09/09/2007 Esneux - Stany

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Marc Vde
Mountainbiker
Location: Merida Big9 7000 / Rocky Mountain Thunderbold 750MSL / Colnago Ace

Post by Marc Vde »

Deze tocht hoort voor mij inderdaad bij de toppers van 't jaar. =D> Effen niet opletten en de 11km opgereden na de eerste bevoorrading. #-o Dus 50 km MTB plezier van topkwaliteit.
Triple-T
Mountainbiker

Post by Triple-T »

Mijn eerste ardennen tourtocht gereden zondag.
We verbleven in Chanxhe, zo'n 6km van Esneux, ideaal dus.

Samen met m'n schoonbroer vertrokken voor de 44km omstreeks 10u30
Het was de eerste keer in 2j dat hij nog op een mtb gezeten had, 't ging dus heel op 't gemak voor mij, heb het liever wat rapper maar zo kun je toch optimaal genieten van de omgeving. En wat voor één.
Eerst een afdaling op asfalt, dat beloofde dus voor het einde, dan ineens knal links omhoog , het bos in. We zijn er de volgende 10km niet meer uit geweest. We kregen heerlijke klimmen voorgeschoteld, technish was alles vrij goed bereidbaar maar de stijgingspercentages en vooral de lengte waren toch de moeite. Ben gewend aan de vl. ardennen klimmen in Ronse en Kluisbergen maar dit is toch andere koek =P~ . Na de eerste bevoorrading werd het parcours wat minder, veldwegen, soms wat asfalt, een stuk minder lastig.

Jammer dat de 2° bevoorrading in 't midden van een afdaling lag, heb het anker moeten uitsmijten om op die steentjes te kunnen stoppen, ze hadden beter op het markpleintje beneden een bevoorrading gehouden. Maar soit, daarna werd het weer duimen en vingers af likken, over de spoorweg ineens links terug het bos voor een klim en wat voor één. Een machété zou goed van pas gekomen zijn tussen die struiken. Mijn schoonbroer zijn pijlen waren intussen al verschoten, de benen wilden niet meer. Alle klimmen dus a bloc naar boven gereden, kon dus volop recuperen bij het wachten bovenaan. Rond km 28 een zalige lange klim in het bos, bijna boven door de rotsblokken de eerste keer voet aan de grond moeten zetten, heb tijdens het wachten hier niemand al rijdend zien bovenkomen. Bij de splitsing ben ik alleen voor de 44km verder gereden, een gemiddelde van 13km/u, daar kan ik toch niet mee thuiskomen. :oops:
Dus nog 10km alles gegeven. Qua afdalingen was mijn honger echter nog niet gestilt, tot de laatste afdaling in de Ourthe vallei, amai daar kwam maar geen einde aan, De verwachte klim op het einde was ook niet van de poes, een paar loslopende kippen hebben me spijtig genoeg verplicht om af te stappen.

Uiteindelijk nog 15,2 avg gehaald, iemand een idee van de hoogtemeters?

Chapeau voor de organisatie, alles tip top in orde!
Teze
Mountainbiker

Post by Teze »

Remmenlos wrote:Hey Teze gisteren na mijn antwoord niet meer op forum geweest . Vanmorgen opgestaan en naar Theux gereden . Was maar een zwakke vtt met slechte bepijlingen en zwakke bevoorradingen . Dju dju was ik toch maar naar esneux gereden want was nog zo aan twijfelen . Volgende keer beter . Volgende week is het zeker Eupen wie weet mss zie ik je daar wel . bye bye Grtzzzzzzzzzzzzzzzz
héhé toch bedankt voor de goede tip; ben dus wel naar Esneux gegaan :-D
Teze
Mountainbiker

Post by Teze »

zondag dan toch de 44km gaan rijden in Esneux.

TT was wel in orde:

-goede afpijling
-3 goede bevoorradingen
-leuk parcours
-vond het ook wel goed dat de lussen per verschillende afstand gescheiden worden en pas bij de bevoorradingen samenkwamen; dit zorgde voor minder drukte voor elke lus
-klim in soort halfuitgedroogde beek/rivier bedding met rotsblokskes was wel stevig maar goed!
-laatste afdaling was iets ruwer maar wel leuk
Post Reply