Zo 21/02/2010 Schaffen

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
coldstein
Mountainbiker

Post by coldstein »

Om 9 uur vertrokken voor de 25 Km. Als Schaffenaar ken ik hier de mooie stukjes MTB parcours en ik moet zeggen dat ze zeker in de TT zaten. Het BLOSO parcours heeft ook bij ons veel saaie stukken en de uitdagingen laat het links liggen. Op die plaatsen is er door de luchthappers gebruik gemaakt van wat Diest te bieden heeft.
Hier en daar een paar erg vettige stukken maar hé we zijn toch MTBers!
Ik ben op sommige plaatsen verschoten van de kleverigheid van de grond hier. Vooral op stukken waar het eerder zanderig is werkte de ondergrond erg vertragend.
Ik heb mij goed geamuseerd in eigen streek en anderhalf uur sport gedaan.

Bedankt en zeker tot volgend jaar.
Z.
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Post by Z. »

50 km gedaan (had ook 50 op de teller).
Mooie tocht, niks op aan te merken. Ik denk dat de beste stukjes van Diest & omstreken er wel in zaten.

De benen wilden alleen niet mee vandaag. Dat was kut. Bovendien is mijn achterste wielas aan vervanging toe, dus daar moest ik ook al niet op rekenen.

Het deed vooral pijn op die vettige klim naast de autostras. Wind op kop. Dat was een goeie krachttraining.
DIRKBIKER
Mountainbiker

Post by DIRKBIKER »

Z. wrote:50 km gedaan (had ook 50 op de teller).
Mooie tocht, niks op aan te merken. Ik denk dat de beste stukjes van Diest & omstreken er wel in zaten.

De benen wilden alleen niet mee vandaag. Dat was kut. Bovendien is mijn achterste wielas aan vervanging toe, dus daar moest ik ook al niet op rekenen.

Het deed vooral pijn op die vettige klim naast de autostras. Wind op kop. Dat was een goeie krachttraining.
Ik had gehoopt dat het veel vettiger was. Mooie toertocht maar hopelijk gaan de hemelsluuizen eindelijk open zodat we eens 50 kml aan een stuk kunnen baggeren in mijn faforiete slijk.
vandaag iets meer dan 51 km gedaan aan 22,8 avg.
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Dit was dus de tocht die ervoor zorgt dat de andere Diestse clubs moeten vechten tegen dat vooroordeel "Diest is altijd vast parkoers".

Het is een wielertoeristenclub die gewoon wat geld in het laadje wil ; zo weinig mogelijk moeite doen. Ik vraag me overigens af waarom ze pijlen gehangen hadden ? Zeg toch gewoon "volg de pijltjes van het vast parkoers maar". Op een klein extraatje in Zelem na, reden we gewoonweg constant het ganse vast parkoers van Diest. [-X

Alle mooie stukken die er mogelijk zijn, sloegen ze gewoon over (vb. Wallen, Dassenaerde ...) Kilometers en centjes zijn voor deze heren blijkbaar belangrijker dan fun voor de deelnemers.

Aan de bevoorrading ook geen sportdrank, enkel water en frisdrank. Of noemen ze bij de wielertoeristen Aquarius sportdrank ?
#-o
Sorry, kan er echt niet veel goed over vertellen.
grippeke
Mountainbiker

Post by grippeke »

hele leuke tt gereden, 66km op de teller ( bij thuiskomst schoonzus) met een avs van 19.5. Het was op stukken zwaar modderdabberen maar we hebben toch nog geluk met dat microklimaat van diest, anders was het mss nog erger :wink: Mooi stuk aan de schaffense poort! Goede bv en een dikke duim voor de organisatie, zekers tot de zomer voor de Mario Aerts classic !!! =D>
phille
Mountainbiker

Post by phille »

Biestie1 wrote:Dit was dus de tocht die ervoor zorgt dat de andere Diestse clubs moeten vechten tegen dat vooroordeel "Diest is altijd vast parkoers".
da wete nu toch op voorhand he bies, ik had er ook mijnen buik van vol van die tocht, dus ben ik voor Lot gegaan, amaaaaaaai da was nog eens MTB zoals ik het graag heb, veeeel hms
gertt2005
Mountainbiker

Post by gertt2005 »

Aquarius is sportdrank en zelfs lekker; stop ook eens met laagdunkend te doen over wielertoeristenclubs.... wees blij dat er iets georganiseerd wordt.... trouwens; voor mij te veel modder maar daar kan niemand iets aan doen....take it or leave it; wij zijn allemaal fietsers of niet soms... (soms met de MTB, racefiets, gewone fiets,...)
skin
Mountainbiker
Location: scott scale 30 orbea hydro 50 cube ltd sl 29 en kuota kebel

Post by skin »

ik vind ook dat afbreken makkelijker is dan opbouwen maar der zijn toch andere tochten ik vond heel goe
phille
Mountainbiker

Post by phille »

skin wrote:ik vind ook dat afbreken makkelijker is dan opbouwen maar der zijn toch andere tochten ik vond heel goe
UITERAARD !

eerste opbouwende kritiek : geef de mensen eens wat info hier op dit forum en steek je kop niet in het zand ...
Docteur Dérailleur
Mountainbiker

Post by Docteur Dérailleur »

@gertt2005:

- je hebt gelijk dat we niet laatdunkend moeten doen over wielertoeristenclubs: ik ben heus al naar toertochten geweest waar dergelijke clubs voor een echt mtb-parcours zorgden. Voor alle duidelijkheid: dit is hier niet zo hé.

Met bloso is per definitie niets mis, want sommige blosostukjes zijn klassiekers, maar het hele traject gaan afhaspelen...(dit jaar dus ook gekozen voor meer mtb = Lot = eigenlijk heb ik hier nu niks te koeken, tenzij in mijn tweede punt:)

- je hebt ongelijk dat we blij mogen zijn dat er "iets" georganiseerd wordt. Als dit "iets" (qua woordkeuze zit je overigens wel goed) niet zou doorgaan, dan komen andere Diestse clubs met goede mtb-bedoelingen beter uit de verf, is er geen verzadiging én zou er (maar dit is mijn persoonlijke mening) méér speelruimte zijn om met alle belangengroepen in Diest méér leukere stukken open te stellen voor (okee;) mindere keren. Less is dus more...

Dat we dan niet kunnen biken, is zever,...want dan had je toch gewoon vandaag bloso gereden...(net zoals vandaag...en er zelfs NIET voor betaald!! Gratis, voor niks)
Post Reply