City Team Challenge 2009

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
kristof bruyneel
Mountainbiker

Post by kristof bruyneel »

Beste bikers,

Boeiend om al jullie opmerkingen te volgen en die aanschouwen we zeker niet als afbraak en hebben we ook zoveel mogelijk getracht er aan te werken voor dit jaar! Maar iets totaal nieuw uit de grond stampen vraagt wat tijd.

Ik zal zo goed mogelijk op ieder punt het juiste antwoord te geven:

In 2007 was er in Waregem inderdaad een probleem bij de opbouw door de podium bouwers, daar zij juist in Werchter actief waren en ze 7 intrims hadden meegebracht die het op een lopen hebben gezet als ze zagen wat een moeste arbeid dit was, was het roeien met de riemen die er waren. :evil: Vandaar dat er inderdaad tussen de 2 reeksen in een extra hindernis bijkwam.

Van het wisselen van bidons tijdens de wedstrijd vraag ik me af hoe je zo winst kunt maken? maar in de tijdsmeting zijn geen onregelmatigheden vastgesteld bij teams met grote schommelingen in rondetijden!

Voor de truitjes is het voor dit jaar reglement dat ze gelijk moeten zijn, een blanco T-shrit over je trui kan een oplossing zijn.

henkH : ik hoop dat je niets mist want ik ben er van overtuigd dat we je dit jaar zullen verrasen met de verbeteringen!

Waarom geen solorijders: ja dat is onze keuze geweest van in het begin! Maar deze discussie zullen we nog eens opentrekken met jullie na de editie 2008.

De duo formule is vooral aangepast om iedereen meer te laten fietsen ( parcours zijn kwa afstand meer dan gehalveerd dus voor iedereen fisiek beter haalbaar) Kwa volg mogelijkheid van de supporter is het veel eenvoudiger om te volgen, en er is geen verschil of voordeel meer door het aantal bikers.

Wisselzones zijn inderdaad niet het eenvoudigst, maar er is terug aan gewerkt, en we trachten te optimaliseren zoveel we kunnen!

Freezy in Waregem moesten inderdaad wat rekken door de manke opbouw :oops:

Waarom een verschil tussen recretief en competitief? met of zonder prijzengeld? is dat de recreatieve reeks de spirit draagt van de meer ludieke race : verkleed, beste bedrijf , enz en het in de competitie er meer om gaat om te winnen. Maar iedereen is vrij zich in te schrijven in welke race hij wil!

Inderdaad Freezy buiten de bikers hoort niemand thuis in de wisselzone!! [-X

Voor het team gevoel is het ook wel leuk dat je met vrienden een race in de race hebt, dat scherpt toch ook wat dat gevoel aan niet?

Ja, Kenzo zo'n test zoals 2 jaar terug in Waregem dat was wa? Maar we mogen zeggen dat dit toch al niet meer bestaande was in 2007?
Mogmaals toeschouwers horen niet thuis in die zone!
Inderdaad door het rampzalige weer in Wetteren was dat een onvoorziene factor, maar daar is aan gewerkt voor dit jaar, en het ziet er trouwens naar uit dat het goed weer wordt zondag!

tomke dat was juist het pobleem in 2006 in Waregem 157 ploegen in één race is om problemen vragen!

De zus van Nico Eechout is ook nog op zoek naar een partner heb ik horen zeggen en misshien bij de pervelo's is er nog een madam om met samen te fietsen! Blanco t-shirts hé?

Indien jullie nog vragen hebben laat gerust komen!
We houden zoveel mogelijk rekening met positief bedoelde opmerkingen!!!
Queef
Mountainbiker

Post by Queef »

Waar gaat de opbrengst van dit evenement naartoe? Opnieuw naar het Kinderkankerfonds zoals in 2007? (Vind hierover niets terug op de website)

Ik kom waarschijnlijk aan de start zondag. :P
Kenzo
Mountainbiker

Post by Kenzo »

Queef wrote:Opnieuw naar het Kinderkankerfonds zoals in 2007?
Wist ik niet. In dat geval, schrap maar al mijn opmerkingen over inschrijvingsgeld...

mvg

K.
Queef
Mountainbiker

Post by Queef »

Kenzo wrote:
Wist ik niet. In dat geval, schrap maar al mijn opmerkingen over inschrijvingsgeld...

mvg

K.
Ik heb me geïnformeerd en dit jaar gaat de opbrengst niet naar het Kinderkankerfonds.
Dat zou ik een leuke plus gevonden hebben - dan betaal je het inschrijvingsgeld met wat meer plezier - maar het evenement op zich is er niet minder leuk om natuurlijk.

Ik kijk er naar uit.
kristof bruyneel
Mountainbiker

Post by kristof bruyneel »

het niet samenwerken met kinderkankerfond is te danken aan de heer Museeuw.

Er zijn contacten met Marc Herremans voor zijn foundation!
Redbullbiker
Mountainbiker

Post by Redbullbiker »

Emperor of the Mud wrote:zou dat lukken met Schwalbe Big Apple banden? of toch maar de MTB- zomerbandekes?

Ik rij (bij droog weer)met men strandbanden slicks.
Redbullbiker
Mountainbiker

Post by Redbullbiker »

Queef wrote:
Kenzo wrote:

mvg

K.
Ik heb me geïnformeerd en dit jaar gaat de opbrengst niet naar het Kinderkankerfonds.
Dat zou ik een leuke plus gevonden hebben - dan betaal je het inschrijvingsgeld met wat meer plezier - maar het evenement op zich is er niet minder leuk om natuurlijk.

Ik kijk er naar uit.
is altijd leuk als je met de mtb veel fun beleefd enzeker de ctc is iets aparts en heel tof,iets nieuws uit de grond stampen vraagt heel veel werk en maanden voorbereiding,ik kan er van meespreken ook vroeger jaren geholpen op concerten enz.Maar als je kan luisteren kan je uit bepaalde punten veel verbetering aanbrengen.
Dit vind ik ook wel beetje over dat de competitie rijders met grote geld lopen waarom niet wat meer natura prijzen verdelen onder de recreanten?Prijs zoals nu ludiekste ploeg,oudste deelnemers,eerste 5plaatsen enz.en ieder team een mooi aandenken geven,iedereen is dan content :-)
Veel uithoudingswedstrijden met de Mtb geven alle teams mooie natura prijs.
Queef
Mountainbiker

Post by Queef »

't was dik in orde :P

Hartelijk dank aan de mountainbiker die mij een aquarius cadeau deed aan de wissel, ik overdrijf niet eens fel wanneer ik zeg dat je m'n leven gered hebt. =D>
Jammergenoeg veel tijd verloren door een lekke band van m'n compagnon, maar we hebben ons toch ferm geamuseerd!
stovie
Mountainbiker

Post by stovie »

Ik heb hier voor het eerst in mijn leven in competitie gereden, mijne maat wilde per se tussen de echte starten #-o Ik moet zeggen dat het mij zeer goed is meegevallen: tof parcours, toffe sfeer en enorm veel bijgeleerd al doende! Je kan zeggen dat het geen echte MTB is, en geforceerd, maar al bij al toch echt goed gedaan en een ervaring rijker. We doen zeker mee in Waregem en de volgende maanden ga ik trainen om over diene waterbak te springen!
Over de uitslag ga ik niet uitweiden maar we zitten toch in de eerste 10 :lol: Er was wel veel discussie over de uitslag en ook onze chip heeft 3 toeren niet getekend, maar dat zou aan de positie niets veranderen ...

C.
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

Iemand die een verslagje + foto wil zien van een stukje parcours kan terecht op onze teamwebsite: http://waaslandmountainbiketeam.be/
Post Reply