10&11 sept. 2010 vulkanbike daun
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
zo ver is de verplaatsing nu toch ook weer nietEl Baelos wrote:Is de Vulkanbike een beetje de moeite qua parcours?
'k Zou die dit jaar eventueel willen rijden (de lange afstand), maar is het de verre verplaatsing waard?
de tocht vind ik meer dan prima
mooie streek, met de vulkaanmeren eens iets anders dan anders
en volgens de website steken ze er dit jaar een paar extra knappe trails in
jammer dat ik er niet bij kan zijn, had me al ingeschreven voor de 100
Vulkanbike is een ideale marathon als kennismaking voor het langere, zwaardere werk. Enkele jaren terug heb ik deze gereden (80 of 85km). Hij is ni echt zwaar, niet echt technisch en goed georganiseerd. Enige minpuntje dat ik me nog herinner is dat er enkel spuitwater ter beschikking werd gesteld bij de bevoorradingen. Je kan deze marathon het best vergelijken met onze Dardennen, hellingen zijn misschien iets langer alhoewel dat dit nooit zo veel zal zijn. Vergelijk hem wel niet met Ardennes Trophy of Raid des Hautes Fagnes ... tis meer het rustige werk. In ieder geval de moeite waard zeker nu het 100km is.
't Is toch een roteind als je 's morgens vanuit Gent moet vertrekken.
't Gaat tussen deze en de Grand Raid Godefroid die zondag.
Ik wil wel eens van de Duitse marathonsfeer proeven, al hou ik wel van een technisch Ardennenritje.
Aan de andere kant is 't ook eens iets anders qua landschap, en dat bikepark klinkt ook wel aanlokkelijk.
Ik wil wel eens van de Duitse marathonsfeer proeven, al hou ik wel van een technisch Ardennenritje.
Aan de andere kant is 't ook eens iets anders qua landschap, en dat bikepark klinkt ook wel aanlokkelijk.
- MC Jo
- Mountainbiker
- Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;
Als ge daar in Duitsland in de Eifel eens wilt rijden, moet je eens mee gaan met een 3-daagse van Vasa Sport (Nederland) of van Cameleonbike. Ik ben 2 keer met Vasa sport mee geweest en dat was heel plezant. En als je wil, kan je er nog eens naar het bikepark gaan. Downhillers noemen het het babypark, maar als niet-DH is het toch al eens iets.El Baelos wrote:'t Is toch een roteind als je 's morgens vanuit Gent moet vertrekken.
Of anders moet je doen zoals ik over enkele weken : midweek sunparks.
-
radicalbiker
- Mountainbiker
- Location: Speci stumpjumper comp en Kuota kurraro asfaltjanetten fiets
- bip bip
- Mountainbiker
- Location: Scott spark RC 29er,Scott scale 29er expert,Rigid 29er Chinees,Cervélo Aspero gravel
De autorit naar Daun valt idd wel mee en de marathon zelf is best leuk.Techniek is hier in mindere mate vereist in vergelijking met onze grote Ardennenraids maar het is ook wel eens plezant om een marathon met 2000hm eens tegen een ferm tempo te kunnen afhaspelen.De sfeer aan de start/finsh-zone is ook wel oké en ook onderweg staat er wel wat volk om je aan te moedigen. Dit jaar zal er trouwens voor het eerst een lavagroeve in het parcours worden opgenomen wat blijkbaar voor enkele leuke tracks gaat zorgen.
Wat mij betreft toch wel zijn inschrijvingsgeld waard.
Wat mij betreft toch wel zijn inschrijvingsgeld waard.
Last edited by bip bip on Thu 02 Sep 2010 19:45, edited 1 time in total.