Crossmax SL : SKF lager referenties

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Captain Haddock
Mountainbiker

Post by Captain Haddock »

Der Gertus wrote:Keramisch in lagerland is meestal gelijk met mucho dinèros :drunk: Niet aan te raden denk ik
tja, maar mijn bestaande lagers zijn dan wel volledig in frieten gereden. Zo van: zijdelingse speling van zo'n meter of twee, hoekverdraaiing mogelijk over zo'n 486°. Maar bon, t schijnt dat gewone lagers al duur zijn, dus... Ik zal alleszins de tip volgen om de lagers open te smijten en vol te proppen met vet. Misschien kan ik dat ook doen met de oude, nog goede, grote lagers. En misschien is dat een goede reden om geen lagers te kopen met langs beide zijden een rubberen afdichting zoals hierboven gesuggereerd, want die kan je waarschijnlijk niet opendoen. Anyway, ik heb nog geen skf-referenties, dus diegene die me een bruikbare tip kan geven die aanleiding geeft tot het vinden van de referentie, krijgt een rijkelijke beloning (in vorm van een happy-smiley).
Seppe66
Mountainbiker

Post by Seppe66 »

Heeft er iemand een contact adres waar je terecht kan met je wielen om de juiste lagers te laten bestellen en monteren?
Captain Haddock
Mountainbiker

Seppe66 wrote:Heeft er iemand een contact adres waar je terecht kan met je wielen om de juiste lagers te laten bestellen en monteren?
Bij elke mavicdealer toch? Ikzelf doe het liever zelf, daarentegen. Dan ben je zeker. Waar ik woon ben ik immers nog geen nauwgezette vakkundige mtb-fietsmaker tegengekomen.
Eric B
Mountainbiker

Post by Eric B »

Ik zal straks een keer kijken naar de nrkes thuis, heb nog een set reserve lagers liggen van SKF

Eric B
Qube
Mountainbiker

Post by Qube »

Anyway, ik heb nog geen skf-referenties
das wel , in het begon van deze topic staan ze toch... :-?
Captain Haddock
Mountainbiker

Qube wrote:
Anyway, ik heb nog geen skf-referenties
das wel , in het begon van deze topic staan ze toch... :-?
Ja, just, maar da zijn die van de assen van de wielen, niet van het freewheel. Misschien zijn het dezelfde, maar dat was dus ook een onderdeel van mijn vraag: zijn het dezelfde?
Eric B
Mountainbiker

Post by Eric B »

Der zit wel geen lager in het freewheel he ...

Ne grote en ne kleine (aan de freewheel kant) in het achterwiel en 2 grote in het voorwiel...

Eric B
Captain Haddock
Mountainbiker

Eric B wrote:Der zit wel geen lager in het freewheel he ...

Ne grote en ne kleine (aan de freewheel kant) in het achterwiel en 2 grote in het voorwiel...

Eric B
Tenzij ze me champignons hebben geserveerd diene ochtend, ben ik toch bijzonder zeker dat er 4 lagers zijn in dat achterwiel (ik heb ze in mijn handen gehad): 2 voor de as van het wiel (idd groot en klein) en 2 voor het freewheel: ne grote en ne kleine. Ik weet het, ze staan niet op de samenstellingstekening van mavic, maar dat is omdat je ze niet apart kunt bestellen bij mavic.
Eric B
Mountainbiker

Post by Eric B »

Ge doet mij twijfelen, ga hem straks ne keer openzwieren... :oops:

Eric B
Qube
Mountainbiker

Post by Qube »

in dat freewheel zit idd nog een kleintje, maar diene grote is een "sleeve" dus glijmateriaal (deze is bij mij ook aan het verslijten).

Als het goed is staat de serienummer altijd op de buitenring van het lager. Geef anders de afmetingen (buitenø/binnenø/breedte) en ik geef de ref.
Post Reply