Filip Meirhaeghe stopt met Mtb

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Qube
Mountainbiker

Post by Qube »

ff afwachten nog 9u :bounce: #-o , het kan van alles zijn:

- Medische problemen (bv. net ontdekte hartkwaal)
- Familiale problemen.
- Mentale porblemen (burn-out ofzo, niet kunnen voldoen aan je eigen verwachtingen (trainingsniveau/conditie) kan bij sommige hard aankomen
- Problemen met BOIC.
- Problemen met sponsors (alhoewel me lijkt dat dat met bv. Specialized op dit moment niet verkeerd kan lopen = topverkoop epic)
- Doping (laat ons hopen van niet)
-enz....

Doeme, het zat er in die gouden medaille #-o. Hopelijk is het wéér 1 van z'n specialekes [-o<
Qube
Mountainbiker

Post by Qube »

Het nieuwsblad 29/07/2004:
Na Christophe Brandt en Dave Bruylandts is nu ook Filip Meirhaeghe betrapt op doping. De mountainbiker (33) stopt meteen met koersen. Hij zal vandaag op een persconferentie tekst en uitleg verschaffen.

Meirhaeghe zou een positief plasje hebben afgeleverd tijdens een controle in Canada. Gisteren weigerde hij nog commentaar te geven, maar vandaag belegt de mountainbiker een persconferentie. Meirhaeghe is het derde positieve dopinggeval binnen het Belgische wielrennen in nauwelijks drie weken tijd. Eerst werd Lotto-renner Christophe Brandt uit de Tour gezet nadat er sporen van methadon in zijn urine werden gevonden. En vorige week nog bleek dat Dave Bruylandts bij een controle begin april positief testte op EPO.

De positieve controle van Meirhaeghe is niet alleen slecht nieuws voor het Belgische wielrennen, maar ook voor het Belgisch Olympisch Comité. Meirhaeghe gold als één van onze grote kandidaten op een olympische medaille in Athene binnen twee weken. In Sydney vier jaar geleden pakte de Oost-Vlaming nog zilver.

Verslagen

Bondsvoorzitter De Backer reageerde verslagen: ,,Bruylandts op de weg en Meirhaeghe in het veld: dat zijn twee medaillekansen die we in Athene aan onze neus zien voorbijgaan. Maar anderzijds: wie zijn gat verbrandt, moet maar op de blaren zitten.''

Mountainbikecoach Rudy De Bie kon het nauwelijks geloven: ,,Filip is de man die het mountainbiken groot heeft gemaakt in België. Dit kan op termijn rampzalige gevolgen hebben voor de sport.''
Er gaan nu wel heel veel geruchten richting doping..... #-o
fox float
Mountainbiker
Location: specialized stumpjumper FSR COMP hopeM4 crosmax XL, gianni motta integro veloce

Post by fox float »

Op het journaal is het ook hetzelfde "filip meirhaege stopt met mountainbike omdat hij betrapt is op het gebruik van doping" .
Het zal dan spijtig genoeg toch zo zijn he #-o
De laatste man van wie ik het zou verwachten :cry:
Guest

Post by Guest »

:cry: :cry: :cry:

Niet te doen.

En nu kent de pers wel plots mtb? Hij wordt WK en niemand merkt iets op maar hij als hij betrapt wordt staat hij plots op de voorpagina van de krant.

Tweemaal een triestige zaak.
Herder Ben
Mountainbiker

Meirhaeghe stopt ???

Post by Herder Ben »

Oei oei oei :( wat lees en hoor ik hier allemaal deze morgen:

"Meirhaeghe hangt fiets definitief aan de haak" (Sporza)

"Betrapte Meirhaeghe stopt met koersen" (De Gentenaar)

...

Ik hoop dat het deze keer niets met doping te maken heeft. Afwachten tot straks want dan is er blijkbaar een persconferentie.

Greetz
Herder Ben
Last edited by Herder Ben on Thu 29 Jul 2004 07:27, edited 1 time in total.
Keyser Soze
Mountainbiker

Post by Keyser Soze »

Tja... hij heeft volgens de Standaard een positief plasje gedaan in Canada en beslist meteen te stoppen. Dus wel doping !
Keyser Soze
Mountainbiker

Post by Keyser Soze »

Face it ... als je wil meedraaien in het profcircuit (wielrennen en mountainbike) dan kan je blijkbaar niet anders dan doping gebruiken. Het is een verziekt wereldje ...
mcoen
Mountainbiker

Post by mcoen »

Effe wachten tot de persconferentie hé voor er van doping gesproken wordt.
Als er iemand stopt is het altijd direct doping. In het Nieuwsblad ook op de voorpagina, Meirhaeghe stopt na doping. In het artikel staat dan dat ze het eigenlijk niet weten.

Dat noem ik nu niet echt objectieve goede verslaggeving...
mcoen
Mountainbiker

Post by mcoen »

Tja da is het wielrennen zeker, zodra er iets gebeurt roepen ze doping. Laat ons even wachten tot de persconferentie en zien wat de echte rede is.

Weet niet of iedereen dat weet, maar Filip heeft al heel lang diabetes. Misschien is het medisch niet meer verantwoord en haakt hij daarom af.

Ik weet wel dat hij nen toffe pee is en da ik hem zeker ga missen en dat het een groot verlies gaat zijn voor de sport.

Zou de persconferentie ergens life te volgen zijn?
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Afwachten wat op de persconferentie zal bekend gemaakt worden. Zolang moeten we Filip zijn waardigheid laten behouden en hem niet veroordelen voor zaken waar we het fijne niet van afweten.

Maar om het over het dopingsprobleem in de topsport te hebben:

Moest ik tovenaar zijn met een kristallen bol en ik zou hierin kunnen zien in welke sporttakken doping gebruikt wordt, daarop volgend àl deze "dopingsporten" wegtoveren van de Olympische agenda: wel ...... de spelen zouden op 2 dagen afgelopen zijn !!!
Post Reply