scott scale 10 of cannondale flash hi-mod 2 ??

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
sybren
Mountainbiker

Post by sybren »

sjappie wrote:wat zijn de prijzen van deze bikes eigenlijk?
de flash hi mod 2 kost 3.999 euro de scale weet ik niet juist maar ligt ook rond die prijs iets minder denk ik .
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

iets minder....3399€ voor een scale 10 , voor 500€ verschil kan je nog heel wat updates doen :-)
Geef mij maar die scale 10 !
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

looneycooney wrote: Geef mij maar die scale 10 !
Da's een verrassing...
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Linkin__Park_ wrote:
RigolleM wrote:
Linkin__Park_ wrote:Omdat ik zelf Scott wel beter vind dan Cannondale maar van Cannondale ken ik niet zo veel. En ik twijfelde tussen Scott en Trek maar ga waarschijnlijk toch een Trek kiezen maar welke ?? weet ik nog niet.
Kijk eens aan, kent niks van Cannondale maar vindt Scott beter, maar kiest zelf voor Trek! Met dergelijke raad komt de topicstarter een héél eind verder =D> #-o

Tis al goe zenne !!
Hij heeft wel gelijk.
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

kawa wrote:
looneycooney wrote: Geef mij maar die scale 10 !
Da's een verrassing...
ja heh ;-)
Nuja voor die kleine verschillen (buiten de vork) qua montage vind ik 500€ meerprijs zelf echt teveel..maar idd dan nog zou ik de scott gekozen hebben , daar heb je gelijk in :lol:
jeanken
Mountainbiker

Post by jeanken »

Ook moeilijk om bij de Flash te weten welk kader men moet bestellen. Ben zelf 1m88, binnenbeen 92; de ene verkoper zegt dat ik een L moet bestellen, de andere zegt XL...
Wat nu?
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

jeanken wrote: Ben zelf 1m88, binnenbeen 92; de ene verkoper zegt dat ik een L moet bestellen, de andere zegt XL...
Wat nu?
Laten opmeten?
jeanken
Mountainbiker

Post by jeanken »

Is gebeurd bij mijn vaste fietsmaker die eigenlijk geen C'dale invoert, maar er eentje ging bestellen bij een bevriende collega. "Met zo'n binnenbeenlengte moet ge het grootste kader pakken" zei hij. Ging ik vandaag nog eens windowshoppen bij een C'dale-verdeler, had ik direct een verkoper aan mijn been en die zei dat ik een L moest nemen, want dat ik anders moeilijk zou kunnen sturen en echt op de fiets zou hangen...
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

jeanken wrote:Is gebeurd bij mijn vaste fietsmaker die eigenlijk geen C'dale invoert, maar er eentje ging bestellen bij een bevriende collega. "Met zo'n binnenbeenlengte moet ge het grootste kader pakken" zei hij. Ging ik vandaag nog eens windowshoppen bij een C'dale-verdeler, had ik direct een verkoper aan mijn been en die zei dat ik een L moest nemen, want dat ik anders moeilijk zou kunnen sturen en echt op de fiets zou hangen...
Daarom nooit zomaar laten opmeten bij een fietshandelaar... :wink:

Dan geloof ik nog eerder den uitleg van die C'dale verkoper. Die heeft het tenminste over de lengte van de fiets.
keno
Mountainbiker
Location: niner emd sram xx1 / cannondale evo sram red 11 speed

Post by keno »

na een aantal jaren met scott en specialized te hebben gereden heb ik nu toch ook een cannondale flash himod 1 besteld ...

beetje material freak en ook de look van de fiets vind ik namelijk heel belangrijk zeker in die prijsklasse ...

men scott fietsen (scale 20 en scale rc allebei topafmontage zelf samengesteld) was ik heel tevreden over gewicht ,sturen en stijfheid..

men specialized s works carbon fietskes ongveer net hetzelfde verhaal als bij de scale s maar net ietjes beter vond ik persoonlijk ...

dus na de zomer beginnen denken om wat nieuws in elkaar te droppen en wou eerst terug een scott rc kopen met de xx enz...

tot wanneer ik de flash te zien kreeg en de testen er van las ...

na wat wikken en wegen toch de himod 1 besteld maar wel met wat veranderingen aan ...

transmissie word scram xo met twisters iplv xtr
zadel slr
remmen de nieuwe hope race
en het trapstel zou ik de sl steken...
wielen ben ik nog niet uit omdat ik heel tevreden ben van de slr s

de bike is binnen maar omdat de remmen er nog niet zijn wacht ik nog om hem af te halen ..
ben reuze benieuwd hoe dit speelgoed gaat rijden ..

dus mijn mening de flash :-D
Post Reply