Scalpel 2008 Carbon BBQ BikeSport / Pro Bike

Hier kunnen de gewichtsworstjes (weightweenies) terecht voor hun vragen, opmerking of ideeën met betrekking tot onderdelen en bikes.
Putteke
Mountainbiker

Post by Putteke »

Met Fast Fredjes krijg je er meer af hoor. :wink:
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Putteke wrote:Met Fast Fredjes krijg je er meer af hoor. :wink:
Tja, en dan 20 binnenbanden moeten meesleuren zekers...? :P
BikeSport.be
Mountainbiker
Location: Liteville 301 - Scott Spark LTD en nu dus ook Scalpel 08 Carbon BBQ

Re: Scalpel

Post by BikeSport.be »

Herder Steven wrote:
BikeSport.be wrote:Wij kunnen uw normale vork tunen. Geen probleem met stijfheid. Prijs 239 euro.
Komt die voor die prijs ook in een een nieuw kleurtje, namelijk die witte bestickering? Loop al een tijdje met het idee om een 88+ tuning op mn vork te laten doen. Binnen twee maanden gebruik ik mn Taurine een jaar. Het zou ideaal zijn om het te laten samenvallen met het eerste 'groot' onderhoud van de vork...
Als ik er tevreden van ben, krijgt de Rush volgend jaar ook zo een kuurtje cadeau...
Stickers zijn inbegrepen bij de tuning.
Bulkie
Mountainbiker

Post by Bulkie »

BikeSport.be wrote:Ken,

...

BTW je gaat me toch niet vertellen dat die A2Z naven kunnen opwegen tegen DT naven?

...

Dat zou inderdaad heel straf zijn, die DT 190's wil ik ook wel! Onlangs nog iemand gehoord en die maakte vergelijkingen over rolweerstand van een DT 190 op de MTB tov een koersfiets met "gewone" naven, ongeloofelijk!

...

De fiets is echt wel maf, 8,6 kg voor een fully??? In L dan nog wel? Waauw... Straks komt Christophe Sauser komt hem nog kopen!

Ken
RvBerkel
Mountainbiker

Post by RvBerkel »

mooi bike als mijn bike end mei klaar is dan zal die onder 8.5kg komen ook met DT-Swiss XRC 1250
C-DALE
Mountainbiker
Location: Cannondale Taurine 2007/8.2kg + Cannondale Tesoro 2010/8.7kg

Post by C-DALE »

Heb het zaterdag aan Kristof gevraagd voor die "lichte" boot, wilde hem niet op mijn Taurine steken ivm garantie [-X
Is meer als showmodel :wink:
Moet als ik in de regen rij (wat zeer zeldzaam is bij mij) al spanbandjes van m'n boot lossen voor het eventuele water eruit te laten (en heeft al effectief water ingezeten #-o )
BikeSport.be
Mountainbiker
Location: Liteville 301 - Scott Spark LTD en nu dus ook Scalpel 08 Carbon BBQ

Scalpel

Post by BikeSport.be »

We hebben nog wat gesleuteld:

Wielen: nu No Tubes Aero met Soul Kozak voor en DT 240 S achter (wordt Tune naaf) en de baanbanden (Furious Fred).

NIEUW GEWICHT: 8.160 gr. inclusief pedalen :bounce:

De lefty werkt, maar het kan inderdaad een probleem zijn qua garantie. Dat zijn twee verschillende zaken.

Nog te veranderen: Stuur naar Easton EC90, Wielen en remmen naar marta SL.

Wie wil kan hem nog dit weekend komen bekijken op ons testweekend in Asse. (Brusselsesteenweg 141)

Foto's volgen later.
the sentinel
Mountainbiker

Post by the sentinel »

Waarom geen Formula Oro Puro voor de remmen, zijn volgens mij exclusiver en nog iets lichter...
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

De fiets is perfect berijdbaar. De schijven houden het perfect uit bij droog weer en de cassette zijn wij momenteel goed aan het testen. Na enkele 100den kilometers geen enkel probleem.
I rest my case. Ook wat de shockboot betreft.
Waar jij het over hebt is geenszins normaal mtb-gebruik.
Wat niet wegneemt dat dit een mooi stukje WW-tunewerk blijft. Kan de crank niet ook lichter btw?
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Ik heb gevraagd naar zo een tuning van de Lefty naar 1098 gr, maar is mij afgeraden, dit omwille van de hoge onderhoudskosten. Wordt dan ook gewoonweg nog niet geleverd aan klanten. Die lichte Lefty is immers zeer onderhoudsgevoelig: 1 rit(je) = binnen voor onderhoud (ideaal voor competitie, maar aangezien ik totaal niet competitief ben...)!!! Men is trouwens ook nog op zoek naar een lichtere beschermkous.
Ga waarschijnlijk voor de tuning naar 1175 gr, juist de bestickering mogen ze er aflaten. Zie liever de carbon. Binnen een aantal weken doe ik mn Taurine binnen. Ben benieuwd naar het verschil. Als ik het ok vind, krijgt de Rush ook zo een kuur cadeau.
Post Reply