tja, maar mijn bestaande lagers zijn dan wel volledig in frieten gereden. Zo van: zijdelingse speling van zo'n meter of twee, hoekverdraaiing mogelijk over zo'n 486°. Maar bon, t schijnt dat gewone lagers al duur zijn, dus... Ik zal alleszins de tip volgen om de lagers open te smijten en vol te proppen met vet. Misschien kan ik dat ook doen met de oude, nog goede, grote lagers. En misschien is dat een goede reden om geen lagers te kopen met langs beide zijden een rubberen afdichting zoals hierboven gesuggereerd, want die kan je waarschijnlijk niet opendoen. Anyway, ik heb nog geen skf-referenties, dus diegene die me een bruikbare tip kan geven die aanleiding geeft tot het vinden van de referentie, krijgt een rijkelijke beloning (in vorm van een happy-smiley).Der Gertus wrote:Keramisch in lagerland is meestal gelijk met mucho dinèrosNiet aan te raden denk ik
Crossmax SL : SKF lager referenties
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- Captain Haddock
- Mountainbiker
Post by Captain Haddock »
- Captain Haddock
- Mountainbiker
Bij elke mavicdealer toch? Ikzelf doe het liever zelf, daarentegen. Dan ben je zeker. Waar ik woon ben ik immers nog geen nauwgezette vakkundige mtb-fietsmaker tegengekomen.Seppe66 wrote:Heeft er iemand een contact adres waar je terecht kan met je wielen om de juiste lagers te laten bestellen en monteren?
- Captain Haddock
- Mountainbiker
Ja, just, maar da zijn die van de assen van de wielen, niet van het freewheel. Misschien zijn het dezelfde, maar dat was dus ook een onderdeel van mijn vraag: zijn het dezelfde?Qube wrote:das wel , in het begon van deze topic staan ze toch...Anyway, ik heb nog geen skf-referenties
- Captain Haddock
- Mountainbiker
Tenzij ze me champignons hebben geserveerd diene ochtend, ben ik toch bijzonder zeker dat er 4 lagers zijn in dat achterwiel (ik heb ze in mijn handen gehad): 2 voor de as van het wiel (idd groot en klein) en 2 voor het freewheel: ne grote en ne kleine. Ik weet het, ze staan niet op de samenstellingstekening van mavic, maar dat is omdat je ze niet apart kunt bestellen bij mavic.Eric B wrote:Der zit wel geen lager in het freewheel he ...
Ne grote en ne kleine (aan de freewheel kant) in het achterwiel en 2 grote in het voorwiel...
Eric B