Cannondale (2006) Prophet 1000 SL

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
maltje
Mountainbiker

Post by maltje »

Vanaf nu ga ik alle Cannondales beter bekijken.
Vroeger vond ik hun kleuren dikwijls afgrijselijk maar wat gij daar in huis hebt is echt schitterend!!
Woehaaaaaaaa
CD rules!
=D>
Arez
Mountainbiker

Post by Arez »

kvind alleen de overdreven lange stuurpen niet zo mooi staan. Een korter exemplaar zou mooier staan, hoewel het dan de houding dan wel veranderd. (het kan gezichtsbedrog zijn ook)
gTa
Mountainbiker

Post by gTa »

't Klopt, 't is qua looks verre van de beste keuze. Met de rode lak komt 't nu nog "beter" uit. Maar 'k trek me er niks van aan, aangezien ik er zo (naar m'n bescheiden mening, ik ben geen expert) het makkelijkst op zit.
Oorspronkelijk zat er een 80mm 5° op, en normaal gezien moet mijn fiets (volgens de Cannondale specs) ook 'n riser hebben ... maar er zit 'n vlakke handlebar op, en ik liet de voorbouw omwisselen naar 'n 150mm 20°.

Misschien, als ik 't volgend jaar nog 'es in m'n bol krijg, haal ik dan wel een Ritchey WCS rizer, of een FSA carbon rizer, en dan plaats ik er een kortere stuurpen op. We'll see.
gTa
Mountainbiker

Post by gTa »

Hier 'n piccie van hoe 't er bij daglicht uit ziet.

Image

'n Kortere 5° stem zou mooier zijn, yep, maar 'k ben tevreden hoe ik erop zit zoals 't nu is.
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

Die rode stuurpen is één iets (ware blauw geen betere overgang geweest van frame naar stuur...), maar die helm is way vet Gilles!!!

Gewoon gespoten? Hoeveel lagen? En beschermende vernis er op? Laat me eens weten hoe hij er uit ziet nadat je een aantal moddertoertjes achter de rug hebt, en het het zand en de modder ervan hebt moeten spuiten. Misschien pimp ik de mijne dan ook wel :drunk: 8)
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Hele mooie fiets, zou er zelf ook wel zo eentje willen maar.... die stuurpen trekt op niks... die van watje Jan vond ik ook niet zo geslaagd maar samen met de grootte doet die van jou de fiets geen eer aan.....

Helm is dan weer top en mooi assortie met je fiets =D>
Ken1984
Mountainbiker

Post by Ken1984 »

Prachtig gTa!!
gTa
Mountainbiker

Post by gTa »

Mister T. wrote:Gewoon gespoten? Hoeveel lagen? En beschermende vernis er op? Laat me eens weten hoe hij er uit ziet nadat je een aantal moddertoertjes achter de rug hebt, en het het zand en de modder ervan hebt moeten spuiten. Misschien pimp ik de mijne dan ook wel :drunk: 8)
Mijn helm is (was) 'n van binnen gespoten lexaanschaal. Waarschijnlijk zijn wel meer helmen zo, maar daar heb 'k geen idee van. 'k Heb eerst geprobeerd de grijze lak van binnenin de schelp te verwijderen (lexaanverf is moeilijk te verwijderen maar er zijn huis-tuin-keukenmiddeltjes), maar 't ging niet goed genoeg naar m'n zin, 't lexaan sloeg lichtjes wit/dof uit.

Dus dan maar de easy method gekozen : helmschaal minutieus opgeschuurd, en daarna eerst volledig wit gespoten (ik denk een 6-tal zeer dunne laagjes). Daarna de gedeelten die rood of blauw moesten worden terug lichtjes opgeschuurd, en dan afgeplakt, en dan de laag rood erop (ook een laag of 4, denk 'k). Dan tot slot opnieuw afgeplakt en 't blauw erop (terug een laag of 4-5). Daarna zéér lichtjes opgeschuurd, en dan 3 lagen klare glanslak erover ... en daar is waar 't fout is gelopen, helaas. De laatste laag klaarlak is toch, ondanks alle voorzorg, beginnen blaren/bobbelen op sommige plaatsen. Ik kréég 't! *arghl* maar niks aan te doen. Had geen zin om helemaal opnieuw te beginnen, dus heb gewoon wat "reddingswerken" gedaan, en laat 't zo. 't Is uiteindelijk "maar" een helm, en 'ie is al oud en zit niet zo hypercomfy meer, dus de kans bestaat dat ik met de ervaring die 'k nu heb opgedaan hiermee, over enige maanden (ofzo) 'n nieuwe helm koop die wat beter zit, en dan zien we wel.

Ik heb wel nog één optie, en da's die doorzichtige krimpfolie in 60cm brede rollen die je vindt in de modelbouwvliegtuigshops. Als die doorzichtige folie écht helemaal doorzichtig is, en dus niks van de kleur wegneemt, dan laat ik er nog zo'n laag over krimpen. Aangezien de vleugels van die modelbouwvliegtuigen uit (erg teer) balsahout en de rompen vaak ook (deels) uit piepschuim bestaan, en die folie daarover mag gespannen worden (oiv. warmte), vermoed ik dat die procedure op 'n fietshelm ook niet meteen zeer schadelijk zal zijn.
Ik heb echter al één shop gecheckt, in Kortrijk, maar daar was die "doorzichtige" folie eigenlijk helemaal niet doorzichtig, maar semi-clear met 'n witte waas. Bummer. Ik zoek verder, en hoop de folie te vinden die 'k wil.

De "71" stickers heb ik zelf gemaakt. In 'n vectortekeprogramma de cijfers met dezelfde proporties nagetekend, een outline gemaakt die 1,5 mm uitspringt, losgekoppeld, en alles geïnverteerd. Dat druk ik dan op de achterkant af van die stickervellen (te krijgen bij beletteringfirma's e.d.). En dan gewoon uitknippen. De zwarte cijfers op de zilveren cijfers gekleefd, zodat je dus 'n zwart cijfer hebt met 'n zilveren outline, en klaar. De Cannondale stickertjes zijn gewoon gekocht, op 'n velletje dat 'k op ebay vond.

Zo op foto ziet m'n helm er inderdaad vet uit, maar in 't echt heeft 'ie wel best wat défauts. Ronde vormen of lijnen afplakken met gewone "crèpe"-afplaktape bijvoorbeeld is rubbish, 'k heb hier en daar fijne haartlijntjes verf die dus in de plooitjes gelopen zijn, ondanks 't feit dat ik alle afplaktape heb aangedrukt met de achterkant van 'n schroevendaaier. En dus die kolere-glanslak die is gaan bubbelen, aargh.

Volgende keer wordt 't perfect. 8) Maar 'k ben nu ook al content. :-D
gTa
Mountainbiker

Post by gTa »

Heb nog 'n winterjack (Morphis Shell), 'n T-shirtje (Prophet SL longsleeve), nieuwe handschoentjes besteld ... en ook dit :

Image

8)
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

8-[ modeslette :lol:

neen, mooi gedaan.
Man, hebben die verzekeringsmakelaars veel tijd :P 8)

Trouwens, Morphis Shell is een super windstopper/regenvestje. Heb er ook zo eentje (al naar de knoppen geholpen :-D ; het verdraagt geen Waalse tarmac aan 40 km/u :roll: )
Post Reply