05/04/09 Bertem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Ramboke
Mountainbiker

Post by Ramboke »

sjaakie wrote:@ rendier , ramboke
Baggeren zal je zeker niet moeten doen daar voor dit ogenblik reeds alles berijdbaar is en volgens het weer dat ze geven alles nog verder zal opdrogen .
We gaan door verschillende bossen zoals Kortenbergbos , Hogenbos , Margijsbos , Bertembos , mooi verdeeld over de 65 km . De zo genaamde verbindingsstukken zijn zeker geen saaie stukken , we passeren nog enkele kleinere bosstukjes , het natuurgebied "de doode bemde " (met toelating hé mannen) , verschillende holle wegen en met regelmaat enkele nijdige klimmetjes en afdalingen . Singletracks , ongeveer een tiental waarvan een stuk of vier langere .Op alle klimmen ben ik op m'n 47 jaar boven geraakt behalve op die van den extreme (zit er ook in , je krijgt de keuze om hem wel of niet te proberen) ,maar daar gaan er zeker naar boven rijden en de mannen zonder schrik ,afrijden.
Kasseistroken , een viertal , maar geen Parijs-Roubaix , zijn kortere stukjes maar hoort bij de afwisseling van het parkoers.Voor mij is er één lang stuk vlak veldweg van ongeveer 1 km die saai kan overkomen maar die toch kan gesmaakt worden om de beentjes effen rust te gunnen.
Samen gevat een erg afwisselend , evenwichtig , met de nodige hoogtemeters , parkoers ,met verschillende ondergronden (ongeveer 80% off road).
Dit hierboven geldt voor de 65 km ,ook de 25 en 45 km zijn afwisselend maar de moeilijkheidsgraad is hier wat aangepast met de nodige uitdagingen natuurlijk .
Mijn bandenkeuze (persoonlijk) voor zondag , achteraan racing ralph ,vooraan nobby nic

Groeten en hopelijk tot zondag
Merci voor de uitleg! Ik zal alleszins paraat staan voor de 65 km ( en die helling proberen op te geraken!! :-D )
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

Zondag ben ik er terug bij.
Ze beloven net als vorig jaar schitterend weer :bounce:
Olne zal voor een volgende zijn, in tijd is het zondag voor mij niet haalbaar.
Bertem is al 1u20 rijden, net haalbaar binnen mijn agenda zondag :lol:
gettah
Mountainbiker

Post by gettah »

TT Bertem, goed weer en de Ronde, wa moet ne mens nog meer hebben :-D

Al jaren 1 van mijn favorieten, wij zakken zeker met een delegatie af !

G.
Bulls Eye
Mountainbiker

Post by Bulls Eye »

De groen mannen van de muggenbergse stoempers zullen er zeker zijn. Deze tocht hebben we nog niet gedaan maar lijkt ons wel de moeite om eens aftezakken richting bertem. Van Bekkevoort is het trouwens niet zo ver. Staan er richtingaanwijzers vanaf de afrit E40 Bertem??
Marco NL
Mountainbiker

Post by Marco NL »

80% off-road en de nodige hoogtemeters. Daar kom ik voor over uit Nederland! Vroeg starten en dan dan gauw terug naar huis om de Ronde te kijken :bounce: .
Verellen
Mountainbiker

Post by Verellen »

Zal er ook zijn, wss voor de 45, de vorm vd dag zal bepalen of er evt 65 van af kunnen 8)
Domme
Mountainbiker

Post by Domme »

tot zondag :wink:
Geoffe
Mountainbiker

Post by Geoffe »

Kom ook af voor de 65km (of 55km met de huidige conditie :oops: ).
Wat een weer 8)
sportyboy
Mountainbiker

Post by sportyboy »

ik kom met trekkie800 wsl de 65 afhaspelen, zal wsl helemaal groggy zijn op't einde maar zo verleggen we onze grenzen weeral wa verder.
Gé claxon
Mountainbiker

Post by Gé claxon »

Domme wrote:tot zondag :wink:

Uwe body is toch in orde hoop ik =P~ :roll: #-o
Post Reply