Wie heeft mtb route vann Borgloon al gereden ?
graag uw mening hier van dit parcour
groene pijltjes = route 19 km
Zwarte pijltjes = route 39 km
Borgloon
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Re: MTB ROUTE BLOSO BORGLOON
Ik heb op zondag 27.04 de 19 km route gedaan. Start aan de sporhallU6 biker wrote:Wie heeft mtb route vann Borgloon al gereden ?
graag uw mening hier van dit parcour
groene pijltjes = route 19 km
Zwarte pijltjes = route 39 km
en daar proberen een groen plaatje te vinden, wat niet evident was.
Onderweg de route ook verloren, er staan nog wel oude plaatjes maar
het was niet simpel te volgen, dan maar zo een toerke gemaakt zonder
paaltjes door de mooie bloesems . Misschien lag mijn geringe ervaring
om routes te volgen aan de basis van deze "flop" , maar ik had toch een fijne tocht op de teller(50km).
- Justin
- Mountainbiker
- Location: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004
Re: MTB ROUTE BLOSO BORGLOON
De pijltjes van de nieuwe routes zijn anders dan deze van bv. de route van Wellen. De nieuwe pijltjs staan bijna allemaal op paaltjes die schuin afgezaagd zijn van boven en los staan van enige bestaande 'constructie' (mooi uitgedrukt heZouf wrote: Onderweg de route ook verloren, er staan nog wel oude plaatjes maar
het was niet simpel te volgen...
- Justin
- Mountainbiker
- Location: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004
Vandaag samen met "The Level" een deel van de 39 km gedaan. Wegens tijdsgebrek echter niet het volledige parcours kunnen rijden. Ik moet wel zeggen dat "The Level" een serieus level haalde vandaag.
Zoals gezegd, wegens tijdsgebrek niet de volledige 39 km (38,5 om juist te zijn volgens de kaart) kunnen rijden.
We zijn vertrokken aan de officiële start, zijnde de sporthal van Borgloon. Wij kozen om 'rechtsom' te vertrekken. Zo reden we via Hoogveld, Jesseren, Topeinde, Zammelen, langs de Marmelbeek richting Waardeveld, Groot-Loon en Bommershoven. Vervolgens langs reservaat Zalenberg, Manshoven Bos, Haringsberg, Hendrieken, Kasteel Hulsberg tot Tien Bunders.
De eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat ons Duvelke/Bruine Grimbergen in taverne "De Baron" in Borgloon deels de oorzaak zijn van ons tijdsgebrek.
(Het moet zo lekker maar niet zijn !)
Overal is de afpijling perfect.
Enkel momenteel een beetje oppassen tussen Zammelen en Waardeveld (langs Marmelbeek), daar staan nogal grote plassen water / modder. Niet dat dat stoort op zich, maar dat water is "groen" (denk combinatie van meststoffen en sproeistoffen) en die boel heb ik liever niet... Kwestie van smaak natuurlijk.
Voor degenen die de TT's van Borgloon en Sint-Truiden rijden, gaan er zeker bekende stukken inzitten.
Zoals gezegd, wegens tijdsgebrek niet de volledige 39 km (38,5 om juist te zijn volgens de kaart) kunnen rijden.
We zijn vertrokken aan de officiële start, zijnde de sporthal van Borgloon. Wij kozen om 'rechtsom' te vertrekken. Zo reden we via Hoogveld, Jesseren, Topeinde, Zammelen, langs de Marmelbeek richting Waardeveld, Groot-Loon en Bommershoven. Vervolgens langs reservaat Zalenberg, Manshoven Bos, Haringsberg, Hendrieken, Kasteel Hulsberg tot Tien Bunders.
De eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat ons Duvelke/Bruine Grimbergen in taverne "De Baron" in Borgloon deels de oorzaak zijn van ons tijdsgebrek.
Overal is de afpijling perfect.
Enkel momenteel een beetje oppassen tussen Zammelen en Waardeveld (langs Marmelbeek), daar staan nogal grote plassen water / modder. Niet dat dat stoort op zich, maar dat water is "groen" (denk combinatie van meststoffen en sproeistoffen) en die boel heb ik liever niet... Kwestie van smaak natuurlijk.
Voor degenen die de TT's van Borgloon en Sint-Truiden rijden, gaan er zeker bekende stukken inzitten.
Vandaag de vaste route van Borgloon aan een test onderworpen.
Heel plezante route om eens te rijden.
Goed berijdbare wegen ( op één stuk na ), af en toe eens een klein klimmeke, en een perfecte bewegwijzering.
Foto's en een ruim verslag staan op onzer website.
http://www.mtb-freak.be
Heel plezante route om eens te rijden.
Goed berijdbare wegen ( op één stuk na ), af en toe eens een klein klimmeke, en een perfecte bewegwijzering.
Foto's en een ruim verslag staan op onzer website.
http://www.mtb-freak.be
-
bakkertje64
- Mountainbiker
Post by bakkertje64 »
ben vandaag ook in Borgloon geweest,er zaten inderdaad zware stukken in ,vooral het bergje aan de beek,hoe geraak je daar in godsnaam heelhuids door zonder in de beek te tuimelen,het was daar zéér vettig en ik ben dan ook afgestapt
wel stonden hier de paaltjes zéér duidelijk aangegeven,geen last gehad van verloren rijden
wel stonden hier de paaltjes zéér duidelijk aangegeven,geen last gehad van verloren rijden