belgacom gp in verviers 05/06/2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Herder Alex²
Mountainbiker
Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017

Post by Herder Alex² »

Een paar sfeerfoto's

http://picasaweb.google.be/HerderAlex2/Verviers10#

Prachtig parcours, als toeschouwer véél mooier dan Houffalize, vind ik. Maar waar waren die andere toeschouwers en supporters ? ... #-o
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Lucifer wrote:Ik vond het evenals vorig jaar weer prachtig parcours ! Inderdaad de moeite waard om vanuit NL naar België te reizen voor dit soort wedstrijden.

Wat mij ook opviel is dat er zo weinig Masters waren, in Apeldoorn (NL) waren er ruim 200 aan de start. In Verviers nog geen 80. Bij de elites is het precies andersom, daar zie je in Nederland weer minder mannen aan de start staan.

Ik zou het toejuichen als de Belgen en Nederlanders weer gezamenlijk hun competitie voeren. Sterke startvelden, de mooiste parcoursen en ik hoop dat jullie ons Nederlanders dan wat aardiger gaan vinden :wink:

Jammer dat er ook zo weinig publiek was in Verviers. Wat ik overigens wel kan begrijpen, jemig... ik heb me suf :drunk: gelopen om op de mooiere publiekspunten te komen.
'k Was al blij da er aan de start wat gevatte Hollanders met goede humor stonden bij de Masters... :lol:
spooky
Mountainbiker

Post by spooky »

Zaterdag meer dan 800 starters in Langdorp (Hagelandse chrono) Daar zitten toch ook heel wat semi competitie rijders bij.
Spark27
Mountainbiker

Post by Spark27 »

beerken wrote:Dit weekend nog eens gaan kijken naar alle wedstrijden.
Een parcour om U tegen te zeggen, maar waar zitten onze renners.
Het is toch heel triestig te moeten vaststellen dat bv. bij de funklasse amper een tiental renners meer waren als in Moerbeke.
Met alle respect voor de Bosbikers die zeker een pluim verdienen voor hun tweedaagse.(maar de mogelijkheden zijn daar nu eenmaal beperkter)
Wat moet er gebeuren om terug die honderd en meer renners aan de start te krijgen. :cry:
Als ik kan kiezen als fun b rijder tussen :
1) 82 km mtb plezier op 30 minuten van mijn deur voor 10 Euro met
spaghetti
2) 1uur mtb plezier, 1,5 uur enkel in de auto voor 20 Euro.
Als je dan zoals ik in Kester, een funa(die 3 minuten vroeger
vertrekken) mij voorbij steekt vlak voor de laatste ronde,
dan heb je 20 euro gegeven voor maar 4 rondjes...

Maak je keuze ;)
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

Verviers was ook maar 10 € hé. Je kreeg achteraf 10 €terug bij inleveren van chip en nrBord.
Misschien een vergunning bij beloften / elites / masters nemen. Dan kun je
a) langer mtb'en voor je cash, want al die categorieën rijden meer toeren.
b) zowel naar Langdorp als naar Verviers gaan, want die cat rijden op zondag.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

10 euro voorinschrijving, anders was't 15....en gij waard 5 min te laat aan de start zag ik, da's om wa langer van die 10 euro te profiteren zeker?
Lucifer
Mountainbiker

Post by Lucifer »

Ik snap wel wat spark bedoeld, het lijkt wel of er gewoon meer XC rijders de overstap maken naar de marathons. Uiteindelijk is de verhouding reistijd, kosten t.o.v. de tijd dat je op de bike zit gunstiger bij marathons of chronos dan bij XC wedstrijden.
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

Als je persé zo lang mogelijk wil sporten, train dan ofwel meer in de week, of leg u toe op de ironman van Hawai :drunk:

Er zijn ontelbaar veel sporten waar trainingen en wedstrijden veel korter zijn dan een xc van 1-2u hoor. Tia Hellebaut klaagt toch ook niet dat hare sprong maar 2" duurt ? :p
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

Wat maakt het nu uit hoelang ge op uwe fiets zit?

Ik vind het belangrijker hoe plezant ik iets vind, dat moet je zelf uitmaken.

Ik kan gratis 7u lang op mijne fiets zitten. wil dat zeggen dat ik oneindig veel waarde aan m'n geld heb? :lol:
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

Neen Ruben, dan gaat uw gat zeer doen en beklaagde u dat een hele week :p
Post Reply