06/01/2008 Vossem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

Is dit de tocht die enkele jaren geleden nog begin december werd ingericht ?
Dan heb ik hier nog het verslag van 2 jaar geleden :wink:
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Als het zondag droog blijft kan het wel zijn dat ik deze ook kom rijden.
Ik heb hier eens een tocht in Februari en in Augustus komen rijden, toen ingericht door de Greunsjotters
Is een mooie tocht met flink wat hoogtemeters.
Voervallei Voske
Mountainbiker

Post by Voervallei Voske »

beireke wrote:Welke ondergrond is het in die streek? Ik wil dermee zeggen...als het nog veel regent wordt het dan ploeteren of is het nog berijdbaar :roll:

Wij hebben het parcours al afgelegd nadat het enkele dagen had geregend en het bleef berijdbaar. Natuurlijk aan modderspatten zal je dan niet ontsnappen.
beireke
Mountainbiker

Post by beireke »

Ik hou wel van wat modder dus das geen probleem... grote kans dat ik toch naar Vossem kom ipv Londerzeel =D>
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

beireke wrote:Ik hou wel van wat modder dus das geen probleem... grote kans dat ik toch naar Vossem kom ipv Londerzeel =D>
Je zal het u niet beklagen,is schoonder als londerzeel. Heb ze beiden al gereden wel londerzeel in de zomer. Londerzeel is zeker mooi maar hier hebben ze geluk met de omgeving. 2man van deiremonne dan aanwezig =D>
W817
Mountainbiker

Post by W817 »

Daarnet even de routekaart bekeken en wat me al vlug opviel is dat je makkelijk rood/groen en blauw kan combineren. =D> Ik opteer omdat de conditie nu wat minder is na die drukke kerstdagen voor de 36 km."groen dus" :oops: Maar toch wou ik graag wat hoogtemeters inbouwen, en dit kan ik dus doen door het Margijsbos mee in te duiken. Wat is het doel om net voor het Margijsbos de drie routes op te splitsen, want heel veel snij je daar niet af... Is dit misschien een echt technisch stuk voor durvers ?
In ieder geval kom ik af voor deze hopelijke leuke tourtocht.
viteske
Mountainbiker

Post by viteske »

Zal er ook bij zijn. Niet zo ver van hier in Sterrebeek, dit wordt een thuismatch voor mij...
Voervallei Voske
Mountainbiker

Post by Voervallei Voske »

Splitsen voor het Margijsbos is gedaan om de mensen van de 25 en 36 km wat hoogtemeters te besparen.
Vooral de helling naar het Margijsbos kan, als het er heel slecht bijligt, onze eigen "Montée Impossible" genoemd worden.
Dat wordt gevolgd door een redelijk technische afdaling, dan terug een klimmetje en uiteindelijk afdalen naar de Ijse toe.
Terwijl de mannen van de 25 en 36 km het Margijsbos omzeilen door de Ijse te volgen.

Onze beste wensen aan iedereen vanwege Voervallei Vossem, op een gezond en sportief 2008.
beireke
Mountainbiker

Post by beireke »

laagvlieger wrote:
beireke wrote:Ik hou wel van wat modder dus das geen probleem... grote kans dat ik toch naar Vossem kom ipv Londerzeel =D>
Je zal het u niet beklagen,is schoonder als londerzeel. Heb ze beiden al gereden wel londerzeel in de zomer. Londerzeel is zeker mooi maar hier hebben ze geluk met de omgeving. 2man van deiremonne dan aanwezig =D>
As mijne maat meekomt zen er drie van Deiremonne... Zijn de hellingen en afdalingen in de stijl van Asse?
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

soms nog iets zwaarder en stijler maar wel minder sporen :P er zijn wel technische afdalingen =D>
Post Reply