Mario Declercq mountainbiker?

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
catchup!
Mountainbiker

Re: supermario?

Post by catchup! »

JIMMY TIELENS wrote:En wat met ons jongeren. Wij moeten een heel jaar trainen om topprestaties neer te zetten in belgie. Smakken geld investeren om in het buitenland te gaan rijden om zoveel mogelijk uci-punten te halen. (Hoe zouden we anders 3 mensen kunnen sturen?)
Als ik het goed begrijp dan mag België drie bikers sturen omdat de belgische bikers afgelopen jaar een bepaald aantal uci-punten hebben bijeen gereden..? In dat geval zou Mario dankzij het bloed, zweet, tranen en financiële investeringen van alle belgische uci-bikers als derde naar Athene mogen?

DAT is inderdaad eigenlijk een beetje veel schandalig....
Superfan
Kerstman

Post by Superfan »

catchup! wrote:Geef een tielens of een bynens of een wijnants en ik vergeet er nog een paar, zo'n olympisch ticket, en die mannen GAAN ervoor. O.K., winnen zit er misschien niet in, maar als leerschool naar de toekomst toe kan zo'n jaar wel tellen! En binnen 4 of 8 jaar staan ze er opnieuw, met de ervaring op zak en 4 jaar sterker.....
Vergeet ge onze Dominique Ranson niet??? :roll:

Ken die gast al van toen hij 14 jaar was en bij onze club bikte, toffe kadee en al jaar en dag onzen poulain, hij moest zich toen ook altijd meten met de "zware" bikers :wink:
Guest

Post by Guest »

Ik begrijp de teleurstelling bij Jimmy heel goed. Die jongen is al jaren aan het trainen en investeren, hij was ook de derde Belg op het WK vorig jaar, en heeft het daar meer dan behoorlijk gedaan. Als de bond hem links laat liggen voor een bijna bejaarde veldrijder, bewijst dit nog maar een het intelligentiepeil bij de bond.
Als een andere jongere beter presteert dan Jimmy heeft hij uiteraard recht op die plaats. Maar toch geen veldrijder? #-o
Ik hoop en denk dat Mario zichzelf niet kan plaatsen voor de OS.
MTB zit in je bloed en bij Mario is dat het geval niet. Waarom zou je hem trouwens moeten meenemen??? Om 15 te laten worden? Wauw daar schieten we veel mee op. Er is toch niemand die gelooft dat Mario onze Popey kan verslaan [-X . Laat dan toch een jonge echte mtb er meegaan, om ervaring op te doen. Al word hij dan "maar" 20 ste.
Ik hoop dat ze bij de bond op tijd hun verstand terugvinden.
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

De 3 sterkste moeten gaan. Om het even hoe oud of hoe jong ze zijn.
Maar de lat moet wel voor iedereen even hoog liggen.
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Zeg, iemand een idee of je die selektiekriteria (die per land verschillen neem ik aan?) voor de OS ergens online kunt terugvinden. heb net wat rondgesnuffeld op de website van de KBWB maar blijkbaar niet goed genoeg gezocht?

Valt het mij alleen op dat er enkel Vlaamse mtb'ers naar de OS gaan..?
Guest

Post by Guest »

Er waren ook enkel Vlaamse mtb ers op het WK. Die kunnen zeker meer afzien en op hun tanden bijten? Er zijn in het veldrijden ook zo goed als geen walen, zelfs op de weg overheersen de Vlamingen. =D>
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

JIMMY TIELENS wrote:En wat met ons jongeren. Wij moeten een heel jaar trainen om topprestaties neer te zetten in belgie. Smakken geld investeren om in het buitenland te gaan rijden om zoveel mogelijk uci-punten te halen. (Hoe zouden we anders 3 mensen kunnen sturen?)
En dan doet de wielerbond dit. Jawatte, wij jongeren van de toekomst, ze zouden ons beter ervaring laten opdoen !!! Wat als Filip binnen enkele jaren de fiets aan de haak hangt ?? Wie moet er dan nog voor belgie uitkomen na Roel ???

Think about that !!! =D>
Voila Jimmy, ben het helemaal met u eens, :wink: volgens mij wil de bond dit aan Mario aanbieden om zijn niet deelname aan de WB veldrijden te compenseren. :roll:
Maar al de jongeren die alles op het Mtb afstemmen laten ze gewoon links liggen, moede gij eens proberen om volgend jaar deel te nemen aan het WK veldrijden, t'is zo al oorlog daar als er iemand met wat naam moet thuis blijven. #-o
Da Mario maar blijft waar hij is daar heeft ie al problemen genoeg,en anders hangt ie zijne fiets maar aan de haak t'zou nie de eerste keer zijn hé. :roll: #-o
jerommeken
Mountainbiker

Post by jerommeken »

A d r i wrote:
Valt het mij alleen op dat er enkel Vlaamse mtb'ers naar de OS gaan..?

Welke frans- of duitstalige belg zou er volgens jou nog in aanmerking kunnen komen ?
JIMMY TIELENS
Mountainbiker

Post by JIMMY TIELENS »

Hier even de selectiecriteria voor de renners die de strenge norm voor de OS willen halen :

in 2003 : 2 x bij de eerste 8 in de Wereldbeker, ofwel eerste 12 op EK, ofwel eerste 16 op WK.

in 2004: dus 2 x bij de eerste 8 in WB en ik weet niet of dit nog op tijd is, de eerste 12 op EK in Polen. Kan zijn dat dit al te laat is, maar dat weet ik zelf ook niet zeker!

PS Wrm er enkel vlamingen zijn, buiten Bynens zijn er niet zoveel goede waalse rijders ofjawel, maar daar is het mentaal veel minder gesteld. Ofwel heb ik goesting ofwel heb ik geen goesting !!!

Met vriendelijke groeten,

Jimmy Tielens
http://users.skynet.be/tielens.jimmy
JIMMY TIELENS
Mountainbiker

Post by JIMMY TIELENS »

Hallo Yakke,
Er mogen 3 Belgen gaan naar de OS, omdat we bij de eerste 5 staan in het landenklassement. Hoe komt men hieraan ?? Men neemt de ucipunten van de 3 best geklasseerde renners en die telt men samen.
Zo staat Belgie 4e momenteel, en mogen ze 3 renners sturen. MAar we moeten wel de strenge normen halen hé !!

MEt vriendelijke groeten,
Jimmy Tielens

Yakke wrote:
En dan doet de wielerbond dit. Jawatte, wij jongeren van de toekomst, ze zouden ons beter ervaring laten opdoen !!! Wat als Filip binnen enkele jaren de fiets aan de haak hangt ?? Wie moet er dan nog voor belgie uitkomen na Roel ???

Think about that !!! =D>
Hoe zit het nu eigenlijk?
Als ik het goed voor heb mogen er drie belgen naar de OS?
Dan vind ik het ook wat onrechtvaardig dat De Clerq voorrang zou krijgen op jou, Jimmy. Jij hebt je immers al die tijd ingezet voor het MTB'en, en van jou wordt verwacht in de toekomst Filip en Roel te kunnen aflossen.
Bovendien, als Mario zomaar even die selectie zou halen, zou dat het MTB imago geen goed doen. Want dan krijgt het MTB'en een imago van een minderwaardig te zijn aan het veldrijden, wat helemaal niet het geval is.
Post Reply