Fox of Sid ????

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.

Fox 80 rl(t) of Rockshox Sid

Fox
54
65%
Sid
29
35%

Total votes: 83

Guest

Post by Guest »

Phrace wrote:
Dzjowie wrote: Het mooiste overzicht van de Foxjes vond ik DIT. Ik heb er onder andere van geleerd dat mijn F 80 RL wel dégelijk een blow-off op de lock-out heeft, maar dat die schijnbaar niet instelbaar is... Het zich laten aanpassen op verschillende veerlengtes noemen ze ginds "multi-travel capable".

missschien een reeks domme vragen maar ik vind het niet direct terug in het overzicht:
wat is het verschil tussen de FLoat 80RLC en de F80RLT? Waarvoor staat de T?
en wat doet die blow-off?
Volgens mij bestaat dat zelfs niet wat je stelt.
De 100 heet RLC en de 8O RLT.
De 100 is ombouwbaar (zonder gereedschap) tussen 80 en 100 (vast dus geen travel). De 80 is niet ombouwbaar naar een andere veerlengte. Misschien heeft het daar wat mee te maken?
Die blow oof functie dient gewoon dat je in gelockte toestand, off road, (wat dus niet aan te raden is met geen enkele vork) je vork niet aan diggelen kan rijden. Indien je naar beneden host op ruw terrein met je lock out op 'springt' de lock out af . Zonder deze functie zou je vork kunnen beschadigd raken. Een soort overdrukventiel dus.
rallymaster
Mountainbiker

Post by rallymaster »

Ik heb net een rs sid team gekocht in diest in de bikeshop voor 450 euro met lock out. Ne fox is veel te duur om aftebreken :lol:
Phrace
Mountainbiker

Post by Phrace »

tbfkai wrote: Volgens mij bestaat dat zelfs niet wat je stelt.
De 100 is ombouwbaar (zonder gereedschap) tussen 80 en 100 (vast dus geen travel). De 80 is niet ombouwbaar naar een andere veerlengte. Misschien heeft het daar wat mee te maken?
mja, ok, begrijp het al.. op die site zetten ze telkens:
Float 80 RLC
Float 100 RLC
ik dacht ff dat dat dan twee lengtes waren van dat type, niet dus... gewoon ombouwbaar... excuses voor de verwarring...

right, wat ik op dit ogenblik van maak:
RLC:
Rebound:12-click rebound adjustment
Lockout: SWITCH activated lockout control & Lockout blowoff circuit (thx voor de uitleg hiervan tbfkai!)
Compression: Low speed compression adjustment (iemand een idee wat dit doet?)

RLT:
Lockout: Compression Lock-Out with adustable Blowoff Threshold.
T: geen idee waar dit voor staat maar deze vork is lichter dan de RLC, dus misschien daarom?
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Die T staat voor de treshhold valve van de blow-off van je lock-out, dacht ik. Je kan dus met andere woorden instellen hoe zwaar een schok moet zijn vooraleer 'ie je lock-out uitschakelt.
viper
Mountainbiker

Post by viper »

Phrace wrote:
tbfkai wrote: Volgens mij bestaat dat zelfs niet wat je stelt.
mja, ok, begrijp het al.. op die site zetten ze telkens:
Float 80 RLC
Float 100 RLC
ik dacht ff dat dat dan twee lengtes waren van dat type, niet dus... gewoon ombouwbaar... excuses voor de verwarring...

right, wat ik op dit ogenblik van maak:
RLC:
Lockout: SWITCH activated lockout control & Lockout blowoff circuit (thx voor de uitleg hiervan tbfkai!)
Compression: Low speed compression adjustment (iemand een idee wat dit doet?)

RLT:
Lockout: Compression Lock-Out with adustable Blowoff Threshold.
T: geen idee waar dit voor staat maar deze vork is lichter dan de RLC, dus misschien daarom?
Maak het je niet al te moeilijk.

Vooreerst alle Fox vorken zijn lichtjaren beter dan de SID.
De RLT is de lichte en uitsluitend in 80mm. De T is een regelbare tresshold, waarbij je kan regelen tussen een volledige lockout met overblow en een lockout die snel lost en in de praktijk de vork actief houdt maar ze minder laat pompen. Het is geen SPV, maar het resultaat is een beetje vergelijkbaar.

Alle andere Float vorken zijn gebouwd op 100mm maar als er een spacer intern is aangebracht hebben ze slechts 80mm veerweg.

De Terra Logic is een combinatie van de RLC en RLT met een Brain autolock toegevoegd.

Hopelijk is het nu duidelijker en heb ik niet overgesimplifieerd.
Phrace
Mountainbiker

Post by Phrace »

ollraaight
das wat ik noem duidelijk!
thanx!!
scott racer
Mountainbiker

Post by scott racer »

A d r i wrote:Ik had niet de indruk dat ik OffTopic bezig was.
En van Marzocchi is er al helemaal geen sprake in zijn vraagstelling. Anders had ik daar ook wel mijn gedacht over gezegd.

:wink: zeg ne keer uw gedacht over de marzocchi :D
Want ik ben er nog altijd ni uit ,mijn budget zit rond de 500€ en liefst met lock out.
Thx Adri. :wink:
bikerju
Mountainbiker

Post by bikerju »

waarom geen duke race van rockshox met lock out op stuur
bij vega bike voor 425 euro kan volgens mij veel beter tegen een stootje dan de sid (iets zwaarder in gewicht voor de duke)
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Marzocchi is heel goed kwa werking en kwa stijfheid, maar bouwt voor mijn frames te hoog in. Ik heb er ooit 1 op m'n Litespeed gehad maar het was alsof ik met een chopper rondreed...Ik vind ze ook vrij zwaar (behalve dan de marathon)
Post Reply