duathlon

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Griet
Mountainbiker

Post by Griet »

cyclonerick wrote:
Vedette wrote:En niet te vergeten de winterduatlon in Kessel Fort op zondag 28/09/2008. Info www.ktt.be
Ik doe ook al enkele jaren winterduatlonnekes mee.
Grobbendonk: Mooi fietsparcours in de PIDBA bossen.
Zonhoven: Heel mooi parcours op de heide.
Geel Bel: Snel fietsparcours.
Lille: Ook een mooi parcours bijna 100% bos.
Zeer intensief en ge kunt u volledig laten gaan.
Weet je al data van bovenstaande organisaties?
Grobbendonk is op 11 november.
Spijtig dat deze kort op Reusel valt..........Reusel is op 9 november.
Dus hier bij mij toch lichte twijfel.

Geel Bel wordt ergens in maart georganiseerd.
Lille is ook einde maart.
Zonhoven....... geen idee, dacht dat het ergens in februari was.

Nog een aanrader is de Go like hel in Wuustwezel, maar ook nog gene datum gekend.

Zelf volg ik het wat via 3athlon.be :wink:
cyclonerick
Mountainbiker

Post by cyclonerick »

ben ingeschreven in Kessel Fort.
Eerder een kleine duatlon, korte fietsafstand en tamelijk veel lopen
Nog deelnemers hier op het forum?
Griet
Mountainbiker

Post by Griet »

cyclonerick wrote:ben ingeschreven in Kessel Fort.
Eerder een kleine duatlon, korte fietsafstand en tamelijk veel lopen
Nog deelnemers hier op het forum?
Had hem ook op mijne kalender staan maar moet werken. :(
19/10 In Olen zal mijne eerste worden..........en dan zijn we weer gestart :bounce: :bounce:
cyclonerick
Mountainbiker

Post by cyclonerick »

Prachtig parcours in Kessel.
Heel veel draaien en keren, neidige bultjes en heel wat bochtenwerk.
Toch goed berijdbaar.

Voor mijzelf was het een ontgoocheling.
De laatste weken al wat last gehad van mijn onderbeen, maar door een week niets doen dacht ik dat het over zou zijn.
Niets was minder waar, al van bij de start een enorm stekende pijn in mijn rechtervoet. Bochtenwerk was heel moeilijk en ook tijdens het fietsen had ik bij elke trap last.

Finaal 17de geworden, maar vanmorgen onmiddelijk naar de dokter gegaan.
Moet nu minimum een maand rust nemen en steunzolen afwachten. Door slechte schoenen/verkeerde voetafzet een overbelasting, ontsteking en dus beginnende stressfractuur opgelopen. Verder onderzoek moet verdere behandeling uitwijzen.

Voor mij dus waarschijnlijk geen winterduatlons meer in 2008 :-(
Mr. Stitchen
Mountainbiker

Post by Mr. Stitchen »

cyclonerick wrote:Prachtig parcours in Kessel.
Heel veel draaien en keren, neidige bultjes en heel wat bochtenwerk.
Toch goed berijdbaar.

Voor mijzelf was het een ontgoocheling.
De laatste weken al wat last gehad van mijn onderbeen, maar door een week niets doen dacht ik dat het over zou zijn.
Niets was minder waar, al van bij de start een enorm stekende pijn in mijn rechtervoet. Bochtenwerk was heel moeilijk en ook tijdens het fietsen had ik bij elke trap last.

Finaal 17de geworden, maar vanmorgen onmiddelijk naar de dokter gegaan.
Moet nu minimum een maand rust nemen en steunzolen afwachten. Door slechte schoenen/verkeerde voetafzet een overbelasting, ontsteking en dus beginnende stressfractuur opgelopen. Verder onderzoek moet verdere behandeling uitwijzen.

Voor mij dus waarschijnlijk geen winterduatlons meer in 2008 :-(
Redelijk zuur.
cyclonerick
Mountainbiker

Post by cyclonerick »

wie gaat naar geluwe?
Ik mag nog maar net weer beginnen lopen, maar heb al zin om mee te doen. Ik denk er even over na. Misschien rustig aan doen daar...

Kan er mij iemand meer info geven over parcours? Zijn er gezamelijke verkenningen?
cyclonerick
Mountainbiker

Post by cyclonerick »

Mr. Stitchen
Mountainbiker

Post by Mr. Stitchen »

stijn13 wrote:De formule van winterduathlon spreekt me enorm aan. Heb enkel schrik dat ik er een beetje teleurgesteld ga uitkomen, vanwege geen top100 plaats ofzo.

Ben enkele maanden alles terug aan het opbouwen na zware enkelblessure. Maar stilletjes aan gaat alles vlotter en vlotter. Maar heb enkel wat schrik dat de snelheden veel te hoog gaan liggen omdat de afstanden zo kort zijn.
Bij deze is alle ongerustheid onnodig gebleken. Puike 68e plaats op 97 deelnemers =D> =D>

Ik hag hiermee door.
nikd
Mountainbiker

Winterduathlon Geluwe

Post by nikd »

Hallo,

Ik zie dat er hier op dit forum niet al te veel interesse is voor onze winterduathlon volgend weekend in Geluwe.

Daarom misschien toch wat publiciteit.

Wij kunnen zeker geen parcoursen aanbieden zoals de winterduathlons in de Kempen of de Ardennen, maar ik denk toch dat we erin geslaagd zijn een uitdagend parcour uit bouwen zonder dat we daarvoor de vettige, Westvlaamse modderstroken moeten gaan opzoeken. Integendeel, de bike wash was in de 2 voorbije edities een overbodige luxe.

Toch is het fietsparcour zeker uitdagend, want in de voorbije 2 edities bleek dat de eerste bijna allemaal een inhaalbeweging op de fiets gemaakt hebben.

Onze club bestaat uit enkele verstokte winterduathleten, die het ganse land afrijden om hun hobby maar te kunnen beoefenen. Daarom weten we ook wat de atleten willen.

Daarom zorgen wij voor:
- Een uitdagend, goed bereidbaar parcour.
- Spektakel voor de toeschouwers: het loopparcour is door zijn golvende eigenschap volledig te overschouwen en per fietsronde zijn er 2 passages aan de start.
- Een goedkoop inschrijvingsbedrag.
- Mooie naturaprijs voor iedereen.
- 20 geldprijzen.
- Democratische consumptieprijzen.
- Zeer snelle prijsuitreiking na de aankomst van de laatste.

Onze wedstrijd trekt een heel divers deelnemersveld van betere atleten tot de puurste recreant.

Dus niet bang zijn.

Vandaar aan alle Westvlaamse bikers en de andere ook natuurlijk. Trekt uw loopsloefkes aan en kom naar Geluwe.

We groeien maar gestaag, maar gelukkig kunnen we nu toch al zeggen dat we meer voorinschrijvingen hebben, dan we in de vorige edities deelnemers hadden.

Groeten,

Niki Devoldere
www.triathlonteamieper.be
cyclonerick
Mountainbiker

Post by cyclonerick »

De knoop is doorgehakt, ik ben ingeschreven!
Het is mijn eerste deelnemer aldaar, maar ik weet dat de organisator geen groentje is (ook deelnemer in Kasterlee geweest dacht ik?). Ik denk dus wel dat hij het beloofde hierboven kan waarmaken! Op de deelnemerslijst zie ik inderdaad veel recreanten staan, maar ook enkele zeer degelijke atleten (Bart Verkaemer, Filip Parein, Wim Dewaele en natuurlijk ook devoldere zelf).
Met een 105 deelnemers vooraf ingeschreven denk ik dat de organisatie niet mag klagen. Ik hoop op een pijnloze en pechloze race en misschien top-20 plaats, als is het moeilijk de plaatselijke West-Vlaamse atleten in te schaten. Wait and see dus! Tot zaterdag!
Post Reply