Technisch parcours te Wetteren gepland...
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- Cannonneke
- Mountainbiker
Post by Cannonneke »
Ik zal het wel laten weten, hier op het forum. Er is al veel werk gebeurd (snoeien, grond bijvoeren enz) maar 't is nog niet af. Er zou zelfs nog een extra lusje komen aan de andere kant van de vijver...
Technisch parcour te Wetteren gepland
Hey, Lijkt mij idd goed idee. Dan kan ik er ook wel ééns gaan biken. Ik ben wel van Gent en de Warande ken ik nog van toen ik 5j oud was.Dus dat weet ik zijn.In iedergeval Groot of klein parcour als dat er komt mogen we al blij zijn.
Heusden zandberg; idd is ook nog uit mijn kinderjaren, Ging daar ook veel fietsen en toen was het nog niet zo bebouwd maar nu( onlangs nog tt weest rijden en ja ik wist niet dat ik op die plek van jaren geleden was. Wel zag ik het maar toen ik op de top was. Maar er zit hier iemand op het forum die spreekt van bossen in Heusden? Raar die zou ik wel willen kennen.
Ja, Jo die weg die daar naar Schoonaarde loopt van, Wetteren gezien dan. Jeps, ken ik ook. Ook maar een klein eindeke he. Maar beter dat dan niets.
Melle; Ja daar heb ik ook eens op verkenning geweest en ja dat loopt daar in uwe hof he. Maar ik heb daar zeker niet gevonden wat ik zocht? Dat is dus een nadeel als je daar niet woont. Ja Bart, daar moet je wel voor uit de buurt zijn om dat stukje te vinden. Tipje, Schijnt dat Meirhage daar trainde. Althans is mij dat zo vertelt.
Gijzezele; Ja ik ken daar ook wel een bosje maar dat behoort tot de Unief van Gent. Ja schijnt dat je daar niet in mag alhoewel vroeger, en weet ik dat het behoorde tot een klooster maar dat is daar zeker niet terug te vinden dat klooster? bedoel ik. Spreek nu wel van 45j terug, dus geheel die omgeving is mij nu totaal onbekent. Maar er zitten zeker enkele stukjes tussen wat hier opgesomt word waar iets mee aan tevatten is.
Klinkt perfect als er nog duistere plekjes aan het licht mochten komen om deze te verbinden, zo heb je ook een volwaardige route. Zoiets en in groep kan best gedaan worden. Een kleine bijdrage van allen zou zeker gepast zijn om tot één grotere route te kunnen komen en zo zou je allemaal zeker niet ver van de buurt kunnen gaan biken en daar komt het op neer. Dus gasten maak er iets van en denk eens Sifaka aan te spreken voor dat stuk in Heusden. Beste in iedergeval en hopelijk een goede samen werking. Rudy. VdE.
Heusden zandberg; idd is ook nog uit mijn kinderjaren, Ging daar ook veel fietsen en toen was het nog niet zo bebouwd maar nu( onlangs nog tt weest rijden en ja ik wist niet dat ik op die plek van jaren geleden was. Wel zag ik het maar toen ik op de top was. Maar er zit hier iemand op het forum die spreekt van bossen in Heusden? Raar die zou ik wel willen kennen.
Ja, Jo die weg die daar naar Schoonaarde loopt van, Wetteren gezien dan. Jeps, ken ik ook. Ook maar een klein eindeke he. Maar beter dat dan niets.
Melle; Ja daar heb ik ook eens op verkenning geweest en ja dat loopt daar in uwe hof he. Maar ik heb daar zeker niet gevonden wat ik zocht? Dat is dus een nadeel als je daar niet woont. Ja Bart, daar moet je wel voor uit de buurt zijn om dat stukje te vinden. Tipje, Schijnt dat Meirhage daar trainde. Althans is mij dat zo vertelt.
Gijzezele; Ja ik ken daar ook wel een bosje maar dat behoort tot de Unief van Gent. Ja schijnt dat je daar niet in mag alhoewel vroeger, en weet ik dat het behoorde tot een klooster maar dat is daar zeker niet terug te vinden dat klooster? bedoel ik. Spreek nu wel van 45j terug, dus geheel die omgeving is mij nu totaal onbekent. Maar er zitten zeker enkele stukjes tussen wat hier opgesomt word waar iets mee aan tevatten is.
Klinkt perfect als er nog duistere plekjes aan het licht mochten komen om deze te verbinden, zo heb je ook een volwaardige route. Zoiets en in groep kan best gedaan worden. Een kleine bijdrage van allen zou zeker gepast zijn om tot één grotere route te kunnen komen en zo zou je allemaal zeker niet ver van de buurt kunnen gaan biken en daar komt het op neer. Dus gasten maak er iets van en denk eens Sifaka aan te spreken voor dat stuk in Heusden. Beste in iedergeval en hopelijk een goede samen werking. Rudy. VdE.
- Cannonneke
- Mountainbiker
Post by Cannonneke »
Er is intussen al bepijling aangebracht (nog niet volledig) en het parcours zou tegen het einde van deze week afgewerkt zijn.
Ik heb het intussen al diverse keren gereden en ik ga er steeds met plezier naar toe. Echt technisch en het blijft een uitdaging, ook als je het parcours kent. Het lukt nu wel om het hele rondje op de fiets te blijven.
Er hebben er wel al geklaagd dat het te moeilijk is, dat het "hier precies voor Meirhaeghe gemaakt is"
Met een crossfiets of flanellen benen zal je inderdaad enkele hellingen niet kunnen nemen.
Wat het nu nét zo aantrekkelijk maakt...
Ik heb het intussen al diverse keren gereden en ik ga er steeds met plezier naar toe. Echt technisch en het blijft een uitdaging, ook als je het parcours kent. Het lukt nu wel om het hele rondje op de fiets te blijven.
Er hebben er wel al geklaagd dat het te moeilijk is, dat het "hier precies voor Meirhaeghe gemaakt is"
Wat het nu nét zo aantrekkelijk maakt...
Technisch parcour te Wetteren geplant.
Beste Bikers,
Alvast heel opgetogen ben ik. Ik toon belangstelling om het eens te verkennen. Kunnen we eens afspreken? Liefst op een weekend of wanneer zou het beste passen? Alvast bedankt om iets te laten weten. Messchien een poll aanvatten? Tot dan, Sportieve groeten en veel bike genot alvast. Rudy VdE.
Alvast heel opgetogen ben ik. Ik toon belangstelling om het eens te verkennen. Kunnen we eens afspreken? Liefst op een weekend of wanneer zou het beste passen? Alvast bedankt om iets te laten weten. Messchien een poll aanvatten? Tot dan, Sportieve groeten en veel bike genot alvast. Rudy VdE.
- Evil Mogwai
- Mountainbiker
Post by Evil Mogwai »
Ik ga volgende week ook eens gaan kijken denk ik. 't Is nu veel te druk met onze TOP1000
Technisch parcour te Wetteren gepland
Hey beste bikers, Wetteren de Warande, je zou er komen via de Brusselsesteenweg(N9) tot aan Kwatrecht volgen dan links richting Dendermonde, zo tot in Wetteren, in het dorp naar rechts tot aan het station en links terug de spoorweg volgen en je zou er binnen rijden dacht ik. Heel goed dat er zoiets is dacht ik even. Als er kandidaten zijn kunnen we er in groep eens heen gaan. Kunnen messchien best eens afspreken? Rudy VdE.
- Cannonneke
- Mountainbiker
Post by Cannonneke »
Ja, dat dacht ik ook, dat bosje is toch veel te klein enz. Maar men haalt er het maximum uit, het aantal lussen is gewoon niet te tellen. Men haalt een dikke kilometer vlakbij de vijver. Je kan dan rond de zwembaden rijden voor een lusje buiten het terrein, via de rolschaatspiste en de parkingen (daar kan je wat snelheid maken), waardoor het totaal zowat 1,8km wordt, maar je kan net zo goed de hele tijd rond de vijver biken en constant op techniek rijden.pat17 wrote:enig idee over de lengte van dat parkours ?
Hoe kom je daar precies ? Ik ga in de zomer wel eens tenissen , maar ik zou begot niet weten waar je daar kan biken !
Wacht niet te lang om eens te komen, want op 1 mei gaat het buitenzwembad open en dan worden in principe alle toegangen afgesloten ! Hopelijk vinden ze een oplossing voor de bikers, want als we dan ook tioegang moeten betalen