30/11/08 Pittem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Behoudens de pas verkregen vetstructuur ten zuiden het middenrif, tengevolge enige inactiviteit, ben ik er zondag volledig klaar voor.
Net als Traxer laat ik mij niet weerhouden door temperaturen beneden de 15°C, een bewolkte hemel, of regen tot 2 dagen voor de tocht.
Hopelijk is het B-team sterk vertegenwoordigd. Want als Flandrien doe ik niks liever dan in't wiel zitten. En dan op het einde, sprinten met wind in 't gat.
de fretter
Mountainbiker

Post by de fretter »

Mega Mingie wrote:
Normaal zullen we er met 5 Fortismannen zijn.
Belofte maakt schuld.

Tot zondag.
Ik ben er eentje van en hopelijk komt dixiesydie ook nog met twee af dan zijn we met zeven.
Pompierke
Kerstman

Post by Pompierke »

@ Pompier

'k zit met schaamrood op de wangen :oops: :oops: want zal niet aanwezig kunnen zijn op uw organisatie. Deze tocht valt samen met de TT van Beerst en mijne zoon is lid van de club en ik zal daar mijn stuurkunst moeten tonen.
Maar ik zie dat er voor volgend jaar een ander datum is voorzien, dan mag je me zeker bij de vele aanwezigen tellen.
Veel sucses met uw tocht en we hopen met zijn allen op goed weer [-o< [-o<

Grtzz

Pompierke
pompier
Mountainbiker

Post by pompier »

Pompierke wrote:@ Pompier

'k zit met schaamrood op de wangen :oops: :oops:
Bij ons noemt dit vuurgloed op de wangen .(pompierkluchtje hahaha)
Pompierke wrote: Deze tocht valt samen met de TT van Beerst en mijne zoon is lid van de club en ik zal daar mijn stuurkunst moeten tonen.
Natuurlijk moet jij daar aanwezig zijn.Eigen volk eerst .
Pompierke wrote:Maar ik zie dat er voor volgend jaar een ander datum is voorzien, dan mag je me zeker bij de vele aanwezigen tellen.
Onze eerstvolgende organisatie vindt plaats de laatste zondag van april .Dit met een weg- en mountainbikerit .75 Km bedraagt de grootste afstand ,dus iets voor U .
Pompierke wrote:Veel sucses met uw tocht en we hopen met zijn allen op goed weer [-o< [-o<
Ja dank u wel .Maar eigenlijk doen we het niet voor het succes maar voor het geld .Eu ...Ik bedoel laat het succes en het goed weer ook voor Jullie gelden .

Groeten van pompier !

Ps :Wat is goed weer eigenlijk voor jullie ?
pompier
Mountainbiker

Post by pompier »

@pompierke
Ik zie daar juist dat je zelf met jullie organisatie zit in april .
Tot in oktober dan maar .
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

Traxer wrote:Als er geen katten en honden uit den hemel vallen, als de kleiputten niet 'toegevroren' zijn, als er geen 2 meter sneeuw ligt, als er nieuwe 'freins' op mijne bike geraken, als mijn benen niet gestolen zijn door Jodelaitie en als mijnen 'otto' wil starten... :roll:
Toe zundag! :wink:
Moest ik niet beter weten, ik zou denken dat je met ons aan het lachen bent :-k
Don Cortisoni
Mountainbiker

Post by Don Cortisoni »

Bericht van het weerfront én medisch bulletin:

Donderdag: bewolking met wat motregen (dzju, de ganse ploeg uitpijlers had nu net botten en een regenmuts gekocht)

Zaterdag: droog met wolken en opklaringen (ideaal voor de testrit, zodat we tenminste zelf droog blijven)

Zondag:

* bewolking en kans op buien (lees: ganse tijd regen vanaf 8u30, net na het vertrek)
* 4-5 Bft (vooral begin en einde tegen wind)
* laagwater vanaf 8:45 (eigenlijk voor de zee, kan ook gelden voor de kleiputten)
* zeer laag risico voor hooikoorts allergieën
* UV-index zeer laag
* gevaar voor occlusiepunten (geen idee van de betekenis, denk dat dit iets te maken heeft met de après hot-dog)

Ciao
Don Cortisoni
Mountainbiker

Post by Don Cortisoni »

Besneeuwde bergtopen zijn er in het Pittemse niet terug te vinden, al zou Pittem Berg met de huidige weersomstandigheden wel eens een uitzondering kunnen vormen.

Parcours is niet bepaald heuvelachtig (al kan een vals plat tegen wind ook wegen), maar haalt zijn lastigheid vooral uit de ondergrond, die voor grote stukken bestaat uit klei-achtige substanties. Ervaringsdeskundigen zullen kunnen bevestigen: dat bolt voor gene meter. We merken zelf dat de meesten ieder jaar weer afgepeigerd aan de finish komen. Parcoursbouwer Snellen Eddy zorgt er jaarlijks wel voor dat alles mooi berijdbaar is, loopschoenen of laarzen zullen dus absoluut niet nodig zijn, zelfs bij regenweer.

Hoogtepunt (en letterlijk ook diepstepunt) van de rit vormen de kleiputten van Ampe, een groeve die ieder jaar een beetje verder uitgebaggerd wordt en waar jaarlijks een uitdagend parcours wordt uitgestippeld, dit volgens verschillende niveaus naar keuze. Onderweg zijn ook een aantal technische zones te vinden.

U bent nog niet gekomen? Een reden te meer om het te ontdekken, te meer daar het haast uitsluitend uit off-road stukken bestaat die geen enkele andere tocht aandoet!
de skerpen
Mountainbiker

Post by de skerpen »

zit dat lekker stukje langs de spoorweg er ook weer tussen :bounce: , niet dat techisch hé , maar dat stuk van zo'n 500 m lang net achter een vangrail , waar het vorig jaar jaar duwen trekken en sleuren was , hier hebben velen afgenoesd : de seuten oftewel wisten ze wat er noch moest komen , in ieder geval maak ik er een erezaak van van noch nooit een
stuk op eender welke tocht te hebben afgesneden , enkel dit jaar 1x met pompier in langdorp daar mijn lever op ontploffen stond . #-o

@ pompier : nogmaals bedankt om dan mee te rijden , ik wil gerust nog eens meebiken met gij en maesie turbo , al had ie dan wel een pechdag in langdorp , maar de deurbijter kuiste ons ondanks alles grondig af !! =D>
moonrider
Mountainbiker

Post by moonrider »

normaal ook van de partij , deze nog niet gereden =P~
Post Reply