Wat nu?Zal is nadenken wat we gaan doen, moet zeggen dat de conditie nog niet goed is ze dus missch beters platte rit rijden
14/12/2008 Tervuren
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- laagvlieger
- Mountainbiker
Post by laagvlieger »
oesje dat wist ik niet,dat dit de tocht van in januari is,al 2jaar daar aanwezig maar nu valt hij juist samen met tocht aan mijn deur op nog geen km is startplaats
Wat nu?Zal is nadenken wat we gaan doen, moet zeggen dat de conditie nog niet goed is ze dus missch beters platte rit rijden
- Voervallei Voske
- Mountainbiker
Post by Voervallei Voske »
Volgens de Polar zijn het er 620 hoogtemeters op de 47 km. En technische stukjes ga je er zeker tegenkomen, dat heb je als de persoon die het parcours uittekent zelf een fervent mountainbiker is die de "technische wegskes" niet schuwt.bam-bam wrote:weet iemand al iets van hoogtemeters? Ik woon in Essen en daar is ook nen tocht, maar zou liever naar Tervuren komen. Tenminste als er geklommen moet worden en liefst ook wat technische stukjes?
Groeten Voervallei Voske
- MudZuluFinest
- Mountainbiker
Post by MudZuluFinest »
Zo mag ik het horen, de deadly twins komen ook af, den DV kan hier hopelijk zijne nieve Canyon Nerve XC Special Edition ne keer testen...
BTW: van nen andere zijne vlo moette afblijven, of toeken oep a meule...
BTW: van nen andere zijne vlo moette afblijven, of toeken oep a meule...
- Voervallei Voske
- Mountainbiker
Dat zou geen enkel probleem mogen zijn, bij de verkenning van het parcours reden er een paar mannen vlot met de crossfiets mee. Enkel aan de achterkant van de Smeysberg is er een steil kopke waar ge misschien de "22" vooraan gaat missen om zonder door te slippen boven te geraken. Maar daar sukkelden redelijk wat van onze mtbers ook, kwestie van druk op het achterwiel te houden, denk ik. Dus zeker welkom met de crossfiets.troy wrote:zou de tt in Tervuren met een cyclo cross fiets kunnen gereden worden....?
Groeten Voervallei Vossem
- laagvlieger
- Mountainbiker
Post by laagvlieger »
En jongens hoe ligt het parcours erbij momenteel, valt het wa mee van de modder...Heeft het daar ook serieus geregend of gegoten van de week... 
Vorig jaar wast ook zekers slecht weer de dagen ervoor zeker als ik mij herriner , met de 1ste modderklim direct als ik mij nog goed herriner
Vorig jaar wast ook zekers slecht weer de dagen ervoor zeker als ik mij herriner , met de 1ste modderklim direct als ik mij nog goed herriner
-
joeke
- Mountainbiker
Hallo,laagvlieger wrote:En jongens hoe ligt het parcours erbij momenteel, valt het wa mee van de modder...Heeft het daar ook serieus geregend of gegoten van de week...
De regen is nog meegevallen. Natuurlijk verandert het parkoers als er een aantal rijders gepasseerd zijn.
Die bewuste klim, is dit jaar een afdaling ver op het einde. Eigenlijk de laatste strook met enige moeilijkheidsgraad.
Groetjes,
Joeke
- Voervallei Voske
- Mountainbiker
Inderdaad, de regen is de laatste dagen meegevallen en ze geven blijkbaar droog weer voor de volgende dagen. We hebben het parcours al gereden na een week regen en we geraakten overal vlot op en af (Ik reed met Nobby Nic's).joeke wrote: Hallo,
De regen is nog meegevallen. Natuurlijk verandert het parkoers als er een aantal rijders gepasseerd zijn.
Die bewuste klim, is dit jaar een afdaling ver op het einde. Eigenlijk de laatste strook met enige moeilijkheidsgraad.
Groetjes,
Joeke
Nu zaterdag nog een laatste check-up van het parcours, de bevindingen daarvan zal ik hier zo snel mogelijk doorgeven.
Groeten Voervallei Vossem
- laagvlieger
- Mountainbiker
Post by laagvlieger »
Is de michelin mud wat te ruw of zou da goed zijn, rij er nog maar 2weken mee.Best niet teveel druk insteken zekers, da klimmeke als je eerst die vijver passeert en dan single naar boven op stenen en wortels(soms een paar cm's verschil) is wel de max!
Hoeveel precent offroad heeft hem zal iets van een 70/30 zijn zekers?
ER is ne tocht nen km van mijn deur maar toch kom ik waarschijnlijk naar Tervuren
Hoeveel precent offroad heeft hem zal iets van een 70/30 zijn zekers?
ER is ne tocht nen km van mijn deur maar toch kom ik waarschijnlijk naar Tervuren