bevoorrading.
18/07/2009 Westrozebeke
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- jägermeister
- Mountainbiker
Post by jägermeister »
Vanmorgen vertrokken vanuit Houthulst met den vélo naar Westrozebeke. Na de inschrijving aangezet voor de 57km met een felle wind die regelmatig goed weerstand bood. Kortweg, het was een prachtige tt en bij de bevoorrading waren de puntjes op de i
. De bepijling was perfekt
en dan nog maar te zwijgen van de lekkere paella bij de terugkeer. (dat noem ik nog es ALL-IN)
. Na een paar leffe's en een leuke babbel met een paar boskanters richting huiswaarts gekeerd met 75km op de teller.
De Boskantrijders weten van aanpakken.
PROFICIAT 
De Boskantrijders weten van aanpakken.
- prideandglory1891
- Mountainbiker
Post by prideandglory1891 »
Verzorgde tocht, in een streek waar ik bijna nooit kom.
Maar om deze tocht met superlatieven te overladen, is dat volgens mij een beetje overdrijven.
Niks negatiefs aan deze rit, maar ook niet zo'n voldoening als bv. De herdermarathon, Oostrozebeke, Ingelmunster, Kluisbergen ed.
Ik ken de streek niet goed, maar volgens mij kon er wel iets meer uit deze streek gehaald worden. Enkele mooie bosjes links laten liggen. Misschien geen toestemming daarvoor, maar goed.
Verzorgde bevoorradingen, Lekkere aardbeien trouwens
Goede douches, goede afspuit, leuke après.
Voor mij goede tocht, iets minder parcours.. Maar voor elk wat wils natuurlijk.
De wind maakte deze rit wel lekker lastig.
Keuneleute was het hoogtepunt van de rit. ABSOLUUT!!
gegevens:
57.9km, 420hm, 23.9 avs (sigma 2006dts)
Maar om deze tocht met superlatieven te overladen, is dat volgens mij een beetje overdrijven.
Niks negatiefs aan deze rit, maar ook niet zo'n voldoening als bv. De herdermarathon, Oostrozebeke, Ingelmunster, Kluisbergen ed.
Ik ken de streek niet goed, maar volgens mij kon er wel iets meer uit deze streek gehaald worden. Enkele mooie bosjes links laten liggen. Misschien geen toestemming daarvoor, maar goed.
Verzorgde bevoorradingen, Lekkere aardbeien trouwens
Goede douches, goede afspuit, leuke après.
Voor mij goede tocht, iets minder parcours.. Maar voor elk wat wils natuurlijk.
De wind maakte deze rit wel lekker lastig.
Keuneleute was het hoogtepunt van de rit. ABSOLUUT!!
gegevens:
57.9km, 420hm, 23.9 avs (sigma 2006dts)
- marge
- Mountainbiker
De 120 gedaan. Ik ben blij dat mensen nog tijd en energie willen stoppen in het organiseren van dergelijke tochten. De eerlijkheid gebiedt me echter om te melden dat de lus van de120 wel veel asfalt bevatte. Wel ben ik blij om de kemmel nog eens langs de gewone kant opgereden te hebben (eigenlijk een makkie). Voor het eerst ook de afdaling genomen aan het kerkhof. 't was eens iets anders.
- 't klimmerke
- Mountainbiker
Post by 't klimmerke »
Gistermiddag uit zarren pas kunnen vertrekken en door tijdsgebrek maar de 30 km kunnen doen
. Mooie tocht
met enkele technische passages die ik toch enkele keren heb gebist
. De bevoorrading was zeker in orde zoals jägermeister hier al zei.
Achteraf nog de lekkere paella opgegeten en naar huis vertrokken met de wind op kop
. Voldaan thuis aangekomen met 65 km op de teller.
Proficiat Boskantrijders
.
Achteraf nog de lekkere paella opgegeten en naar huis vertrokken met de wind op kop
Proficiat Boskantrijders
Gisteren de 120 km gedaan die er 115 waren. De eerste 50 km tot aan de Kemmelberg bijna voortdurend wind op kop zodat het tempo lager lag dan verwacht. Na de Kemmelberg meer wind in de rug waardoor je aan een hoog tempo kon rijden.
Ben blij dat ik nog eens de Kemmelberg aan de "gemakkelijke" kant kon oprijden. Het is minder steil en ging veel vlotter dan anders.
De "Keuneleute" zoals de naam het al zegt is altijd een leuk, technisch stukje en was uitstekend berijdbaar. Jammer dat men niet meer zo'n stukjes erin kan steken.
De bevoorradingen waren uitstekend en zeer goed ingedeeld
. Voor de rest goede bepijling (naast deze fluo pijlen kan je niet kijken) afspuitplaats, douches en paella.
Ben blij dat ik nog eens de Kemmelberg aan de "gemakkelijke" kant kon oprijden. Het is minder steil en ging veel vlotter dan anders.
De "Keuneleute" zoals de naam het al zegt is altijd een leuk, technisch stukje en was uitstekend berijdbaar. Jammer dat men niet meer zo'n stukjes erin kan steken.
De bevoorradingen waren uitstekend en zeer goed ingedeeld
- Traxer
- Kerstman
Ondanks het eerder mager weersvooruitzicht toch gestart voor de tocht. Iets later dan verwacht, dus samen met Slijkcrosserke dan maar voor de 85 gekozen. Leuk tochtje, zeeeer uitgebreide bevoorradingen (enkel de sangria was niet voor ons), prima bepijling, allez best aangenaam. Een verrassende 680 hoogtemeters voor de 82km, wat het samen met de wind best pittig maakte. Leuk.