06/01/08 Beverlo-Korspel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Ghostrider 1
Mountainbiker

Post by Ghostrider 1 »

Goed geamuzeerd vandaag sommige stukken waren zeer vettig maar voor de rest alles prima in orde zeer goed gepijld,goede bevoorrading en water genoegd om de bike af te spuiten. =D> =D> Maar dan een ijskoude douche is minder aangenaam #-o :( Maar komen volgend jaar zeker terug
:lol:

De wringers Neeroeteren

TT 17.02.2008
Timberwolve
Mountainbiker

Post by Timberwolve »

fantastisch parcours met ferme technische stukken, veel afwisseling =D>

en wat een massa volk, dit gaf in 't begin de nodige opstoppingen, maar ja niks aan te doen hé :lol:

er waren toch maar weinig stukjes waar ge niet boven geraakte :lol:

en sommige stoorden zich serieus aan de modder, maar ik heb niet liever :bounce:

c u next year :-D
Edlisjas
Mountainbiker

Post by Edlisjas »

Ook terug van Beverlo, was de bedoeling om de 48 km te rijden maar na de bevoorrading blijkbaar de verkeerde toer genomen en maar 28 op de teller :( . Ik vond dat het niet goed stond aangeduid want nergens een plaatje met 48 km zien staan... Er waren er nog aan de afspuitpost die vanaf de bevoorrading de verkeerde route hebben gevolgd.... Zal ook wel aan ons liggen maar heel erg duidelijk vond ik het toch niet. Voor de rest fijne tocht, allé dat stukske dat wij gereden hebben toch :-?
Edlisjas
Mountainbiker

Post by Edlisjas »

Oh ja, toch één voordeel aan die verkorte route... wij hadden geen warm maar heet water!! :lol:
koenvgn
Mountainbiker
Location: Rocky mountain element 999 RSL 2014 - Specialized marathon carbon 29' 2013

Bedankt allemaal!

Post by koenvgn »

Bedankt aan alle 1160 bikers die de modder hebben getrotseerd vandaag! Graag zo veel mogelijk reacties (positief en negatief) zodat we hiermee naar volgend jaar toe rekening kunnen houden.
De koude douches hadden een menselijke oorzaak. De verwarmingsketel springt niet automatisch af daar zodat we telkens de ketel handmatig moesten afzetten als het water warm genoeg was (of te heet werd) en omgekeerd. En laat nu net dit laatste niet gebeurd zijn gedurende een paar uren zodat er verschillende mensen zonder warm water zaten waarvoor onze excuses. De aanduiding van de 3 verschillende afstanden zullen we bekijken om dit volgend jaar (nog) zichtbaarder te maken.

Spijtig genoeg hadden we zelf niet genoeg manschappen voor handen om actiefoto's te maken, maar ik heb Fons Moors zien rondrijden dus misschien binnenkort misschien op zijn site (http://www.fonsmtb.be/) enkele actiebeelden.

Iemand de BB (bekende bikers) kunnen volgen? Ik heb ondermeer Kim Saenen en Gert Steegmans gespot of heb ik nog iemand gemist in de drukte.

Nogmaals bedankt voor de grote opkomst en hopelijk allemaal tot volgend jaar!!!
=D> =D> =D> =D> =D>
jerwain
Mountainbiker

Post by jerwain »

Edlisjas wrote:Ook terug van Beverlo, was de bedoeling om de 48 km te rijden maar na de bevoorrading blijkbaar de verkeerde toer genomen en maar 28 op de teller :( . Ik vond dat het niet goed stond aangeduid want nergens een plaatje met 48 km zien staan... Er waren er nog aan de afspuitpost die vanaf de bevoorrading de verkeerde route hebben gevolgd.... Zal ook wel aan ons liggen maar heel erg duidelijk vond ik het toch niet. Voor de rest fijne tocht, allé dat stukske dat wij gereden hebben toch :-?
vandaag ook geweest, de 48 gedaan, mooie tocht! Op de klitsberg in paal (enkel in deel van 48km) waren toch wel enkele klimmekes waar niet naar boven te rijden was door de modder
Edlisjas wrote:Ook terug van Beverlo, was de bedoeling om de 48 km te rijden maar na de bevoorrading blijkbaar de verkeerde toer genomen en maar 28 op de teller :( . Ik vond dat het niet goed stond aangeduid want nergens een plaatje met 48 km zien staan... Er waren er nog aan de afspuitpost die vanaf de bevoorrading de verkeerde route hebben gevolgd.... Zal ook wel aan ons liggen maar heel erg duidelijk vond ik het toch niet. Voor de rest fijne tocht, allé dat stukske dat wij gereden hebben toch :-?
De splitsing was meteen na de bevoorrading, stond een groot bord met erop 25 - 30 en een pijl rechtdoor en 48 met een pijl naar rechts, als je dan rechts was ingedraaid na 20m nog een bord met 48km op.
Maar ik begrijp als je het niet gezien hebt, kan altijd gebeuren eh
Point7
Mountainbiker

Post by Point7 »

Amai...ik heb afgezien op de toer van 48km. Geen kracht in de benen nog voor halfweg. Zelden meegemaakt. :( :( (misschien opkomende ziekte ?)

De singletracks en technische stukken hadden een hoog fun gehalte. Af en toe enkele km asfalt om naar de volgende stroken singletracks te rijden. Ik ben ook verschoten dat er toch wel wat hoogtemeters te rapen zijn in die streek. Sommige beklimmingen waren zeer moeilijk en voor mij onmogelijk omdat de ondergrond steeds vettiger werd door de vele bikers.

Af en toe goed ploeteren in de modder en vooral moppen mos/gras dat overal tussen de remmen bleef steken.

De bevoorrading was in orde en ik heb geluk gehad bij de splitsing naar 48km want ik was ook al voorbij totdat ik enkele bikers achter mij hoorde roepen dat er een splitsing was.

Fons heb ik tegengekomen aan de beruchte vettige strook waar er al eens eentje in de beek durft vallen. Ik ben die strook tot mijn eigen verbazing goed doorgekomen. Ik ben wel later op het parcours tegen de vlakte gegaan door het wegschuiven in de modder. Gelukkig was het een zachte (modder)landing.

Ik ben blij dat ik de tochten hier vlakbij in de buurt (Herentals en Oostmalle) niet gedaan heb. Ik heb weer een totaal nieuw parcours kunnen rijden.
Fons Moors
Mountainbiker
Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine

Re: Bedankt allemaal!

Post by Fons Moors »

Iemand de BB (bekende bikers) kunnen volgen? Ik heb ondermeer Kim Saenen gespot
Ik ook. Hieronder kan je hara achterkant zien.
Voor hare voorkant te zien moet je meer moeite doen...staat op de andere fotokes. zie op hp.

Image
S-dude
Mountainbiker

Post by S-dude »

Vandaag ook de 48km gedaan en vond het bijzonder plezant. Heel veel off-road met pakken singletracks. Oké, het was modderig, maar dat maakte het des te technischer. Al bij al viel het nog wel mee. De bepijling, was soms ietske onduidelijk en de bevoorrading was voldoende. Het enigste waar ik me mateloos aan geërgerd heb is net zoals de vorige tt in helchteren, ons damesduo op de cannondale tandem. Het is een prachtige fiets en beide dames kunnen goed fietsen, maar op singletracks is da ding alles behalve wendbaar waardoor er massa's file ontstaan. Enfin, ze zullen hopelijk niet elke week voor mij rijden hé :-).

Bedankt aan de sympathieke gasten van de fietsbewaking die onze fietsen met man en macht als laatsten hebben bijgestaan.
Point7
Mountainbiker

Re: Bedankt allemaal!

Post by Point7 »

Fons Moors wrote:Iemand de BB (bekende bikers) kunnen volgen? Ik heb ondermeer Kim Saenen gespot
Ik ook. Hieronder kan je hara achterkant zien.
Voor hare voorkant te zien moet je meer moeite doen...staat op de andere fotokes. zie op hp.
Aha...is dat die Kim.
Ja die heb ik ook alleen vanachter gezien toen die mij voorbij kwam gevlamd. =D>
Post Reply