Vlezenbeek 03/08 (nacht) en 05/08/2007

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
StijnVB
Mountainbiker

Post by StijnVB »

Wel, heb nog geen enkele tocht meegereden maar wel al met wat ervaren MTB'ers meegereden in ongeving Leuven - Overijse, dus dat was zeker al pittig.

Afstand moet wel lukken hoor, ben dan wel beginnend MTB'er maar wel ervaren wielertoerist op de wegfiets.

Ik zie wel, het wordt waarschijnlijk ofwel Vlezenbeek ofwel Aalst, wat in principe wat gemakkelijker (maar ook saaier) zou moeten zijn.
Verzetje
Mountainbiker

Post by Verzetje »

Ik zal alleen naar de nachttocht kunnen komen. Zondag moet ik naar een feestje.

Eerste keer voor mij een nachttocht, ben benieuwd
driekes
Mountainbiker

Post by driekes »

Verzetje,

Ik heb een nachttocht of 2-3 gereden en ben eraan verkocht.

Voor deze nachttocht heb ik een fietsverlichting gemaakt van LED's. Dit werkt vrij OK voor een eerste prototype. Mooi wit licht ivm. halogeenlicht en lager verbruik voor ong. dezelfde lichthoeveelheid. Ik zal er mssch later eens wat foto's over posten.

grt,

Hendrik
jbo9538
Mountainbiker

Post by jbo9538 »

Stijn,

De keuze (Aalst of Vlezenbeek) is inderdaad aan U. Wat ik wel kan vertellen is dat als U inschrijft voor de 80km's onderweg een paar keer de mogelijkheid krijgt om een luske bij te nemen of een luske links te laten liggen zodat je de afstand op de vorm van de dag kunt afstemmen. Ik zou zeggen kom gewoon af (net zoals Driekes zegt) en je zal wel zien dat onze tocht echt een leuke tocht is. Zie onze website, daar staat een bloemlezing op van de commentaren van vorige jaren.

Jan.
Verzetje
Mountainbiker

Post by Verzetje »

driekes wrote:Verzetje,

Ik heb een nachttocht of 2-3 gereden en ben eraan verkocht.

Voor deze nachttocht heb ik een fietsverlichting gemaakt van LED's. Dit werkt vrij OK voor een eerste prototype. Mooi wit licht ivm. halogeenlicht en lager verbruik voor ong. dezelfde lichthoeveelheid. Ik zal er mssch later eens wat foto's over posten.

grt,

Hendrik
Is verlichting echt nodig? Ik dacht dat het om 20u begon. Dus zou toch nog klaar moeten zijn. Of vergis ik mij en kan ik beter wat licht voorzien?
JoachimDG
Mountainbiker

Post by JoachimDG »

Als je om 20u vertrek is het niet echt noodzakelijk om nachtverlichting te hebben. Het parcour wordt gemarkeerd met breaklights. Toch op sommige stukken is verlichting echt aangewezen als er later wordt vertrokken.

Greetz
driekes
Mountainbiker

Post by driekes »

Zoals Joachim zei is verlichting bij vertrek om 20h niet echt noodzakelijk. Op het einde zal je wel al goe in de schemer zitten (bos = donker) ma bon, Den ene mens ziet al beter int donker dan den andere. Misschien best iets reflecterend aan doen om gezien te worden. Veel baan is er niet bij maar toch...

Hendrik
driekes
Mountainbiker

Post by driekes »

jbo9538 wrote:Stijn,

De keuze (Aalst of Vlezenbeek) is inderdaad aan U. Wat ik wel kan vertellen is dat als U inschrijft voor de 80km's onderweg een paar keer de mogelijkheid krijgt om een luske bij te nemen of een luske links te laten liggen zodat je de afstand op de vorm van de dag kunt afstemmen. Ik zou zeggen kom gewoon af (net zoals Driekes zegt) en je zal wel zien dat onze tocht echt een leuke tocht is. Zie onze website, daar staat een bloemlezing op van de commentaren van vorige jaren.

Jan.

Ben vandaag bijna de volledige tour is gaan bollen. Aan de bientjes te voelen zal da precies toch meer dan 1000hm worden. Ondanks de talrijke en intense regenbuien van de laatste dagen, lag regio Beersel-Dworp er echt super bij. De rest was ook heel goed te doen. Ik heb nooit moeten afstappen omwille van de modder.
Ze geven volgende week beter weer, en als we het kunnen houden tot zondag zal het parcours er perfect bijliggen. 24-25 gemiddeld moet lukken :wink: :wink:

Hendrik
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

@ Stijn: je geeft het zelf al aan. Aalst zal qua omloop veel saaier zijn dan Vlezenbeek! Ik zou voor Vlezenbeek gaan: mooi parkoers, perfecte bevoorradingen en bepijling, toporganisatie! Alleen al voor de omloop (met de verschillende lussen) zou ik je Vlezenbeek aanraden. Je zal het je niet beklagen. Neem het van mij aan!

@ Driekes: mn verlof zit er op, moet maandag weer beginnen te werken. Je kan er dus zeker van zijn dat het volgende week zal goed weer zijn!
Docteur Dérailleur
Mountainbiker

Post by Docteur Dérailleur »

tot negen uur maar starten voor de honderd: da's toch wel erg krap wanneer je met de auto van iets verder moet komen. In veel lange raids in de Ardennen is dat toch niet zo scherp hoor.

Dan is de goesting al iets minder (met alle respect hé)
Post Reply