hogedruk reiniger of niet?
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Re: hogedruk reiniger of niet?
Wat is dan de veiligste manier om alle modder en plantenresten en ander vuil vantussen tandwielen, derailleur en andere moeilijk te bereiken plaatsen te halen? Met een compressor? Heb niet de tijd om hem elke week tot op elk tandwiel uiteen te halen...
- vedet
- Mountainbiker
tiens, ik spuit al 4 jaar elk weekend mijne fiets af op toertochten van maart tot midden november, daarna helemaal uiteen om groot onderhoud. die draait nog als de eerste dag.
- aresius
- Mountainbiker
Best geen hogedruk gebruiken op draaiende onderdelen.Qualky wrote:Wat is dan de veiligste manier om alle modder en plantenresten en ander vuil vantussen tandwielen, derailleur en andere moeilijk te bereiken plaatsen te halen? Met een compressor? Heb niet de tijd om hem elke week tot op elk tandwiel uiteen te halen...
Je kan een borstelset kopen om in de kleinste gaatjes te geraken om te schrobben.
Maar ik gebruik een afgeleefde afwasborstel en Hope shit shifter kuismiddel.
- Dickie
- Mountainbiker
Op het frame laat ik de modder zitten tot ik er niet meer naar kan kijken
.
Na elke rit enkel kettung en kamwielen proper en gesmeerd, vorkduikpoten proper, een drupje vorkolie en weer drooggewreven, eventueel de dropper idem.
Na elke rit enkel kettung en kamwielen proper en gesmeerd, vorkduikpoten proper, een drupje vorkolie en weer drooggewreven, eventueel de dropper idem.
Rij elke week een lange toertocht en spuit mijn fiets volledig af na de tocht;heb daar nog nooit problemen mee gehad .Thuis kuis ik de fiets nog eens met autoshampoo en een borstel;daarna droogwrijven en smeren .
-
rudy coolens
- Mountainbiker
Post by rudy coolens »
ja als je hem na afspuiten met hoge druk volledig demonteert kan het zeker geen kwaad!! ](./images/smilies/eusa_wall.gif)