hoeveel km doen jullie met jullie fiets in totaal ?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

Montenbaaik wrote:
SusXT wrote:Ik doe 3000 km per jaar en ik denk dat er dat dit jaar meer gaan zijn. Voorlopig heb ik ieder jaar een nieuwe fiets gekocht omdat ik wilde upgraden en ik met een nieuwe fiets goedkoper af was. M'n huidige fiets zal nog wel enkele jaren onder mijn gat blijven zitten, want grote upgrades zijn nu niet meer nodig.
wat is u budget van ne velo ?

de mijne was apmer 400 euro
1600. Trek daar 800 euro wat ik terug kreeg voor m'n andere. Dus 800 euro.
van_hoof
Mountainbiker

Post by van_hoof »

bij mij na 1600 km nog niet echt iets moeten vervangen juist een nieuwe trapas, wel gebruik ik 2 kettingen die ik om de +-150 km verwissel al naargelang de modder, men koersfiets daar heb ik toch al een 10 000 km mee gedaan maar en heb ik enkel de ketting moeten vervangen :wink:
The OM
Mountainbiker

Post by The OM »

Montenbaaik wrote:
4000 km op u originele ketingwielen ??

waw das een pak
Zitten wel veel kilometers baan bij... daarvan zien die veel minder af he.
Middenblad is wel stilaan aan vervanging toe, maar ik het niet zo veel geld dus moet wat zuinig zijn op men onderdelen.
Rapid
Mountainbiker

Post by Rapid »

Swannie wrote:Ik vervang elke 1000 Km m'n ketting, elke 2000 m'n ketting en tandwielen, indien nodig m'n voorste tandbladen ook (1x eens 4000 km kunnen doen met voorste tandbladen :P )
In de winter vervang ik elke maand m'n remkabels.
1x per jaar m'n schakelkabels (ongeveer)
1x per jaar m'n derrie wieltjes (X.O)
(doe ongeveer 700 à 1000 km/maand met den dikkebandenvlo)
Jawadde, da's elke maand een nieuwe ketting?? #-o

Neem jij dan een "duurdere" ketting of een "goedkopere"?
Ik rij nu met een Dura-Ace ketting (TREK 8900 full XTR) en ben eens benieuwd hoelang ze het gaat volhouden? Daarna was ik eens van plan om een KMC te kopen om te zien dat ze langer zou meegaan.
Of misschien beter een goedkope kopen en regelmatig vervangen?
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Idd, ten laatste na 2 maanden komt er een nieuwe ketting op. Ik gebruik de laatsten tijd altijd de Sram pc991. Vind dit makkelijker dan altijd met 2 kettingen te werken. Als je een Rohlof-slijtage meter voor je ketting gebruikt, moet ze ook na ongeveer een 1000Km vervangen worden, zo gaan je tandwielen langer mee. En een ketting kost nu ook niet zoveel e :roll:
Rapid
Mountainbiker

Post by Rapid »

Swannie wrote:Idd, ten laatste na 2 maanden komt er een nieuwe ketting op. Ik gebruik de laatsten tijd altijd de Sram pc991. Vind dit makkelijker dan altijd met 2 kettingen te werken. Als je een Rohlof-slijtage meter voor je ketting gebruikt, moet ze ook na ongeveer een 1000Km vervangen worden, zo gaan je tandwielen langer mee. En een ketting kost nu ook niet zoveel e :roll:
Hoe kuis je ze dan en met wat "smeer" je ze?
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Met de producten van "Abcon", biologische ontvetter en olie, dit zijn echte superproducten! veel beter dan bv. Pedro's of Morgan Blue.
Rapid
Mountainbiker

Post by Rapid »

Swannie wrote:Met de producten van "Abcon", biologische ontvetter en olie, dit zijn echte superproducten! veel beter dan bv. Pedro's of Morgan Blue.
Waar koop je die? Hun website is niet echt overzichtelijk! #-o
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Rapid wrote:
Swannie wrote:Met de producten van "Abcon", biologische ontvetter en olie, dit zijn echte superproducten! veel beter dan bv. Pedro's of Morgan Blue.
Waar koop je die? Hun website is niet echt overzichtelijk! #-o
Bij sommige LBS'en hebben ze Abcon, of bij bv. Evko... Je kan ze ook bij mij bestellen (via PB).
Voor inlichtingen kan je ook hier (Evko) terecht: 014 21 46 43, dan laten ze de vertegenwoordiger naar je terug bellen...
Montenbaaik
Mountainbiker

Post by Montenbaaik »

fiets is kapot

rollement linkerkant vd trapas is gebroken

weet iemand de goedkope oplossing ? om de fiets te reviseren ?

of spaar ik beter voor ne trek4500
Post Reply