Klopt.Ik gebruik de rek. meer voor mijn eigen online aankopen of deals hier met forumleden.freezy wrote:Als je bij zo'n rekening geld van je spaarrekening wil afhalen, hoe zit dat juist? Dan moet je van je Rabo spaarrekening naar je Rabo zichtrekening en van daar naar je gewone zichtrekening waar je het kan afhalen?P° wrote:Rabobank.be
Er is hier nog eens zo'n topic geweest over banken en hun intresten. Toen heb ik er ook aan gedacht om zo'n rekening bij een onlinebank te openen. 'k Ga vanavond de site van Rabobank eens volledig uitpluizen denk ik. Op het eerste zicht lijkt het mij wel interessant.
Bij welke bank zijn jullie ?
Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
- P°
- Mountainbiker
- Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic
- FantaDHrider
- Mountainbiker
Post by FantaDHrider »
Rabobank.nl en ben er erg over te spreken,geen problemen en nooit storingen,goede rentes.Veel beter dan ABM Amro,Postbank,ING in nederland.Die hebben soms storingen dat mensen niet kunnen pinnen etc.
Gewaarborgde jaarlijkse bruto-intrest vanSusXT wrote:Wat denken jullie hier van? Kreeg dit als reclame van Ethias.
http://www.ethias.be/nl/prd/VIPR050/Par ... curity.htm
7,15 % tijdens de eerste twee jaren. Tussen het 3de en 8ste
jaar is er de mogelijkheid om een jaarlijkse bruto-intrest te
ontvangen, berekend op basis van de evolutie van een internationale korf van 20 aandelen.
Vanaf het 4de jaar ontvangt de klant minimaal de helft van
het hoogste rendement van de voorgaande jaren (behalve
jaren 1 en 2).
Dit soort producten zijn populair aan het worden maar bovenstaande tekst zegt voldoende over de mogelijke nadelen ervan. OK, de eerste 2 jaren hebt ge een BRUTO rendement van 7,15% (6,08% netto). De enige manier om dit soort returns te garanderen is door de eerste 2 jaren "verlies" te maken, door geld bij te geven dat ze uit eene grote pot halen om het simpel te zeggen. De reden is dat er geen enkel financieel product bestaat dat dit soort van rendementen kan garanderen. Op zich maakt dit voor u niet veel uit, want u krijgt 6 %
Het grootste nadeel van dit product is dat het rendement na de eerste 2 jaar zowiezo keldert. het hangt samen met een korfje van slechts 20 aandelen waardoor het (onsystematische en systematische ) risico erg hoog is. De kans is reeël dat het rendement heel wat lager ligt. Bovendien is het een internationale korf waardoor ge heel wat muntrisico binnen uw portefeuille binnenbrengt (kijk naar de dollar en de yen die momenteel zware klappen hebben gekregen).
Ze zeggen bovendien dat er 0% uitstapkosten zijn, maar dat kan ik niet geloven want anders zou ik dat product 2 jaar houden en het dan buitenzwieren. maar dan zou ethias niets aan mij verdienen dus dat kan niet volgens mij ( het kan zijn dat ik ergens overheen gelezen heb natuurlijk...)
Dus, let goed op voordat ge iets koopt, en informeer zeer goed bij uw bankier en vooral, wees zeer kritisch, want denk eraan "There is no such thing as free lunch on financial markets".
-
necropolis
- Mountainbiker
Post by necropolis »
Deze vond ik ook best interessant, volgende week eens langsgaan..
De BKCP Excellence spaarrekening
BKCP Excellence is een gereglementeerde spaarrekening met een basisrente van 4,00 % per jaar, een getrouwheidspremie van 0,01 % per jaar en een aangroeipremie van 0,01 % per jaar. Er is geen minimum nodig om van deze voorwaarden te kunnen genieten. Het maximumbedrag is echter vastgelegd op EUR 1.000.000,- per persoon.
Basisrente (op jaarbasis): 4 %
Aangroeipremie (op jaarbasis): 0,01 %
Getrouwheidspremie (op jaarbasis): 0,01 %
Waarom kiezen voor BKCP Excellence?
Voor elke nieuwe storting vanaf een rekening bij een andere bank naar een BKCP Excellence Spaarrekening geniet u de volgende – zeer aantrekkelijke – voordelen:
* 1. De hoogste basisrente op de markt en de wettelijke maximumrente: 4%!
> Vergelijk
* 2. Gegarandeerd tot ten minste 01/01/2009 : dus geen tijdelijke promotie
* 3.Geen kosten : openen, beheren en afsluiten is volledig gratis
* 4. Uw geld blijft permanent vrij beschikbaar
* 5. Geen minimumstorting
* 6. Uw opbrengst is op jaarbasis en per persoon tot € 1.630 vrij van belastingen
-
MaartenW
- Mountainbiker
- Location: Canyon ES5,Fondriest Domino plus, Colnago Master, Schauff Track, Diamant Cross
kijk ze hebben net sterke klappen gekregen dus is het nu juist een beter moment vs internationaal muntrisicoRamboke wrote: [ Bovendien is het een internationale korf waardoor ge heel wat muntrisico binnen uw portefeuille binnenbrengt (kijk naar de dollar en de yen die momenteel zware klappen hebben gekregen).
Ze zeggen bovendien dat er 0% uitstapkosten zijn, maar dat kan ik niet geloven want anders zou ik dat product 2 jaar houden en het dan buitenzwieren. maar dan zou ethias niets aan mij verdienen dus dat kan niet volgens mij ( het kan zijn dat ik ergens overheen gelezen heb natuurlijk...)
".
en die 0% uitstap das wel correct. Het probleem zit dat je kapitaalgarantie enkel op eindvervaldag is en als je na 2 jaar uistap en dus 2 keer 7% geacsht hebt dan verkoop ja wss aan 95 of zo waar aankoop 100 is. Hangt er allemaal vanaf wat na 2 jaar de verwachtingen van die korf zijn. kan ook 102 zijn maar even goed 85
-
Antonio's pizza
- Mountainbiker