Waarschijnlijk zal er ook wel gewerkt worden met het Hammerschmidt systeem.
Het 10 speed gebeuren roept vragen op, maar dat was ook zo bij de koersfiets. Daar zou ik het toch niet meer kunnen missen. Het grootste punt zal waarschijnlijk de weeral dunnere ketting worden.
SRAM kondigt XX-serie aan
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
- Headshot
- Mountainbiker
- Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder
hoe werkt dat systeem dan?JanMan wrote:Ik heb ook met de fiets gereden met dit systeem. Het systeem schakelde heel licht, maar zorgde voor wat verwarring bij mij. Maar dat zal waarschijnlijk enkel zijn wat je gewend bent.madskatingcow wrote:Op Bike Motion kon met de Double Tap 10 speed voor stads / toerfietsen gereden worden. Ik vond het wel prettig en licht schakelen. Ben het systeem wel al gewoon vanop de koersfiets - SRAM Red.
-
BelAir_500
- Mountainbiker
Post by BelAir_500 »
JurgenG wrote:En nu nog 4 bladen vooraan en we zullen weldra een rekenmachine nodig hebben om te weten in welke 'vitesse' we rijdenjimi wrote:ow,jong ge loopt achter,de koersfiets is nu 11speed......
zoals gilette --> altijd meer en meer mesjes .. ze zijn nu ook bijna aan 10 mesjes
-
BelAir_500
- Mountainbiker
Post by BelAir_500 »
van 10 mesjes zou'k het nut niet van wetenSwannie wrote:maar die hebben wél hun nutBelAir_500 wrote: zoals gilette --> altijd meer en meer mesjes .. ze zijn nu ook bijna aan 10 mesjes![]()
-
BelAir_500
- Mountainbiker
Post by BelAir_500 »
van 10 mesjes zou'k het nut niet van wetenSwannie wrote:maar die hebben wél hun nutBelAir_500 wrote: zoals gilette --> altijd meer en meer mesjes .. ze zijn nu ook bijna aan 10 mesjes![]()
Alee jom, wa zegde gij nu ?van 10 meisjes zou'k het nut niet van weten
Ik zag onlangs scheermesjes met vitamine ik weet niet wat bij in. (waar halen ze het, overal zitten tegenwoordig extra vitaminen in ). Dus binnenkort de Schijfremmen met infuus die ook dienen als remleiding. Remmen op Epo dat moet goe pakken...Ik weet al ene die de remmen gaat kopen
Crankstellen mee vitamine C in. Vitamine B zadels, etc...
-
BelAir_500
- Mountainbiker
Post by BelAir_500 »
Hemd wrote:Alee jom, wa zegde gij nu ?van 10 meisjes zou'k het nut niet van weten
Ik zag onlangs scheermesjes met vitamine ik weet niet wat bij in. (waar halen ze het, overal zitten tegenwoordig extra vitaminen in ). Dus binnenkort de Schijfremmen met infuus die ook dienen als remleiding. Remmen op Epo dat moet goe pakken...Ik weet al ene die de remmen gaat kopen. (Mister Epo van onlangs hier opt forum, hoe was zijn naam nu weeral ?
)
Crankstellen mee vitamine C in. Vitamine B zadels, etc...
hahaha stuuren die vitamines bevatten
dus.. effe stoppen .. aan u stuur lekken en ook efkes aan u zadelpen om dat extra vitamines te kort
waar gaan we naartoe
Ge gaat niet meer versnellingen hebben hé, ze spreken over een cranck met 2 tandwielen. Ge gaat dus minder versnellingen hebben. Ge hebt echter wel een punt, de helft van de versnellingen gebruik ik niet omdat ze één technisch niet mogelijk zijn en twee niet alle combinaties goed rijden.manitou. wrote:waarom wilt men meer en meer versnellingen
een 9speed achteraan is al meer dan genoeg
ik vind zelfs dat een 9speed veel sneller slijt dan een 8speed
een 10speed is goed voor de racefiets maar niet voor een mtb
dat is mijn gedacht ervan
Dit is zoals enkele berichten al aangaven, het wordt een groep specifiek voor wedstrijdrijders. Ik zie me nog niet in de alpen rijden zonder granny, alhoewel ik het op de koersfiets wel doe.
bron; www.dirty-pages.netUiteraard zijn er al enkele geruchten rond deze groep. Zo zou het de eerste 10 speed mountainbike groep worden, maar geënt op de wedstrijdrijders en dus voorzien van een crankstel met 2 tandwielen. Ook zouden technologieën uit de Red weggroep zijn weg vinden naar de XX, waarbij te denken valt aan de holle PowerDome cassette. De onderdelen zullen licht zijn en dus valt er veel carbon te verwachten. Onder de Truvativ vlag zullen zeer waarschijnlijk zadel- en stuurpennen met het XX predicaat verschijnen en inmiddels zijn de eerste RockShox SID vorken met carbonnen kroon en vorkbuis ook al gesignaleerd bij enkele wedstrijdrijders.
Ik heb zo de indruk dat het hem vooral gaat gaan om een totaal pakket te kunnen aanbieden onder één naam / noemer / groep. 't Is misschien een doorontwikkeling van de X.O onderdelen met toevoeging van alle "hardware" in de stal van SRam die nu nogal verdeeld zit overal.
- FantaDHrider
- Mountainbiker
Post by FantaDHrider »
heb ik het grootste vermoeden dat het een super dure schakelgroep gaat worden gezien er veel en veel carbon met Titanium gebruikt gaat worden.