04 / 05 / 2008 - Zoutleeuw

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
it's me !
Mountainbiker

Post by it's me ! »

Terug van een (voor mij) loodzware rit. Van de eerste km liep het voor geen meter. Hoge hartslag en moeite om er tempo in te houden.

Na 40km ontdekt dat een zuiger van mijn voorrem bleef hangen. #-o
Dus de hele rit met mijn rem half dicht gereden. :roll:

Zuiger terug proberen te duwen maar het mocht niet baten...

Uit koppigheid de 65 toch uitgereden, voelt wel aan alsof ik er een zware ardennenrit heb opzitten. :-D

Mooie omgeving, snel parcour normaal gezien..

Lekkere Leffe!
Last edited by it's me ! on Sun 04 May 2008 21:30, edited 1 time in total.
Hans B
Mountainbiker

Post by Hans B »

Deze Oost-Brabantse toertocht in eigen heimat heeft me aangenaam verrast. De organisatoren zijn erin geslaagd om zowat de helft nieuwe paden aan te bieden, waaronder een paar heerlijke single-tracks. Daar waar de vorige jaren het BLOSO-parcours bijna geheel werd gevolgd (eigenlijk heeft BLOSO het parcours van deze organisatie gepikt) werd daar nu, vooral in de eerste 40km helemaal van afgeweken. Er werd gekozen om nog meer richting Ransberg, Miskom en Kortenaken te toeren en dit bleek een juiste zet te zijn.
Op de 65 (die er 62 bleken te zijn) was er zeer weinig volk (ik was wel pas omstreeks 9u45 vertrokken), maar dat maakte de pret er niet minder om. De afwezigen hadden ongelijk. Aan de aankomst bleken er 530 vertrekkers te zijn, te weinig voor een dergelijke tocht, maar ik vermoed dat dit een beetje de prijs is die de organisatie moet betalen om een 2-tal jaar het BLOSO-parcours als TT te rijden. Hopelijk komen de mensen volgend jaar terug; er wordt blijkbaar alvast gezocht naar nog nieuwe stukjes, iets wat je natuurlijk alleen maar kan toejuichen.
Uiteindelijk dus 62km en 510hm, jaja, diegenen die dachten dat dit vlak was hebben het grondig fout. 1 opmerking misschien : een kleine extra drankbevoorrading voor de 65 na een km of 45-50 was misschien nuttig geweest; nu was het van de 2de bev tot aan de aankomst nog zo'n 30 km en zeker met dit weer zou een extra drankje welkom zijn.
Toch een dikke pluim aan de organisatie !

Hans
witte 555
Mountainbiker

Post by witte 555 »

voor mij was het ook een heerlijke maar zware tocht,alles was perfect!!!
ben jammer genoeg na een kilometer of 7 al platgereden maar dat was snel verholpen.
ik had voor de 65km gekozen en daar toch een dikke drie uur over gedaan :oops:
gelukkig dat er een charmante dame aan het zwaaien was op de eerste bevoorading anders was ik er voorbij gereden zonder iets gemerkt te hebben =D>
een dikke proficiat aan de parkoerbouwers :wink:
ik ben zelf uit de streek en elk mooi stuk is benut geweest,volgend jaar kom ik zeker terug!!!
ct
Mountainbiker

Post by ct »

Mijn maat en ik waren er ook bij. Ruime goed aangeduide parking. Hadden voor de 45km gekozen die er inderdaad 42,92 bleken te zijn. Niet supersnel maar dat lag aan mij :oops: 18,5 gemid en 2:24:09 sec. Alleszins geen seconde spijt van gehad! De eerste kilomters waren zwaar daar het feestje van mijn dochter haar verjaardag en vooral de rode wijn nog doorwoog :oops: Na de eerste paar kilometer dan toch goede ritme gevonden en er volop tegen aan 8) Buiten een pijl die weggehaald was door grapjassen :evil: maar waar gelukkig een paar bikers aan het wachten waren om de andere juist te sturen =D> was het parcour zeer goed aangeduid en was de weg zonder probleem te volgen. De bevoorrading stond juist na een bocht en kon iets beter aangeduid zijn maar ja dit is mss voor rekening mee te houden. Voorts paar prachtige landschappen tegengekomen en wat een frisse bloesemgeur op sommige stukken. Geen echte kuitenbijters "killers" op de 42km wel een paar klimmen. Geen verwijt integendeel het was een mooi uitgebalanceerd parcour langs mooie stukken en vooral veel boomgaarden, ma ja we zitten in het hageland hé :-) Dus een puike organisatie =D> en weeral eens een prachtige zondagmorgen...Op naar de volgende...
NbD
Mountainbiker

Post by NbD »

Vandaag de 50km gedaan in m'n ééntje...alléé een kleine 49 stonden er op de teller. Parcour was ok buiten de scherpe eternit platen die hier en daar op de veldwegen terug te vinden waren; wegwijzers waren dik ok; bevoorrading had ik te laat gezien dus ff moeten terugdraaien. De bevoorrading lag voor de 50km al op 13km van de start dacht ik wat toch een beetje vroeg was... mocht gerust op 35km nog een extra bevoorradingske geweest zijn zeker bij dit warme weer...
Afspuitstand was ook ok... veel druk op het water daar in Zoutleeuw :-D
Waarschijnlijk tot volgend jaar!
Pukkie
Mountainbiker

Post by Pukkie »

NbD wrote: De bevoorrading lag voor de 50km al op 13km van de start dacht ik wat toch een beetje vroeg was...
Beste NbD,

Dat is vreemd. Zaterdagnamiddag nog alles opgemeten met een 7-tal man. Bevoorrading voor 45-50 op ~20-21km hadden we gemeten.

Bevoorradingen kwamen inderdaad wat vroeg door de grote parcours wijzingen. Wordt volgend jaar verholpen...

Groeten
Nazgul
Mountainbiker
Location: TREK Superfly Elite 29", winterbike TREK X-Caliber 29""

Post by Nazgul »

Pukkie wrote:
NbD wrote: De bevoorrading lag voor de 50km al op 13km van de start dacht ik wat toch een beetje vroeg was...
Beste NbD,

Dat is vreemd. Zaterdagnamiddag nog alles opgemeten met een 7-tal man. Bevoorrading voor 45-50 op ~20-21km hadden we gemeten.

Bevoorradingen kwamen inderdaad wat vroeg door de grote parcours wijzingen. Wordt volgend jaar verholpen...

Groeten
Op de 65 lag bev. 1 op een goeie 18km en bev. 2 op 32km :-?
Pukkie
Mountainbiker

Post by Pukkie »

Nazgul wrote:
Pukkie wrote:
Beste NbD,

Groeten
Kwestie van het Leffe-verbruik bij aankomst een beetje te stimuleren. :lol:
2de bevoorading op de 65km kwam inderdaad beetje vroeg (onze meting: 34.4 km). Plaats was al lang geleden besproken en konden we moeilijk nog wijzigen.
Nazgul
Mountainbiker
Location: TREK Superfly Elite 29", winterbike TREK X-Caliber 29""

Post by Nazgul »

Pukkie wrote:
Nazgul wrote:
Pukkie wrote: Beste NbD,

Groeten
Kwestie van het Leffe-verbruik bij aankomst een beetje te stimuleren. :lol:
2de bevoorading op de 65km kwam inderdaad beetje vroeg (onze meting: 34.4 km). Plaats was al lang geleden besproken en konden we moeilijk nog wijzigen.
geen kritiek enkel info :wink:
Fons Moors
Mountainbiker
Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Post by Fons Moors »

fietste en filmde de 65 km TT te Zoutleeuw - Film deel 1 staat op het net

Image
Image
Post Reply