19 & 20/09/2009 sankt vith

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Tompie08
Mountainbiker

Post by Tompie08 »

Hemd wrote:Ik vond die eerste 19km goed ja. De rest viel wat op zijn gat. En ti's niet dat ik niets gewoon ben, ga geregeld biken in het zuiden vh land.
En volgens mij gaat de organisatie volgende keer het nog gemakkelijker maken aangezien ik meer volk tevoet heb zien gaan op die klims dan biken. Ik dacht toch 500hm's op die eerste 20km.

Ik vond het er in ieder geval heel schoon. Technisch ? Nee. Geamuseerd en goei training gehad ? Ja.
Ben ik het mee eens!

Op die eerste klim heb ik er zowel gisteren als vandaag meer zien wandelen dan biken...
Het blijft een nationale bijeenkomst, dus vind ik het ergens wel normaal dat ze het niet te technisch gaan maken.

Ik heb me in elk geval zowel gisteren als vandaag héél goed geamuseerd ginder!
En wat de (povere?) bevoorrading betreft: ok ieder zijn mening, maar wat moest daar nog meer zijn?
Ik heb alvast sportdrank, bananen, sinaasappelen, boterhammen met één of andere ham en zelfs jenever gezien.
Drank en fruit in overvloed, meer hoeft dat voor mij toch niet te zijn hoor. Maar ja, ieder zijn mening...
En voor de 35km moest je jawel de volle 2 euro betalen... (2,5 voor 75km) #-o

Vond het echt een geslaagde organisatie ginder.
Vrijdag ook de gezamenlijke wegrit van ongeveer 50km gedaan, was ook héél fijn.

Dik tevreden dus! =D>
technicalman
Mountainbiker

Post by technicalman »

een goede tocht =D>
Ik ben gisteren de 74km gaan rijden en het was een leuke training
Ik heb vandaag de 35 km gereden , wel veel bikers zien wandelen.
Bevoorrading was voldoende, en de aprés was tof
PeeTee
Mountainbiker

Post by PeeTee »

yep ,

Gisteren toch besloten ipv van anderlues naar hier te komen, en dit voor de 75 k's omdat er hier meer hoogtemeters op stonden!! :bounce:
Zoals zovele zeiden reeds niet technisch , wel steile en lang klimwerk maar toch iets teveel asfalt naar mijn zin, zo een knappe streek en mogelijkheden , spijtig :-?

Ik vond het wel een povere opkomst , ma wat een accomidatie zeg =D> , wij waren daar vertrokken omstreeks 09h00 uur en na 7 km een patat van een klim #-o , voor mij was het ook een goede training en hier kon ik mij ferm uitleven, in zo een rustige omgeving heb ik nog nooit gereden :P en da stuk langs de autosnelweg met dat hoog gras ](*,) wat een pokkestuk zeg !

Heb op mijn edgeke 73 km staan 1670 hm en 21.45 gemidd :wink:

Volgende keer terug anderlues :bounce:
swiba
Mountainbiker

Post by swiba »

Die klim na 6,5 km. was inderdaad de moeite... een PATAT is misschien wel de beste omschrijving : 450 m. lang met een gemiddelde van 18 à 19% tot pieken van 25 %... de meesten stonden hier te voet, en toen we het bos uitkwamen en ik in de verte die kale bergwand zag en een paar wandelende en zwijmelende MTB'ers tegen die helling zag opkruipen, was ik er ook vrij zeker van dat ik daar niet zou opraken... wel dus... al was maar nipt !...
PeeTee
Mountainbiker

Post by PeeTee »

Boven geraakt ben ik ook , ma da was toch even op uw adem trappen zenne.
ik ben wel benieuwd hoeveel volk dat de 75 km gedaan heeft, want tijdens mijne stop aan de bevoorrading ( in de garage op een wijk)vroeg hoeveel ermij al voor waren. Die meiskes zo vriendelijk ge zijt den 2de !! :-? en dan ben ik dien eerste nog voorbij gereden een 6 km verderop :roll:

Toch spijtig van die povere opkomst eigenlijk, ma ja
Tompie08
Mountainbiker

Post by Tompie08 »

PeeTee wrote:Boven geraakt ben ik ook , ma da was toch even op uw adem trappen zenne.
ik ben wel benieuwd hoeveel volk dat de 75 km gedaan heeft, want tijdens mijne stop aan de bevoorrading ( in de garage op een wijk)vroeg hoeveel ermij al voor waren. Die meiskes zo vriendelijk ge zijt den 2de !! :-? en dan ben ik dien eerste nog voorbij gereden een 6 km verderop :roll:

Toch spijtig van die povere opkomst eigenlijk, ma ja
Ik heb zelf twee dagen de 35 ( eigenlijk 38 ) gedaan. Had ook liever de 75 gedaan maar kniepijn liet dat niet toe. Toch chapeau voor diegene die dat wel deden. Heb er zaterdag toch een aantal de 75 km zien opdraaien, zondag bijna geen.

Ik vind het voor de organiserende club ook bijzonder jammer dat er zo weinig volk was (toch in vergelijking met voorgaande jaren).
Het was nochtans meer dan dik in orde ginder! =D> =D> =D>

Verslagje vind je op volgende link: http://blog.mtb-demegabikers.be/#post10.
Karolus
Mountainbiker

Post by Karolus »

PeeTee wrote:yep ,

Gisteren toch besloten ipv van anderlues naar hier te komen, en dit voor de 75 k's omdat er hier meer hoogtemeters op stonden!! :bounce:
Zoals zovele zeiden reeds niet technisch , wel steile en lang klimwerk maar toch iets teveel asfalt naar mijn zin, zo een knappe streek en mogelijkheden , spijtig :-?

Ik vond het wel een povere opkomst , ma wat een accomidatie zeg =D> , wij waren daar vertrokken omstreeks 09h00 uur en na 7 km een patat van een klim #-o , voor mij was het ook een goede training en hier kon ik mij ferm uitleven, in zo een rustige omgeving heb ik nog nooit gereden :P en da stuk langs de autosnelweg met dat hoog gras ](*,) wat een pokkestuk zeg !

Heb op mijn edgeke 73 km staan 1670 hm en 21.45 gemidd :wink:

Volgende keer terug anderlues :bounce:
Ik zie hier van enkele mensen 73 km en nog geen 2000 hm ??Jongens waar zijn jullie gereden ? op onze gps stond 73.28 km en 2416 hm ,(ik moet er wel bij vertellen dat we met een groepje een serieus steile helling omhoog zijn gereden om daarna pas tot de vaststelling te komen dat we verkeerd waren...) maar dan nog ...dit zijn wel grote verschillen ...
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Ik had 72km op de teller en 1465hm's gemeten met de Garmin 705. Nergens pijlkes gemist denk ik zo.
swiba
Mountainbiker

Post by swiba »

Dit versterkt enkel maar mijn vermoeden dat die hoogtemeters van de verschillende GPS'sen en andere toestelletjes met de nodige korreltjes zout moeten worden genomen... Ik heb dat al meermaals opgemerkt, maar 1000 Hm verschil is toch wel wat overdreven, niet ???... Dan hebben jullie in de Alpen gezeten veronderstel ik... :-D #-o [-X :lol:
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Het gevoel zei me ook dat het rond de 1400 moet geweest zijn hoor. Op het bord binnen stond +-1800hm's. 2400hm's, dat had ik echt wel gemerkt.
Post Reply