sneeuw op de weg

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

Gary Visser wrote:
Sandcrawler wrote:
kawa wrote: Banden zullen hun nut wel bewijzen, daar ben ik van overtuigd. (al moet ik toegeven dat ik nog nooit winterbanden heb gestoken)

Maar het probleem van de files, heeft dat echt met de sneeuw te maken?
Er staan toch altijd files, ook als het niet sneeuwt :lol:

(en ik content dat ik maar 10km moet fietsen om te gaan werken)
Ik ben er ook van overtuigd dat die nuttig zijn.
Voor mij moeten ze zelfs niet strooien.Laat ze maar rustig taffelen in de file.
Waar is de tijd dat we als bengels met de slee naar school konden?Onze kids hebben er niks meer aan.Overal moet de sneeuw weg, van de weg, 't fietspad,de stoep,de speelplaats...er moest maar eens iemand uitschuiven en een klacht indienen.
Als er gestrooid is zijn er direkt van die onozelaars die alweer denken dat 't in orde is om die gaspedaal weer in te drukken,tot aan de volgende bocht...
Laat de sneeuw liggen (behalve op snel-en expresswegen) en laat de wagen staan.
Wat een slim idee, ik zal met de slee naar mijn werk gaan, 50 km enkel naar de Antwerpse haven.
Openbaar vervoer is trouwens ook geen optie voor mij voor ge daar mee afkomt.

:roll:
Hoe dikwijls per jaar moet je de slee dan nemen?Toevallig nu eens 2jaar achtereen kunnen we hier nog eens van winter spreken.
En dan zijn de dagen dat je last hebt van de sneeuw nog beperkt.
Ja,ik weet ook dat 't in feite niet haalbaar is om niet in te grijpen.Maar vroeger (ja,de tijd toen alles beter was) bleven ze gewoon thuis met zo'n weer als ze te ver van't werk woonden.En anders gingen ze te voet.
mani
Mountainbiker

Post by mani »

Winterbanden zou veplicht moeten zijn.
Vanaf de temperatuur onder de 7 graden gaat is het al een wereld van verschil.
Winterbanden hebben een andere rubbersamenstelling.
rombaft
Mountainbiker
Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0

Post by rombaft »

los van de winterbandendiscussie,

men had de sneeuw op voorhand aangekondigd dus kun men ook eens wat vroeger vertrekken thuis en vragen op uw werk om vroeger te mogen stoppen indien dit mogelijk zou zijn.

Verder vind ik persoonlijk dat men al dat zout strooien moet beperken, op gewestwegen en autostrades misschien, maar er worden tonnen zout gestrooid waar men het nog maar gedacht had, gevolg is sterk verzilt grondwater, neit goed voor de planten, ook is het zou slecht voor zowat alles waar het mee in aanraking komt.
men zou meer moeten werken met sneeuwruimers en dergelijken, en eventueel winterbanden op de wagens.

vandaag ben ik trouwens met de MTB naar het werk gekomen, op de fietspaden lag er 5-10 cm sneeuw, normaal fiets ik er 40-45min over, vandaag 1u15min :lol: , maar 't was eigenlijk nog plezant.
Balder
Mountainbiker

Post by Balder »

kawa wrote:
Sandcrawler wrote: Wat ben je met zo'n band als je in de file staat.
Banden zullen hun nut wel bewijzen, daar ben ik van overtuigd. (al moet ik toegeven dat ik nog nooit winterbanden heb gestoken)

Is Afganistan nie verder? tiens... :wink:
BramDR
Mountainbiker
Location: niner air 9 raw, cannondale taurine, ridley noah team, Ridley helium, wtp justice, scott voltage v

Post by BramDR »

kawa wrote:
Sandcrawler wrote: Waar is de tijd dat we als bengels met de slee naar school konden?

Nu ge 't zegt, toen vond ik de sneeuw ook nog plezant =D>
De reden dat ik nu zo'n afkeer heb van sneeuw is het geknoei achteraf dat het strooizout veroorzaakt.

Overal moet de sneeuw weg, van de weg, 't fietspad,de stoep,de speelplaats...

mmm, ik herinner me vorig jaar toch nog goed, heb toen zelf de stoep en het fietspad voor ons huis kunnen zuivermaken, heb eerder de indruk dat ze enkel aan de automobilisten denken als ze wegen sneeuwvrij maken. Voor mij was het ook zo goed als onmogelijk om met de fiets op 't werk te geraken, door het strooien kwam al die vettige pratsj op het fietspad, en als dat terug bevroor.... #-o
Bij ons ( hageland) zijn de fietspade ook sneeuwvrij gemaakt, dmv ne quad me vanvoor de sneeuwruimer en vanachter iets om het zout te lossen.
La-Pierre
Mountainbiker

Post by La-Pierre »

bram DR wrote:
kawa wrote:
Sandcrawler wrote: Waar is de tijd dat we als bengels met de slee naar school konden?

Nu ge 't zegt, toen vond ik de sneeuw ook nog plezant =D>
De reden dat ik nu zo'n afkeer heb van sneeuw is het geknoei achteraf dat het strooizout veroorzaakt.

Overal moet de sneeuw weg, van de weg, 't fietspad,de stoep,de speelplaats...

mmm, ik herinner me vorig jaar toch nog goed, heb toen zelf de stoep en het fietspad voor ons huis kunnen zuivermaken, heb eerder de indruk dat ze enkel aan de automobilisten denken als ze wegen sneeuwvrij maken. Voor mij was het ook zo goed als onmogelijk om met de fiets op 't werk te geraken, door het strooien kwam al die vettige pratsj op het fietspad, en als dat terug bevroor.... #-o
Bij ons ( hageland) zijn de fietspade ook sneeuwvrij gemaakt, dmv ne quad me vanvoor de sneeuwruimer en vanachter iets om het zout te lossen.
Voor mij mag dat blijven liggen, voor de oudere mensen is dit inderdaad niet veilig om over een besneeuwd fietspad te rijden!
Maar hier hebben ze niet op het fietspad gestrooid en daar ben ik blij om, zo moet ik niet door die pap van vuile gesmolten sneeuw rijden! :-D
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

freezy wrote:Zout strooien heeft alleen zin als er over gereden wordt, de wagens rijden de zoutlaag open en zo kan het zout zijn werk doen . Je kan wel een beetje preventief strooien maar als er daar 10cm overheen valt is daar niets aan te doen. Gewoon wachten tot het zout begint te werken. Probleem is dat in ons Belgenland meteen paniek uitbreekt als het eens een paar cm gesneeuwd heeft.
Ik kan dit alleen maar bijtreden. Zout laat sneeuw niet zomaar op 1 2 3 smelten. Zeker niet als 't zout onderin op het wegdek ligt. Zout moet op de sneeuw worden gegooid.
En als je weet dat het gaat sneeuwen, neem dan je voorzorgen. Ik had m'n slaapzak mee naar 't werk genomen. Ik zat juist te wachten op een halve meter sneeuw :lol: En dan valt er niet één vlokje :cry:
debiker
Mountainbiker

Post by debiker »

wat zitten we hier allemaal te neuten over de sneeuw ,???
de verkeersopstoppingen staan er iedere dag ook zonder de sneeuw
wat we wel zouden moeten leren is rijden op sneeuw !!
de meeste kakken al in hun broek als ze nog maar het woord sneeuw horen
pff !!
vind het leuk om op sneeuw te rijden laat mij daar niet door afschrikken
en ik weet wat je moet doen indien er een slip optreed !!daar ligt nu juist het probleem het zou moeten verplicht zijn om een slipcursus te volgen(zelf deze cursus gedaan en ook 15j rallysport aktief dus weet wat het is om te slippen en wat te doen) dat zou al veel minder ongevallen opleveren ook als er geen sneeuw ligt bij regen en zelf droogweer !! =D>
mtb1986
Mountainbiker

Post by mtb1986 »

Sandcrawler wrote:
kawa wrote:
Sandcrawler wrote: Wat ben je met zo'n band als je in de file staat.
Banden zullen hun nut wel bewijzen, daar ben ik van overtuigd. (al moet ik toegeven dat ik nog nooit winterbanden heb gestoken)

Ik ben er ook van overtuigd dat die nuttig zijn.
Voor mij moeten ze zelfs niet strooien.Laat ze maar rustig taffelen in de file.
Waar is de tijd dat we als bengels met de slee naar school konden?Onze kids hebben er niks meer aan.Overal moet de sneeuw weg, van de weg, 't fietspad,de stoep,de speelplaats...er moest maar eens iemand uitschuiven en een klacht indienen.
Als er gestrooid is zijn er direkt van die onozelaars die alweer denken dat 't in orde is om die gaspedaal weer in te drukken,tot aan de volgende bocht...
Laat de sneeuw liggen (behalve op snel-en expresswegen) en laat de wagen staan.
Totaal mee akkoord!!!! =D>
Gisteren nog naar het nieuws van 19u gekeken op één en ze hebben daar meer dan tien minuten (ik denk 12 minuten om juist te zijn) zitten lullen over de sneeuwellende terwijl er maar maximum vijf minuten over de Top in Kopenhagen ging. Ik weet niet hoe het er in andere landen aan toe gaat maar hier in Belgie maken ze van elke sneeuwvlok een ramp. Het sneeuwt ne keer twee dagen in Belgie en iedereen zit te kappen op de natuur. Voor sommigen betekent een sneeuwval werkelijk het einde van de wereld. Laat de natuur ook eens doen en blijf gewoon thuis als ge schrik hebt van de sneeuw. Dat zout is idd schadelijk voor de auto en de auto maar ook en vooral schadelijk voor de natuur waar wij als mountainbikers moeten voor zorgen.
Voor diegenen die hier niet mee akkoord gaan kunnen we nog altijd chemicalien in de atmosfeer spuiten om de sneeuw te vermijden zoals ze in China onlangs hebben gedaan. Dat vind ik ronduit schandalig. :evil:
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

idd compleet mee eens! en anders pakken ze maar de mtb heh ;-)
Post Reply