je heb ze toch wel in geremt ?El Baelos wrote:Hoe zit het bij de andere Scale 60-eigenaars met de remmen?
Tot nu toe was dat al één van de dingen waar ik het minst tevreden over was (in vergelijking met de V-brakes op de fietsen van mijn vrienden), maar daarnet liept het wel de spuigaten uit.
Ben 70 km gaan MTB-en in de regen, en de remkracht was echt veel minder.
Tegen het einde werd het echt levensgevaarlijk, om tijdig stil te staan voor een rood licht moest ik met mijn voeten remmen.
Die remblokjes zijn in die éne rit helemaal weggesleten. Ze zijn zo schuin weggesleten, dus bovenaan de blokken zijn ze nog vrij dik, maar onderaan zit er niks meer op.
Iemand een goede tip voor nieuwe remblokjes?
Scott Scale '08 (rigid p. 16)
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
- RvBerkel
- Mountainbiker
De remblokken hebben er momenteel een 800 km op de baan opzitten en een 300-tal km off-road.
Moet wel zeggen dat de remmen van in het begin al veel beter werkten op m'n setje baanwielen dan op m'n MTB-wielen. Bij de MTB-wielen moet ik echt veel harder knijpen voor vertraging.
Ik heb er net een remblokje af gehaald. Is echt compleet weggesleten met zo heel fijne streepjes erin. Zou dat van het schuren in de modder kunnen komen?
Moet wel zeggen dat de remmen van in het begin al veel beter werkten op m'n setje baanwielen dan op m'n MTB-wielen. Bij de MTB-wielen moet ik echt veel harder knijpen voor vertraging.
Ik heb er net een remblokje af gehaald. Is echt compleet weggesleten met zo heel fijne streepjes erin. Zou dat van het schuren in de modder kunnen komen?
Ondertussen zijn de originele remblokken vervangen door Tectonic Kool-Stops, que slijtage en remkracht al een hele verbetering.
Met het paasweekend in de Ardennen toch moeten ondervinden dat de standaard Avid SD 3's zwaar moeten onderdoen voor de v-brakes van m'n bike-maats.
Daarom vandaag bij den Duits de volgende upgrades besteld:
-Avid SD 7 setje:

-XTR-remkabels
En terwijl we toch aan het bestellen waren:
-Shimano PDM-770 XT-pedalen

Met het paasweekend in de Ardennen toch moeten ondervinden dat de standaard Avid SD 3's zwaar moeten onderdoen voor de v-brakes van m'n bike-maats.
-Avid SD 7 setje:

-XTR-remkabels

- Guido Beeck
- Mountainbiker
Post by Guido Beeck »
Is da geen danske? :)El Baelos wrote:Ondertussen zijn de originele remblokken vervangen door Tectonic Kool-Stops, que slijtage en remkracht al een hele verbetering.
-Avid SD 7 setje:
-XTR-remkabels
- MTB-Tibi
- Mountainbiker
- Location: Sportivo full xt group/Trek 6500/Orbea Opal Carbon/Scatto Black Hawk
ja, een soort frans nieuw (vind ik wat belachelijk) danskeGuido Beeck wrote:Is da geen danske? :)El Baelos wrote:Ondertussen zijn de originele remblokken vervangen door Tectonic Kool-Stops, que slijtage en remkracht al een hele verbetering.
-Avid SD 7 setje:
-XTR-remkabels
voor degene die niet mee zijn:
nu terug ontopic, die kool-stops zijn een hele verbetering, deze heb ik op mijn racefiets en werken enorm! kzal dan misschien eens een foto'tje plaatsen
Ondertussen een nieuwe upgrade:
standaard wielset vervangen door een setje Mavic Crosstrails.
Momenteel zit enkel het nieuwe voorwiel er al op (voor het achterwiel moet ik nog aan gerief voor het demonteren van de cassette zien te raken), maar je merkt duidelijk al een verschil in stuurgedrag vooraan.

standaard wielset vervangen door een setje Mavic Crosstrails.
Momenteel zit enkel het nieuwe voorwiel er al op (voor het achterwiel moet ik nog aan gerief voor het demonteren van de cassette zien te raken), maar je merkt duidelijk al een verschil in stuurgedrag vooraan.