Carbotech voorvorken

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Griffon
Mountainbiker

Post by Griffon »

Ik ben van plan om zo'n axima vork te kopen, nu is deze met 2 verschillende inbouwhoogtes te verkrijgen, 425mm en 445mm.

momenteel heb ik een Marzocchi Marathon Race vork met volgens hun website 459mm inbouwhoogte, mijn frame is gemaakt voor een vork met veerweg 80mm.

welk van de 2 modellen kan ik nu best nemen?, ik lees overal dat de 425mm ter vervanging is van een vork met 80mm veerweg maar mijn huidige inbouwhoogte komt dichter bij de 445mm versie.
Oxygen
Mountainbiker
Location: Moozes Avalanche 29'er // Moozes Boast Cross // Tita 26'er

Post by Oxygen »

Ik had een Rock Shox vork met 80 mm veerweg, en nu een Carbotech van 445 mm, en de geometrie van mijn fiets is net hetzelfde gebleven...
g6reke
Mountainbiker

Post by g6reke »

Griffon wrote:Ik ben van plan om zo'n axima vork te kopen, nu is deze met 2 verschillende inbouwhoogtes te verkrijgen, 425mm en 445mm.

momenteel heb ik een Marzocchi Marathon Race vork met volgens hun website 459mm inbouwhoogte, mijn frame is gemaakt voor een vork met veerweg 80mm.

welk van de 2 modellen kan ik nu best nemen?, ik lees overal dat de 425mm ter vervanging is van een vork met 80mm veerweg maar mijn huidige inbouwhoogte komt dichter bij de 445mm versie.
In u geval zou ik 445mm nemen.

Bij mij lag het geval anders,63mm veerweg en inbouwhoogte van 43cm.
Vandaar dat ik 425mm moest steken.(nog altijd niet gebeurd :oops: )
gc3
Mountainbiker

Post by gc3 »

ik ben van plan een carbotech vork te halen alleen weet ik niet goed 425 of 445mm ... Nu staat er een rs recon op met 100mm veerweg op.
Persoonlijk zie ik liever dat de voorkant wat lager komt, maar niet al comfort erdoor onder gaat. Welke raden jullie mij aan?
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

gc3 wrote:ik ben van plan een carbotech vork te halen alleen weet ik niet goed 425 of 445mm ... Nu staat er een rs recon op met 100mm veerweg op.
Persoonlijk zie ik liever dat de voorkant wat lager komt, maar niet al comfort erdoor onder gaat. Welke raden jullie mij aan?
Een Reba.
gc3
Mountainbiker

Post by gc3 »

El Perro Diablo wrote:
gc3 wrote:ik ben van plan een carbotech vork te halen alleen weet ik niet goed 425 of 445mm ... Nu staat er een rs recon op met 100mm veerweg op.
Een Reba.
kwa zithouding...
El Perro Diablo
Mountainbiker

Uw zithouding dien je oa aan te passen met je stuurpen/spacers, het is een zéééér slecht idee van dit met je fork te doen, uw balhoofdshoek en naloop gaan hierdoor zo erg veranderen dat je fiets spastische neigingen gaat krijgen en je met je mooie gezichtje op de boom onderaan de 1ste afdaling gaat plakken.
Elke wedstrijdrijder weet ondertussen dat "snel" sturen enkel leuk is bij een testje op de parking, niet in het veld.
Als je graag "sportief" wil zitten, draai gewoon je stuurpen negatief.

Een vaste vork dient evenlang te zijn (1-1.5cm korter) mag als een verende vork met de sag afgetrokken.

Voordat iemand nu begint te roepen dat hij dit of dat heeft en het "gaat", zonder zadel rijden gaat ook.
gc3
Mountainbiker

Post by gc3 »

El Perro Diablo wrote:Uw zithouding dien je oa aan te passen met je stuurpen/spacers, het is een zéééér slecht idee van dit met je fork te doen, uw balhoofdshoek en naloop gaan hierdoor zo erg veranderen dat je fiets spastische neigingen gaat krijgen en je met je mooie gezichtje op de boom onderaan de 1ste afdaling gaat plakken.
Elke wedstrijdrijder weet ondertussen dat "snel" sturen enkel leuk is bij een testje op de parking, niet in het veld.
Als je graag "sportief" wil zitten, draai gewoon je stuurpen negatief.

Een vaste vork dient evenlang te zijn (1-1.5cm korter) mag als een verende vork met de sag afgetrokken.

Voordat iemand nu begint te roepen dat hij dit of dat heeft en het "gaat", zonder zadel rijden gaat ook.
Ok dank u wel :-)
endorfin
Mountainbiker

Post by endorfin »

Ik heb ne fox en ne carbotech en
In de zomer is ne carbotech toch heerlijk, ge ziet het carbon trillen, filtert redelijk goed. Alles blijft het ne vaste vork.
El Perro Diablo
Mountainbiker

De meesten gebruiken een vaste in de winter om hun verende te sparen!!!
Post Reply