Voor +1700 koop je elk jaar een deftige nieuwe fiets, volledig XT afgemonteerd. Misschien iets om eens over na te denken, je rijdt dan elk jaar met een splinternieuwe fiets, en je kan nog een kleinigheid krijgen voor je "oude" op te lappen fiets.
MTB is een dure hobby voor jou blijkbaar.
Greetz
Pike
mijn rekening dit jaar
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- pikethebike jr
- Mountainbiker
Bij Compressor bike:
XTR casette: 99.99 euro
http://www.kompressor-bike.com/cassette ... p-248.html
XTR ketting : 16.28 euro
http://www.kompressor-bike.com/chaine-s ... p-182.html
Zoals je ziet kan je dus héél veel geld besparen als je via het net besteld.
En als je zelf een beetje handig bent, kan je vlug alles zelf vervangen.
Maar de prijzen die jij daar opgeeft, zijn wel verschrikkelijk duur.
Moest ik zo een rekening krijgen, dan mag hij de stukken er opnieuw afdoen en ze houden ze.
Zou inderdaad toch eens vragen hoe het komt dat zijn prijzen zo hoog zijn.

XTR casette: 99.99 euro
http://www.kompressor-bike.com/cassette ... p-248.html
XTR ketting : 16.28 euro
http://www.kompressor-bike.com/chaine-s ... p-182.html
Zoals je ziet kan je dus héél veel geld besparen als je via het net besteld.
En als je zelf een beetje handig bent, kan je vlug alles zelf vervangen.
Maar de prijzen die jij daar opgeeft, zijn wel verschrikkelijk duur.
Moest ik zo een rekening krijgen, dan mag hij de stukken er opnieuw afdoen en ze houden ze.
Zou inderdaad toch eens vragen hoe het komt dat zijn prijzen zo hoog zijn.
Hangt ervan af in welke omgeving je gaat fietsen.
Modder zorgt voor de nodige slijtage maar veel bergop/bergaf zorgt voor veel meer belasting van remmen, wielen, kabels, ketting en cassette.
Zeker de combinatie van beide.
Als je enkel vlakke parcours doet zullen je remblokken en velgen 10 keer langer meegaan natuurlijk
Modder zorgt voor de nodige slijtage maar veel bergop/bergaf zorgt voor veel meer belasting van remmen, wielen, kabels, ketting en cassette.
Zeker de combinatie van beide.
Als je enkel vlakke parcours doet zullen je remblokken en velgen 10 keer langer meegaan natuurlijk
- Dickie
- Mountainbiker
Als je prijzen van internet-shops gaat vergelijken, ook best rekening houden met de verzendkosten.
Gaat van 4€ bij BC tot wel 20€, dat scheelt ook een slok op de borrel...
Ik maak liever wat meer kosten door onderdelen iets sneller te vervangen en tegelijkertijd wat te upgraden.
Twee jaar geleden in Bierbeek na 20km moeten afstappen met versleten drive-train, dus 160km met de auto voor 'nouga-bollen' gereden.
Dat probeer ik nu toch te vermijden.
Mijn bike zit momenteel op een hoger niveau dan mijn beentjes waard zijn maar ik kan moeilijk aan al dat moois weerstaan
Schatting materiaalkosten: 1500€ op 3 jaar uitgegeven om te kunnen blijven rijden maar mét upgrades van de versleten onderdelen (2 TA-bladen, 4 KMC X9-sl kettingen,2 XT-cassettes+ 1 Sram red spider,1 paar Michelin AT's, 1 nieuwe velg Bontrager, 1 nieuwe wielset ZTR355-CX-ray-Dt 240s, 3 nieuwe banden Conti Speedking+ Notubes,2 sets Aligator kabels voor shifters en remmen, 1 set v+a Vuelta v-brakes, 1 XT-trapas).
In garantie ook nog: 1 volledig nieuw achterwiel Bontrager, 1 Sram-cassette+ketting die na amper 200km in de prullenmand konden...
Heb ook nog wat 'luxe' uitgaven gedaan uit ww-isme, zie boven
Tijdens het eerste jaar Mtb-en niet op een modderbadje meer of minder gekeken met alle kosten vandien.
Sindsdien pik ik er bij slecht weer de tt-kes uit alla Woensdrecht ll. en consoorten
... waar je dan niet zoveel of geen mud tegenkomt.
Gaat van 4€ bij BC tot wel 20€, dat scheelt ook een slok op de borrel...
Ik maak liever wat meer kosten door onderdelen iets sneller te vervangen en tegelijkertijd wat te upgraden.
Twee jaar geleden in Bierbeek na 20km moeten afstappen met versleten drive-train, dus 160km met de auto voor 'nouga-bollen' gereden.
Dat probeer ik nu toch te vermijden.
Mijn bike zit momenteel op een hoger niveau dan mijn beentjes waard zijn maar ik kan moeilijk aan al dat moois weerstaan
Schatting materiaalkosten: 1500€ op 3 jaar uitgegeven om te kunnen blijven rijden maar mét upgrades van de versleten onderdelen (2 TA-bladen, 4 KMC X9-sl kettingen,2 XT-cassettes+ 1 Sram red spider,1 paar Michelin AT's, 1 nieuwe velg Bontrager, 1 nieuwe wielset ZTR355-CX-ray-Dt 240s, 3 nieuwe banden Conti Speedking+ Notubes,2 sets Aligator kabels voor shifters en remmen, 1 set v+a Vuelta v-brakes, 1 XT-trapas).
In garantie ook nog: 1 volledig nieuw achterwiel Bontrager, 1 Sram-cassette+ketting die na amper 200km in de prullenmand konden...
Heb ook nog wat 'luxe' uitgaven gedaan uit ww-isme, zie boven
Tijdens het eerste jaar Mtb-en niet op een modderbadje meer of minder gekeken met alle kosten vandien.
Sindsdien pik ik er bij slecht weer de tt-kes uit alla Woensdrecht ll. en consoorten