verkiezingspoll

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.

Naar wie gaat jouw voorkeur uit?

Poll ended at Sun 27 Jun 2010 21:00

Vlaams Belang
45
20%
Vivant
1
0%
LDD
6
3%
Open VLD
19
8%
CD&V
3
1%
Sp.a
19
8%
N-VA
98
43%
Groen!
18
8%
Blanco
19
8%

Total votes: 228

_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Zo'n argumenten zijn van de laagste soort. Ongegrond, zonder bewijzen, ...

Ik ben 34 jaar en heb noch van familie uit noch van mijn leeftijd een band met de periode waar u op doelt.
zitten we in een ontkenningsfase? of ken je de text van schwarze fahne vanbuiten?

ik ben er 45, en 2 van mijn nonkels zijn nooit teruggekomen van de "werkkampen".
Last edited by _alain_ on Wed 19 May 2010 21:26, edited 1 time in total.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

dat Vlaanderen meer collaboreerde is nog zo'n belgicistisch fabeltje,
de collaboratie was in Wallonië zo groot als in Vlaanderen, en in Frankrijk (Vichy) was ze nog een stuk erger, maar dat laatste mag al helemaal niet gezegd worden

maar da's dus het enige wat belgicisten kunnen doen, bij gebrek aan goede argumenten: leugenachtige insinuaties en laster en scaremongering (de croo en eyskens zijn daar zeer goed in): Vlaanderen heeft zogezegd België of Brussel nodig (lol)
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

cyclon wrote:
Ruben S. wrote:We zullen maar Hope'n dat deze poll niet representatief is voor de rest van Vlaanderen zeker? Al 17 Vlaams Belang stemmen. #-o #-o #-o En dan nog zoveel NVA'ers, België moet eraan precies. :-?
België is er al aan. Om de eenvoudige reden dat het land België gewoonweg niet bestaat. Da's een fabeltje, het verhaal van de keizer zonder kleren: iedereen doet alsof de keizer kleren draagt, maar hij is spiernaakt. Dat is België. Een entiteit die doet alsof ie een federale staat of een federaal land is. Maar dat absoluut niet is. Het is een Unie zoals de EU, maar dan wel een zonder het minste nut. En mocht de EU geen nut hebben, dan zou ze natuurlijk ook niet blijven bestaan.

De Belgische staatsstructuur is daarom even overbodig als de provincies.
Schaf België af, en er verandert helemaal NIKS. We zouden alleen geen communautair gedoe meer hebben en een veel beter (maar zeker geen perfect) bestuur. Partijen, media, de publieke opinie, de meeste organisaties: ze moeten niet gesplitst worden omdat ze al gesplitst zijn.
Splits België en alles is opgelost is nogal kortzichtig gedacht, vind ik.
Ten eerste, waar ga je het splitsen?
Als je gewoon de taalgrens pakt, dan zitten er nog steeds Franstaligen in Belgie(Halle & Vilvoorde) die bij 'voormalig' Wallonië willen horen, en dan zit je nog met Brussel.

Want waarover gaat het probleem, juist mensen die Vlaanderen en Wallonië apart willen houden.
Er zitten een paar Franstaligen in de streek rond Brussel, dus Vlaams grondgebied, zij hebben een paar jaar geleden mogenlijkheid gekregen om op Franstalige/hun partijen te stemmen.
Als je gewoon de grens(Wal. - Vl) verwijdert voor verkiezingen op federaal niveau, wat mij eigenlijk logisch lijkt, het is het beleid van de partijen die telt volgens mij, niet de taal die ze spreken.

Er is ook nog het argument: de grondwet zegt dat...
Die wetten zijn in de jaren stillekes gemaakt, ondertussen is er zoveel gebeurd, dat het mij logisch lijkt dat je die wetten niet kunt blijven toepassen en er af en toe eens aan gesleuteld moet worden.

Ik heb zo een beetje het gevolg dat de geschiedenis zich voor een stuk aan't herhalen is.
Juist voor WO II geraakte de bevolking ook gefrustreerd omdat de huidige regeringen geen verandering brachten, dus ze verloren hun vertrouwen erin. Gevolg: mensen zochten naar sterke leiders en gingen op extremen stemmen.
De gevolgen van toen nemen en zeggen dat die nu ook weer zullen gebeuren, is natuurlijk stom.
Maar het is wel een goed voorbeeld dat zulke politiek gewoon niet werkt, men heeft het al geprobeert!!!

Over EU: waarom bestaat die?
Om het melig uit te drukken: samen staan we sterk. :lol:
De Economie van de EU staat boven die van de VS!!! (zelfs met Griekenland enz. erbij)
Het bewijs volgens mij dat splitsen op veel vlakken toch voor een stuk achteruitgang is, ook al lijkt het alsof Vlaanderen Wallonië meesleept op vlak van economie. Maar is splitsen dan de oplossing? Je kan toch beter wat verandering doorvoeren in Wallonië waardoor die mensen ook een "beter" leven hebben enz.

Nog een argument om een beetje in de geest van't forum te blijven. Wat zou Vlaanderen op vlak van MTB voorstellen? Geen klote buiten een kunstmatig terrilleke in de Limburg en een paar stukskes akker die wat afhellen. :lol:
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

om te beginnen: splitsing is geen direct doel, wel een aanpassing van de structuren aan de realiteit, een confederale staatsstructuur dus

- waar splitsen? nogmaals: die splitsing is er al: er is het gewest Vlaanderen, het gewest Wallonië en het hoofdstedelijk gewest Brussel, aan die grenzen wordt in principe geen jota veranderd, Franstaligen die het niet zint, kunnen in Brussel of Wallonië gaan wonen

- "Gevolg: mensen zochten naar sterke leiders en gingen op extremen stemmen. " daar gaan we weer, het n-va is geen extremistische partij, het is een zeer redelijke partij

- "Maar het is wel een goed voorbeeld dat zulke politiek gewoon niet werkt, men heeft het al geprobeert!!! "

juist: het cd&v heeft het de jongste jaren in den treure 'geprobeerd', zonder succes

- het feit dat de EU nuttig is bewijst niet dat de BU of Belgische Unie nuttig is, het is precies mede doordat de EU bestaat dat de BU totaal geen nut meer heeft

- 'wat verandering doorvoeren in Wallonië': wel, vives heeft onlangs een studie gepubliceerd die aantoont dat de transfers, zoals ze nu werken, negatief zijn voor beide partijen, dus ook voor Wallonië, Wallonië kan niet veranderen in het huidige België, da's ook wat MR senator Destexhe beweert

- dat van de mtbike is het enige argument dat hout snijdt, maar weegt niet zwaar genoeg
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

nog wat aanhangers van de Duitse kampen: prof. Vermeersch & regisseur Verheyen bvb. en schrijfster Raskin

http://www.gravensteengroep.org/manifest6.php
De gebeurtenissen van de afgelopen maand hebben ondubbelzinnig aangetoond dat verder aanmodderen met het beleid binnen het bestaande institutionele kader niet langer kan. Dit hoeft niet te verwonderen, aangezien de beleidsmakers tot nu nog altijd vertrekken van de eenheid van het land België. De realiteit is echter dat die eenheid niet bestaat. Er zijn in wezen twee gemeenschappen, met elk hun eigen kenmerken, opvattingen en cultuur. Er bestaat geen gemeenschappelijke "Belgische" cultuur, als gemiddelde tussen beide gemeenschapsculturen. Het resultaat is dat beleidskeuzen altijd onaangepast zijn aan de realiteit van de gemeenschappen. De BHV-problematiek heeft dit ten overvloede aangetoond.

http://www.gravensteengroep.org/wie.php
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

cyclon wrote:om te beginnen: splitsing is geen direct doel, wel een aanpassing van de structuren aan de realiteit, een confederale staatsstructuur dus

- waar splitsen? nogmaals: die splitsing is er al: er is het gewest Vlaanderen, het gewest Wallonië en het hoofdstedelijk gewest Brussel, aan die grenzen wordt in principe geen jota veranderd, Franstaligen die het niet zint, kunnen in Brussel of Wallonië gaan wonen.

Dus Vlaanderen apart, Wallonië apart en dan Brussel ook nog eens apart. pfff...
Franstaligen, stampen we buiten.
Vreemdelingen, stampen we buiten.
...

- "Gevolg: mensen zochten naar sterke leiders en gingen op extremen stemmen. " daar gaan we weer, het n-va is geen extremistische partij, het is een zeer redelijke partij.

Splitsen van België vind ik een extreme maatregel, maakt me niet uit in welk hokje een partij zit.

- "Maar het is wel een goed voorbeeld dat zulke politiek gewoon niet werkt, men heeft het al geprobeert!!! "

juist: het cd&v heeft het de jongste jaren in den treure 'geprobeerd', zonder succes

Hier bevestig je dus dat de geschiedenis zich herhaalt... 'k ga den uitleg niet opnieuw doen.

- het feit dat de EU nuttig is bewijst niet dat de BU of Belgische Unie nuttig is, het is precies mede doordat de EU bestaat dat de BU totaal geen nut meer heeft

Dus dan sta je eigenlijk voor meer bevoegdheden voor de EU als ik dit goed begrijp?
Terwijl nationalistische partijen staan voor alle bevoegdheden in de hand van elk volk apart. hmm...

- 'wat verandering doorvoeren in Wallonië': wel, vives heeft onlangs een studie gepubliceerd die aantoont dat de transfers, zoals ze nu werken, negatief zijn voor beide partijen, dus ook voor Wallonië, Wallonië kan niet veranderen in het huidige België, da's ook wat MR senator Destexhe beweert.

'Transfers zo als ze nu lopen.'
Dat die niet goed lopen weet het kleinste kind. Daarom dat er veranderingen nodig zijn =/= splitsing van België.

- dat van de mtbike is het enige argument dat hout snijdt, maar weegt niet zwaar genoeg

MTB weegt wel zwaar genoeg door. :lol:
Wat er nu niet werkt aan de politiek in België is het systeem van verkiezingen om de 4j.

Geen enkele politieker durft zijn nek uitsteken om fatsoenlijke veranderingen door te voeren, die misschien hun populariteit kunnen schaden omdat het over een paar jaar/maanden weer verkiezingen zijn.

Als daar al veranderingen in komen zou al een serieuze stap vooruit zijn.

Een goed voorbeeld hiervan zijn de pensioenen.
Dat die leeftijd omhoog moet is gewoon niet meer dan logisch.
Sinds die op 65j is gezet is de gemiddelde leeftijd van de mens al serieus toegenomen, waardoor de groep werkenden de pensioenen onmogenlijk kunnen bljiven betalen.

Maar geen enkele politieker durft het uit te spreken. (de Hollanders waren ons weer voor, door ons geknoei :lol: )

't is maar om een voorbeeld te geven hé.

Beschouw dit zeker niet als een persoonlijke aanval op u hé.
Om het weer melig uit te drukken: 'even goei vrienden'. :lol:
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

je bent zo een van die belgicistjes die maar niet willen snappen dat belgië zelf ook een product van een splitsing is :drunk:

nederlanders: stampen we buiten, vreemdelingen stampen we buiten...
en extremistisch was dat volgens jou dus ook, die afsplitsing van België

en het 'nationalistische' n-va is een zeer pro-EU partij, ze is dus voor meer bevoegdheden voor de EU, ja, en ze is ook geen fascistische partij,
moeilijk he :P
Foxy
Mountainbiker

Post by Foxy »

_alain_ wrote:
Zo'n argumenten zijn van de laagste soort. Ongegrond, zonder bewijzen, ...

Ik ben 34 jaar en heb noch van familie uit noch van mijn leeftijd een band met de periode waar u op doelt.
zitten we in een ontkenningsfase? of ken je de text van schwarze fahne vanbuiten?

ik ben er 45, en 2 van mijn nonkels zijn nooit teruggekomen van de "werkkampen".
en wat heeft dit te maken met het vlaams belang of de n-va.
Logisch da ge gefrustreerd rondloopt om voorgenoemd feit, kzou t ook zijn, maar daarom moete nog geen partijen met de grond gelijk maken die nog niet aan de enkels rijken van wat het fascisme was in de tijd. Haalt uw kop uit uw gat en komt met beter argumenten als ge tegen een partij bent ipv te zeggen da ge hem ni omhoog krijgt
iddi
Mountainbiker

Post by iddi »

Eén ding snap ik toch niet zo goed: Blijkbaar wil een groot deel van de Vlaamse bevolking ineens niets meer met de Walen te maken hebben, maar dat er in de steden al meer dan de helft van de inwoners allochtoon is en boven de grondwet lijkt te staan is geen probleem. Mij lijkt het dat we toch meer banden hebben met de Walen dan met Turken, Marokkanen, Albanezen, Nigerianen, Chinezen,.............. Het zou mijns insziens logischer zijn om de geldstroom naar die nieuwe Belgen in te dijken dan niet langer de sociaal te zijn met onze LANDGENOTEN.
Ik ben geen Vlaams Belanger, voor mijn part mag iedereen hier komen wonen (en werken en naar school gaan), ik vraag me gewoon af hoe het zo ver is kunnen komen dat een Dewever en een Leterme de kop van de Vlaming zo zot heeft kunnen maken dat we ineens ons land willen splitsen?

(ik stem pvda)
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

iddi wrote:Ik ben geen Vlaams Belanger, voor mijn part mag iedereen hier komen wonen (en werken en naar school gaan), ik vraag me gewoon af hoe het zo ver is kunnen komen dat een Dewever en een Leterme de kop van de Vlaming zo zot heeft kunnen maken dat we ineens ons land willen splitsen?(ik stem pvda)
het immigratiebeleid van België en dus ook van Vlaanderen wordt vooral bepaald door de ps & zusterpartij cdh, vandaar de recente massale regularisatie

en het overgrote deel van de bevolking wil nog altijd geen pure 'splitsing' (ook al is het 'land' eigenlijk al grotendeels gesplitst), ze willen wél een confederale staatstructuur, dus veel meer bevoegdheden voor de gewesten

een structuur dus, die beter past bij het 'land' België dan de huidige federale
Locked