08/02/2009 Bekegem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Ik had deze morgen de secretaris en de voorzitter van wielertoeristenclub De Gouden Leeuw Eernegem aan de lijn.
Ik moet zeggen, wat ze ontberen aan mountainbike ervaring, compenseren ze dubbel aan enthousiasme. En naar verluid werden ze geholpen door een man met ervaring.

Zoals gezegd start de tocht in Bekegem. Door veldwegen gaat het richting Zerkegem en door het Floetenbos tot in Zedelgem.
Loppem, here we come, gaat het.
Tillegembos - bij menige biker bekend - wordt met een maximum aan off-road bedwongen.
Ondertussen zitten we op grondgebied Brugge, en is het de beurt aan het Tudor domein. Met algemene richting Jabbeke. Waar het gelijknamig parcour in omgekeerde richting wordt gevolgd. En het slingerparcour op het sportdomein toelaat te bissen.
Op het totale traject zijn er nog een paar speelbosjes maar de precieze naam of plaats word niet vermeld.
Afsluitend gaan we opnieuw richting Zerkegem met aankomst in Bekegem.

De bevoorradingen zijn op niveau wordt mij verzekerd, en bij aankomst is er een boterhammeke en een kleine attentie (een zoen van Mw de secretaris? ).

Uit ervaring weet ik dat de Brugse ondergrond bij regenweer best berijdbaar is. En enplus wordt een zonnige dag voorspeld.

Beste bikers, ik geef ze het voordeel van de twijfel en ben hier morgen paraat.
Geen twijfel aan.
dhoop
Mountainbiker
Location: http://www.wielertoerist.be/dhoop/;TREK 8500;GIANT defy1

Post by dhoop »

we gaan der zijn :lol: en een keer keihard busse geven :wink:
marcievus
Mountainbiker

Post by marcievus »

dan zal ik er ook zijn.
we hopen op het beste :-)
kajobiker
Mountainbiker

Post by kajobiker »

zal het ook eens proberen daar . zal met fiets vanuit snellegem vertrekken kwestie van km te doen tot dan
gouden leeuwke
Mountainbiker

Post by gouden leeuwke »

bedankt forumers voor alle positieve reacties op deze rit en inderdaad mijn buurman heeft alle pijlen gehangen deze morgen met nog een paar andere mensen van de club.Het parcour is dan ook zeer goed berijdbaar.Ikzelve en mijn buurman trekken morgenvroeg om 7 uur op controle van de pijlen.Hopende kan ik jullie daarmee een aangename rit wensen see you in bekegem greets gouden leeuwke. :lol: :bounce:
kajobiker
Mountainbiker

Post by kajobiker »

net terug van bekegem en was dik in orde .bepijling mocht her en daar iets meer maar was dik in orde .bevoorrading ok .wel was er niet zoveel volk ten onrechte tot volgend jaar
stoempe
Mountainbiker

vtt bekegem

Post by stoempe »

Zeer tevreden over deze rit.Goeie bevoorrading.Maar als er veel volk zou zijn dan zijn de douches toch ontoereikend.Ook zat er niet veel druk op.Dit is niet als kritiek bedoeld.Maar met veel volk ?Voor de rest bravo =D> =D> =D> =D> =D> =D>
lucvdb
Mountainbiker

Post by lucvdb »

Na een kwalijke val eind juli heb ik vandaag voor het eerst terug een 50km tocht gereden. Gelukkig was de splitsing pas aan de eerste bevoorrading zodat ik daar pas moest kiezen. Het ging echter zo goed dat ik dus de grote toer gedaan heb. Ik had ook de indruk dat er niet zo veel volk was : bij de bevoorradingen en de afspuitstand moest men niet aanschuiven.

Ik heb me dus prima geamuseerd en als het kan ben ik er volgend jaar terug bij.
flip de flipper
Mountainbiker

Bekegem

Post by flip de flipper »

Zeer mooie rit en goed berijdbaar.De bevoorading zeer goed en op de juiste plaats.Mensen waren super vriendelijk, douche was iets minder, heel druk, de voetbalisten hadden juist gedaan #-o #-o .Tot volgend jaar. =D> =D> =D>

Grtjs,
Flipper
amateur-biker
Mountainbiker

Post by amateur-biker »

Voor het eerst reed ik de tocht in Bekegem maar vermits deze tocht richting Brugse bossen uitging waren de meeste stukken wel bekend terrein van andere tochten in de streek. `k Had al direkt pech vermits mijn twee medecompanen niet tijdig op de afspraak geraakt waren wegens moeten rechtsomkeer maken achter de vergeten schoenen #-o . Vermits ik te lang zou moeten wachten ben ik dan maar vertrokken met 3 Toffers die ook net de start zouden nemen. Vlammen van begin tot einde was de boodschap en proberen aan te klampen. In welgeteld 2 uur en 2 minuten stonden we terug aan de start na 50 km. Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik gene meter kopwerk verricht had :cry: . Alles was dan ook perfekt berijdbaar al vond ik dat er toch wel (te) veel road in deze tocht zat.
Voor de rest : perfekt uitgepijld, goeie bevoorrading, goeie afspuitstand, 380 deelnemers (wat veel te weinig is ) en goeie apres ( ik was natuurlijk moreel verplicht om de mannen van het kopwerk een goeie leffe te trakteren :-D ).

Mannen van de organistie (uit Eernegem) : proficiat met jullie eerste organisatie =D> =D> .
Naar het schijnt zal de volgende organisatie van deze tocht doorgaan eind oktober (met hopelijk toch meer off road)
Post Reply