DT Swiss XR of Mavic CrossMax SLR?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Canis Lupus
Mountainbiker

Post by Canis Lupus »

Denk dat de keuze stilaan duidelijk wordt. Zijn er nog -minstens evenwaardige- alternatieven voor de DT Swissen met een budget van 800 euro??
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Canis Lupus wrote:Denk dat de keuze stilaan duidelijk wordt. Zijn er nog -minstens evenwaardige- alternatieven voor de DT Swissen met een budget van 800 euro??
als je budget 800euro is, zou ik toch geen dt kopen.
American classic met ZTR race of olympic.
A2Z met ZTR / Hope met ZTR...
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Canis Lupus wrote:Denk dat de keuze stilaan duidelijk wordt. Zijn er nog -minstens evenwaardige- alternatieven voor de DT Swissen met een budget van 800 euro??
als je budget 800euro is, zou ik toch geen dt kopen.
American classic met ZTR race of olympic.
A2Z met ZTR / Hope met ZTR...
saiko
Test team

Post by saiko »

Wat ik zou kopen met een budget van 800€ (afhankelijk van u gewicht)
240S naven
DT revo spaken
Alu nippels
ZTR Olympic velgen.
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Dezelfde set maar met aerolite spaken en notubes vloeistof en notubesvelglint voor geen 500 € gekocht dacht ik. Dus met 800 € hou je nog een deel over voor banden :-D
two-one
Mountainbiker

Post by two-one »

Oeh, een budget van 800 euro! Ik zou het wel weten! DT240's met Sapim CX-ray spaken en ZTR olympic velgen. En de berg geld die overblijft in iets anders leuks stoppen :)
Ik heb zelf ook weleens met Mavic bodies gewerkt (was wel 2ehands), maar die dingen slijten gewoon veel te hard met die glijlagers. Maar ik zal toegeven, die straightpull naven zien er wel mooi en "aggressief" uit.

Industry nines, zijn die niet leverbaar voor dat budget? Die staan op de internationale fora ook erg bekend om kwaliteit en looks!
Canis Lupus
Mountainbiker

Post by Canis Lupus »

Een wereld gaat voor me open. :lol:

Thx voor de tip!
tish
Mountainbiker

Post by tish »

two-one wrote:Industry nines, zijn die niet leverbaar voor dat budget? Die staan op de internationale fora ook erg bekend om kwaliteit en looks!
Hier op 't forum staat nog een setje te koop met carbonnen velgen. Die liggen boven de 800 euro, maar je krijgt er wel iets heel exclusief voor in de plaats.
Als je de normale prijs in acht neemt zijn deze uit de te koop sectie een koopje. :wink:

Een setje I9 ultralite ligt ook iets boven de 800, maar is zeker de moeite waard.
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

two-one wrote:DT240's met Sapim CX-ray spaken en ZTR olympic velgen.
Ik rijd daar nu zo'n 2 jaar mee, en nog steeds niks aan..
Supertevreden van..
wasbeer2006
Mountainbiker
Location: Cannondale F29 carbon 2 2013 - SRAM XX, Hope evo stealth, Notubes arch en crest

Post by wasbeer2006 »

Hier kan je meteen de gewichten zien van de verschillende sest

www.bikeboosting.nl

Voor € 800,-

Zeker: Notubes Olympic (kan je alle kanten mee op)
Zeker: sapin X-rays of DT aerolight
Afhankelijk van gewicht < 80kg Alu nuppels >80kg messing nippels

Naven.....????? Ik heb voor het oogpunt "mooi" voor de hopes gekozen ipv DT. Ik zou dan ook een van beide nemen, A2Z kan ook, die zijn wel iest minder afgedicht (A2Z Qr, zijn er goedkoop in tita)

En las je het een beetje handig aanpakt moet je tuusen de 550 en 700 toch wel een heeeeel mooi setje hebben
Post Reply