Dijkenlandroute Hamme

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
TJ!
Mountainbiker

Post by TJ! »

Vrijdag ook eens deze route verkend. Gestart in het midden van de kleinste rode lus, dan groen, blauw, en de rest van die kleine rode. De langste rode lus heb ik dus overgeslagen.
Eerlijk gezegd: Deze route noem ik geen mountainbike-route.
Het "technisch stuk" waarover ik zoveel lees, is géén technisch stuk... 't Is wel een plezant stukske, maar "technisch" durf ik dit niet noemen ('t rijdt eigenlijk vanzelf...)

De blauwe route trekt eigenlijk op niets... Eerst een lang stuk over verharde wegen: vanaf "drie goten" krijg je eerst een lang stuk over de dijk voorgeschoteld, en daarna een lang stuk naast de dijk over platgereden kiezels. En daarna krijg je weer een lang stuk over een 'aarden dijk', waar vrijdag niet te rijden viel. (niet plezant dus...)

Conclusie: als ik in de buurt moet blijven rijd ik nog liever 2-3 keer de route in Waasmunster dan die in Hamme.

Het startbord is wel verplaatst naar de hoofdingang van de sporthal in Hamme.
Huffy
Mountainbiker

Post by Huffy »

at TJ , da is dan de rode route die je 2 a 3 keer doet?

ik ga ook liever in waasmunster de rode een paar keer doen + enkele stukken die er niet in liggen , bijlange zoveel modder niet , en op de rode wat meer offroad , en wat klimmetjes en techniser enzo..

maarja , hier in de streek heb je zo geen aanbod eh van mountainbikesroutes die echt mtb zijn zonder veel baan..
TJ!
Mountainbiker

Post by TJ! »

huffy wrote:at TJ , da is dan de rode route die je 2 a 3 keer doet?
Voornamelijk rood en groen (soms eens blauw tussendoor, maar die vind ik minder leuk)
Daaf
Mountainbiker

Post by Daaf »

op welke van de drie ligt het befaamde 'mira-brug-stuk'?
Huffy
Mountainbiker

Post by Huffy »

het "befaamde" stuk ligt op de groene route

eigenlijk vanaf de start , aan de sporthal puyenbroeck , zo rijd je er eigenlijk meteen naartoe..

het "technische parcours" is wel leuk , maar niet Wauw , een paar keer en je hebt er ook genoeg van.. ,
Tip : als je er tegen + 30 per uur doorvliegt is het iets technischer :-D :wink:

maar wel mooi van de gemeente om er toch iets aan te doen..
Huffy
Mountainbiker

Post by Huffy »

vanmorgen een stuk van de dijklandroute gereden , lag supervettig! , maar geen enkel stuk moeten lopen..

kheb nu ook da stuk met de paletten tegengekomen , da lag er abnormaal vettig, maar geraakte er nog goed door ,

nu zag ik een bordje staan van wintermountainbike , maar twas te slecht weer om terug te keren om te lezen wa erop stond , iemand enig idee? , een wit a4 met als titel wintermountainbike..
moorfretter
Mountainbiker

Post by moorfretter »

Dit weekend voor de eerste keer terug gaan rijden (zaterdag en zondag), na een operatie aan mijn knie. Dus rustig wat stukken gedaan in de buurt en vele stukken van de dijkenlandroute onder de wielen gehad.
Het lag vettig, maar het was nog doenbaar. Heb wel geen stukken in Moerzeke gereden en heb den N41 ook maar zo gelaten :lol:
Maar wat ik mij afvraag, wat lag er naast de brug aan de kant van het slachthuis op dat baantje. Voor het stuk dat je offroad langs de brug omhoog moet...
Een groot wit paneel, ik denk het dak van een opligger van een vrachtwagen :-? , nog iemand dit gezien?
Ook nog een paal rechtgezet met pijl aan den uitkom van het cross-parcour (mirabrug)

grtz
SUPER_CUPRA
Mountainbiker

Post by SUPER_CUPRA »

Vandaag ook is voor den eerste keer gaan rijde en kmoet zegge dat wel fun was buiten dan één stuk langst een drukke baan dat er bijna onberijdbaar bij lag. Ook 1ne keer ne afslag gemist op het kruispunt liggen zoeken naar een pijltje geen te vinden eerst nog wat verder gereden en dan maar beslist om terug te rijden. En kzag mtb sporen het veldwegske in gaan en dan zag ek het dat er één of andere flauwe plezante die paal der heeft uitgeschupt en in de beek gesmeten heeft met beton en al aan. Kheb geprobeerd om deze eruit te krijgen maar te vergeefs zat helemaal vast gezogen in die beek.

Voor de rest een dikke 10 voor de bewegwijzering.

grtz
vannoli
Mountainbiker
Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Post by vannoli »

Vandaag met paar maten de tour gedaan

Ik blauw met groen gedeelte ,sommige nog rood gedeelte erbij genomen

Wel veel wind op de dijk waardoor mijn lont sneller doofde dan ik hoopte :lol: ,natuurlijk een beginnerke moet nog veel conditie opdoen

maar mooie tour ,regelmatig modder en zand en volgens plan toch 50% Off road

in totaal 58km gedaan mits naar huis rijden en met wind op kop naar huis was mijn kaars op :-D

Blijven trainen dus en zeker een aanrader
B-artiest
Mountainbiker

Post by B-artiest »

Gisteren ze gedaan met 3 collega's....

Mooie route voor beginners, niks spectaculair...

Ze lag er goed bij en ook zeer goed voorzien van pijlen...

Chapeau... ook mooi parcourke aan de mirabrug...
Post Reply