In de categorie "no lockout", wie heeft er hier ervaring met de Magura Durin SL ?
Twijfel nog tussen de Durin Race (met lockout, maar behoor ook tot de groep die dat weinig gebruikt) en Durin SL (zonder lockout, maar geen idee hoe goed dat Albert SL systeem werkt).
In de laatste O2 bikers zijn ze er vrij positief over, maar goed, dat boekje is ook niet de bijbel ...
Waarom GEEN lock-out op het stuur pakken op een fourche?
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Ruben S.
- Mountainbiker
Ik heb in de Fl. Cup van Heuvelland mijn lockout (remote)hendel gebroken van mijn Rock Shox.
Ik heb nu de kabel laten vertrekken vanuit het de kabelstop aan de vork zelf en zo een soort van vaste lock out gemaakt.
Ik ben hier zeer content van, ik heb nu wel de floodgate zo ingesteld dat hij net niet pompt, maar wel reageert op schokken.
Nu moet je alleen maar rijden en de vork doet de rest.
Ik denk dat dit een goede oplossing is voor XC race gebruik, en je bespaart nog wat grammen.
Maar voor tourtochten en de langere afstanden lijkt mij een remote lockout nog de beste keuze. Omdat dan het comfort net iets hoger is dan bij mijn oplossing.
Ik zou voluit voor de Durin SL gaan, maar ik heb nog met geen van beide gereden, ik denk dat voor deze vork hetzelfde opgaat als voor mijn 'vaste lockout'.
Ik heb nu de kabel laten vertrekken vanuit het de kabelstop aan de vork zelf en zo een soort van vaste lock out gemaakt.
Ik ben hier zeer content van, ik heb nu wel de floodgate zo ingesteld dat hij net niet pompt, maar wel reageert op schokken.
Nu moet je alleen maar rijden en de vork doet de rest.
Ik denk dat dit een goede oplossing is voor XC race gebruik, en je bespaart nog wat grammen.
Maar voor tourtochten en de langere afstanden lijkt mij een remote lockout nog de beste keuze. Omdat dan het comfort net iets hoger is dan bij mijn oplossing.
Ik zou voluit voor de Durin SL gaan, maar ik heb nog met geen van beide gereden, ik denk dat voor deze vork hetzelfde opgaat als voor mijn 'vaste lockout'.
-
ardcore
- Mountainbiker
- Location: Rocky Mountain Vertex 90RSL,Rocky Mountain Vertex 70RSL,Rocky Mountain Element, Specialized Big Hit
@matthijs: bedankt om uitgebreid te reageren op zo'n dom commentaar.
Ik rijd ook competitie (gewoon, niet freaky) en gebruik de remote lock out om uit bochten weg te sprinten, gaten dicht te rijden op voorliggende bikers en op vrijwel alle klimmen. Maakt zeker veel verschil.
Op een toertocht geldt eigenlijk hetzelfde voor mij: waarom zou je energie verliezen als het niet nodig is......
Ik rijd ook competitie (gewoon, niet freaky) en gebruik de remote lock out om uit bochten weg te sprinten, gaten dicht te rijden op voorliggende bikers en op vrijwel alle klimmen. Maakt zeker veel verschil.
Op een toertocht geldt eigenlijk hetzelfde voor mij: waarom zou je energie verliezen als het niet nodig is......
- Ruben S.
- Mountainbiker
jep, ik heb wel geen externe floodgate, dus ik moet wel voor de rit de floodgate instellen, met een externe flootgate zou het nog makkelijker zijn.Beestjes wrote:Gracias!Ruben S. wrote:Fotokes:
Als ik het goed begrijp staat je lock-on dus altijd aan en regel je via de floodgate vd. motion control wanneer je wil hebben dat de vork veert. Juist?