Haaltert - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
homeboy
Mountainbiker

Post by homeboy »

Ik heb zondag de route van Haaltert gereden. Alle pijltjes staan er al.
Op de blauwe route kan je inpikken op Erpe-Mere in Aaigem op het stuk naar de Gotegemberg en aan de Topmolen in Haaltert.
Ik herkende heel veel stukken uit de tt's van Haaltert en Kerksen.
De route was zwaar, maar dat was vooral door de regen, modder en wind. :drunk:
In de zomer wordt het naast Erpe-Mere zeker en vast een parcours dat ik veel ga rijden, want er zitten enkele leuke stukjes bij. En tis net zoals Erpe-Mere niet ver van mijn deur. :D
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

weet er soms iemand al de verschillende afstanden die er worden aangeboden bij deze routes ?? er is een mogelijkheid ( bij treffelijk weer tenminste ) dat ik en collega Koen deze op 4 januari es gaan doen dus als iemand dit weet let me know, vandaag es gaan kijken aan de sporthal maar er stond nog geen paneel zoals op de andere bloso startplaatsen mede het nog nie officieel is voorgesteld he.

Gizmo en Koen 8)
Gustje
Mountainbiker

Mountainbikeroute Haaltert

Post by Gustje »

Aankondiging:

Op 11 januari om 14h00 vindt de officiële opening en het inrijden van de "Mountainbikeroute Haaltert" plaats.

Startplaats : Gemeentelijke Sporthal te Denderhoutem

Groene route : 16 km, Blauwe route: 26 km, Rode route 30 km.

Kan dit nog op de agenda?

meer info : sportdienst.haaltert@pandora.be

groetjes
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

en wie gaat er allemaal naar deze opening ??
ik alvast wel ( als er niks tussenkomt )

tevens is er de gebruikelijke inhuldiging van het aankondigingsbord en ontluistering van een kunstwerk - toespraken van de schepen van sport, de schepen van cultuur en inspecteur van bloso wordt de route officieel geopend.
Gustje
Mountainbiker

Post by Gustje »

Dikke stomiteit da ze de inhuldiging net na "driekoningen atom" hebben geplaatst [-X

Alle atomse mbters lagen nog maar net met hun zatte :drunk: in hunne nest.

Ben om 14 u eens gaan kijken ... veel kostuums en dassen gezien ... weinig bikes en coureurs =D>

Gustje
Koen31
Mountainbiker

Post by Koen31 »

en, wat was jullie indruk van deze nieuwe route ?
Ik ga ze binnenkort eens fietsen.
Ik heb gehoord dat de rode lus niet echt veel voorstelt, maar dat groen en blauw de moeite waard zijn ?

Groeten,

Koen
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

de rit es redelijk goed maar rood duid eerder de afstand aan ten opzichte van de moeilijheidsgraad, blauw blijk inderdaad wat mooier te zijn maar op die die enkele km's meer zal het niet komen zeker, groen+blauw+rood is 30 km

voor de duidelijkheid hier een grafiekje van 18 januari, heb deze dan met men vaste bikemaat gereden en het was toch redelijk wat modder maar in de zomer zeker een snel parcours denk ik.

Image

Gizmo 8)
Gustje
Mountainbiker

Haaltert - Bloso

Post by Gustje »

Vandaag de bloso toer van haaltert met 6 maten gereden en bij de kruising de blauwe lus van Erpe-Mere bijgenomen. We kwamen zo tenminste aan een respektabele 54 km.
De maximale afstand van de haaltertse tour is immers maar 30 km.
Dat is wat magertjes niet ? Te meer daar men verschillende mooie veldwegen heeft laten links liggen.

Waarom werd er ook geen lus langs de diepe straten gelegd dan kon men eventueel een aansluiting met de bloso tour van Ninove creëren en zou het al een stuk avontuurlijker zijn geweest.
Vraagje: kan deze bloso tour nog worden uitgebreid en verbeterd en bij wie moet je voor voorstellen zijn?

Want boeiend kan men de route al evenmin noemen, .... de bepeiling leek wel goed op een plaats na.

De douche achteraf in de sporthal van Denderhoutem is wel grote luxe.

Het afspuiten van de fiets heb ik nog niet geprobeerd, daarover later meer.

Groetjes

Gustje
osoc
Mountainbiker

Post by osoc »

Haaltert... zijn modderstroken bij regenval, zijn asfaltbaantjes, zijn gootjes tussen prikkeldraad.
Van een uitermate toffe omloop gesproken. ...
fieldbiker
Mountainbiker

Post by fieldbiker »

osoc wrote:Haaltert... zijn modderstroken bij regenval, zijn asfaltbaantjes, zijn gootjes tussen prikkeldraad.
Van een uitermate toffe omloop gesproken. ...
Vorige week ook nog effe het parcours afgereden : eerst gestart op de blauwe route van Erpe-Mere, dan aan de Topmolen de aansluiting naar Haaltert genomen (rood) : dit is dus een totaal af te raden stuk, hé : saai, saai, saai, ... ik ben afkomstig van Haaltert en ze hebben inderdaad mooiere stukken niet eens opgenomen ! Vanaf 't Eiland neem je dan terug de draad op van de Blauwe route (een paar kms interessant) om dan naar Denderhoutem centrum te cruisen over een totaal oninteressante baan. Het stuk naar Kerksken is dan terug iets minder saai (ze hadden beter het stuk veldbaan, paralel aan 'den Berg' genomen (lekker lang en redelijk steil) om dan via de Boekent terug aan te sluiten via een paar kleine baantjes naar de Plaatsstraat en zo via Landlede Heldergem in te duiken.

't Is wel een parcours dat bij droog weer een fors tempo toelaat, kwestie om de billen wat warm te houden.

Fieldbiker
Post Reply