X0

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

Wat ook nog wel belangrijk om te vermelden is, is het feit dat je met Twisters (de draaishifters) vooraan kan werken met microklikjes. Dit maakt het veel eenvoudiger om mensen met een dubbele blad vooraan om mooi alle kransjes te kunnen gebruiken zonder geknars van de voorderailleur.

Er zijn twee versies van shifters: eentje met microklikjes (dus een klikje of 30) en een andere versie met 3 grote klikken. Die laatste zou ik proberen te vermijden.
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

JanMan wrote:Wat ook nog wel belangrijk om te vermelden is, is het feit dat je met Twisters (de draaishifters) vooraan kan werken met microklikjes. Dit maakt het veel eenvoudiger om mensen met een dubbele blad vooraan om mooi alle kransjes te kunnen gebruiken zonder geknars van de voorderailleur.

Er zijn twee versies van shifters: eentje met microklikjes (dus een klikje of 30) en een andere versie met 3 grote klikken. Die laatste zou ik proberen te vermijden.
Bent ge daar zeker van???

De mijn die hebben ongeveer 9 klikjes om de voorste derrie te verstellen. :-?
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Ja, idd 3x3 = 9. 30 lijkt me ook nog al veel.
En ik dacht dat die zonder microindex de X9 was en niet de X0.
Buffalo mtb
Mountainbiker

Post by Buffalo mtb »

Die gekleurde passen die ook op gripshift voor x0?
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

Lekker draaien en over het niet schakelen, daar heb ik soms problemen mee als ik op de weg zonder handschoenen rijd en het gaat zweten. In de modder eigenlijk geen last van.

Tip monteer de schifters met shimano cable liner (kost een hele euro van je fiets!) dan heb je tot je laatste kabel overgang een dichte kabel die blijft veel langer soepel schakelen.
gek genoeg kent bijna niemand het.

http://www.bike2build.nl/product/details/number/CA0080

gebruik bij montage wel de kabeleinden met de rubberdopjes, de dopjes laat je weg en daarover schuif je de liner
jimmyvlb
Mountainbiker

Post by jimmyvlb »

Ikzelf ben ook overgestapt op gripshift. Reden was te vaak ongewild schakelen met de triggers wegens stoten met de duim tegen de onderste trigger (pas nog pijnlijk ook).
shiva
Mountainbiker

Post by shiva »

mijn vader had 20 jaar geleden een MTB, en dat was toen gripshift.

Daarna is iedereen overgeschakeld op triggers.

En nu stel ik vast dat die gripshifts terugkomen.

Heel raar vind ik dat, ik moet ze niet hebben. Heb dat vorige week nog eens getest: het nadeel is dat om te kunnen twisten, je even de druk moet verlagen op je hand , om je hand te verplaatsen---> minder stuurcontrole.

Ik heb een cannondale flash 2 besteld, de twisters moeten er zeker af

maar dat zal persoonlijk zijn zeker...
Last edited by shiva on Mon 19 Oct 2009 11:27, edited 1 time in total.
jonathan
Mountainbiker
Location: giant xtc composite reba wc sram X.O xt crossmax st wcs slr cannondale svc 700

Post by jonathan »

ivo wrote:Ja, idd 3x3 = 9. 30 lijkt me ook nog al veel.
En ik dacht dat die zonder microindex de X9 was en niet de X0.
zijn beide xo ...
ik heb de beide
deze met 3klikken zijn de goedkopere versie maar zijn beide xo

meestal wanneer je een set koop in duitsland in combinatie met achterderrie krijg je de 3klik versie (bij mij was het toch zo 159euro voor xo achter en twisters)
Dummy
Mountainbiker

Post by Dummy »

een nadeel van de gripshifters is dat je veel moeilijker kunt schakelen en remmen tegelijk (bv aan het eind van een afdaling al schakelen om direct een steile klim aan te vatten)

ik heb tot nu toe altijd gripshift gebruikt zonder problemen maar volgens seizoen worden het (shimano) triggers, ik ben benieuwd naar het verschil
janpietjoris
Mountainbiker

Post by janpietjoris »

ik heb altijd met dual-controls gereden, zeer tevreden van, alleen was ik dat shimano 2:1-gedoe een beetje beu :evil: . Ik heb nu X0 triggers besteld ... wordt afwachten.
Ik hoor veel van twisters dat het voordeel is dat je 9 tanden ineens kunt schakelen, maar dan schakel je toch gewoon vooraan een tandje kleiner / groter... ? ik hoor dat je met de triggers ook 4 tanden ineens kunt schakelen, lijkt mij genoeg .... (was met mijn dualcontrols ook al zo).
Post Reply