hebben.. willen gaan sporten, snel 'even testen'...wat inderdaad even was... wel 80-150e moeten betalen voor een binnen - buiten ervaring, met de raad eerst wat meer te sporten om de basisconditie te verhogen, omdat men geen reeel beeld kan krijgen over de werkelijke waarden die men zou moeten hanteren om gericht te kunnen werken. Omdat ze veel te snel verzuren, en pijlsnel hun omslag voorbijsnellen.
al tientallen keren gehoord....
wie wat meer basisconditie heeft en een stapje verder wil, kan zich inderdaad best ook laten testen. Maar men moet zowieso toch een bepaalde basis hebben, wil je niet horen wat je al weet.
Voor zij die na de RDHF gewacht hebben op onze vriend.
Hij kon niet komen, had een afspraak op spoed.
Was tijdens de rit op een vlak stukje weg opzijne smikkel gegaan (heb hem zien liggen, stond genoeg volk bij op dat moment).
Achteraf bleek dat hij gewoon te weinig gegeten of gedronken had, wat dextro heeft hem terug bij positieve gebracht.
Had de avond ervoor wel te diep in het glas gekeken, niet ideaal als voorbereiding.
Beterschap en dat het een wijze les mag geweest zijn, no offence hé.
Hij kon niet komen, had een afspraak op spoed.
Was tijdens de rit op een vlak stukje weg opzijne smikkel gegaan (heb hem zien liggen, stond genoeg volk bij op dat moment).
Achteraf bleek dat hij gewoon te weinig gegeten of gedronken had, wat dextro heeft hem terug bij positieve gebracht.
Had de avond ervoor wel te diep in het glas gekeken, niet ideaal als voorbereiding.
Beterschap en dat het een wijze les mag geweest zijn, no offence hé.
"Onze vriend"is een doodsimpele HerbaLife-distributeur, die krampachtig zijn brol aan de man probeert te brengen... Zo lopen er nog wel een paar honderd rond in belgie (samen met een paar duizenden ex-distributeurs)
Wel ironisch... op de RDHF had hij beter wat van zijn supplementjes genomen, was hij misschien nie van zijn stokje gegaan... hopelijk is dat geen illustratie van zijn training-schema's ("drink zwaar de avond ervoor")
Maar allé, veel plezier ermee.
http://forum.libelle.be/viewtopic.php?p ... d8f79bdd93
http://sport.marktplaza.be/fitness/Grat ... 359251.htm
http://www.gratisadvertenties.com/user. ... r_id=20039
http://www.dieetforum.be/article318.htm
Wel ironisch... op de RDHF had hij beter wat van zijn supplementjes genomen, was hij misschien nie van zijn stokje gegaan... hopelijk is dat geen illustratie van zijn training-schema's ("drink zwaar de avond ervoor")
http://forum.libelle.be/viewtopic.php?p ... d8f79bdd93
http://sport.marktplaza.be/fitness/Grat ... 359251.htm
http://www.gratisadvertenties.com/user. ... r_id=20039
http://www.dieetforum.be/article318.htm
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
[quote="quab"]"..........Wel ironisch... op de RDHF had hij beter wat van zijn supplementjes genomen, was hij misschien nie van zijn stokje gegaan... hopelijk is dat geen illustratie van zijn training-schema's ("[i][b]drink zwaar de avond ervoor")[/b][/i]
[/quote]
ouch...die zit !
'veel pain - No gain' was wellicht het motto
hopelijk is dat een zeer goede les voor hem, dat hij tot besef komt dat hij nog bijzonder veel te leren heeft, alvorens hij geld durft te vragen voor een schema (of wat het ook mag zijn)
En dat hij wel een bijzonder lange weg nog te gaan heeft voor hij iemand erover kan beginnen aanspreken.
Zowel voedingsdeskundig alsook trainingsgericht.
[/quote]
ouch...die zit !
'veel pain - No gain' was wellicht het motto
hopelijk is dat een zeer goede les voor hem, dat hij tot besef komt dat hij nog bijzonder veel te leren heeft, alvorens hij geld durft te vragen voor een schema (of wat het ook mag zijn)
En dat hij wel een bijzonder lange weg nog te gaan heeft voor hij iemand erover kan beginnen aanspreken.
Zowel voedingsdeskundig alsook trainingsgericht.
- Focus biker
- Mountainbiker
Re: Trainer zoekt mountainbikers om te begeleiden
Hallo iedereen,
Ik heb dit bericht nog even goed bekeken.
Eerst en vooral mijn excuses voor mijn toenmalig amateuristisch blijk van zakendoen. Mijn jeugdigheid waren beneden alle peil toen.
Ik heb fouten gemaakt zoals distributeur geweest van Herbalife, geld vragen voor iets waar ik nog niet afgestudeerd in was.
Ook heb ik de avond voor een wedstrijd inderdaad teveel gedronken voor de wedstrijd. Iets waaruit ik veel geleerd heb.
Ik herhaal ik was toen nog jong!
Ik wil je wel benadrukken dat makkelijker kritiek geven is en let daar mee op tegen wie je dit doet. Bij sommige personen zou zo'n soort kritiek volledig fataal kunnen aflopen.
Ik ben hieruit alvast sterker uitgekomen en ben ondertussen meerdere (goede) opleidingen voldaan en intussen al 2jaar als Personal Coach actief. Trainingsleer en mountainbike is mijn passie daarom wou ik dit vooral doen niet uit geldzucht.
"Passion is you're drive"
Aan deze die terecht kritiek hebben gegeven bedankt..
Grtz,
Laurent
Ik heb dit bericht nog even goed bekeken.
Eerst en vooral mijn excuses voor mijn toenmalig amateuristisch blijk van zakendoen. Mijn jeugdigheid waren beneden alle peil toen.
Ik heb fouten gemaakt zoals distributeur geweest van Herbalife, geld vragen voor iets waar ik nog niet afgestudeerd in was.
Ook heb ik de avond voor een wedstrijd inderdaad teveel gedronken voor de wedstrijd. Iets waaruit ik veel geleerd heb.
Ik herhaal ik was toen nog jong!
Ik wil je wel benadrukken dat makkelijker kritiek geven is en let daar mee op tegen wie je dit doet. Bij sommige personen zou zo'n soort kritiek volledig fataal kunnen aflopen.
Ik ben hieruit alvast sterker uitgekomen en ben ondertussen meerdere (goede) opleidingen voldaan en intussen al 2jaar als Personal Coach actief. Trainingsleer en mountainbike is mijn passie daarom wou ik dit vooral doen niet uit geldzucht.
"Passion is you're drive"
Aan deze die terecht kritiek hebben gegeven bedankt..
Grtz,
Laurent